Vernes Buljugija, predsjednik Sindikata mašinovođa u Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine, mašinovođa je 30 godina, a za N1 je govorio kako je raditi danas kao mašinovođa, a kako je bilo prije rata.
Buljugija je istakao kako je velika razlika u radu prije i nakon rata u BiH.
“Prije je bilo puno veći obim putničkog saobraćaja nego danas. Svi znamo da su Željeznice Federacije BiH iz rata izašle sa ogromnom štetom, stotinama miliona, i trenutno se radi završni dio rekonstrukcije od državne granice u Metkovićima do Sarajeva i sada će to biti u nekom prijeratnom stanju možda i boljem jer su brzine malo veće nego prije rata“, istakao je Buljugija.
“Prije rata su vozovi vozili od Minhena do Štutgarta. Naše osoblje je direktno išlo, mašinovođe su se mijenjale, a kondukteri su išli skroz do Minhena. Sad ne mogu od Doboja dalje. Takva je situacija u regionu. Politika je vjerovatno umiješala svoje prste. Nekome nije u interesu da Željeznice Federacije BiH opstaju, a za koje je Svjetska banka potvrdila da su u sadašnjem obimu saobraćaja najjače u regionu“, dodao je.
U razgovoru za N1 je naveo i kako su se Željeznicama FBiH podsmijavali zbog vozova s kojima su išli do Zagreba.
“Dok su išla dva tri vagona za Zagreb, podsmijavali su nam se s kakvim vozovima dolazimo u Evropsku uniju. 15 godina je to tako išlo možda, međutim sad kad su nove tehnologije uvedene, odnosno Talgo vozovi u Željeznice Federacije, problem su nam čak pravile i kolege iz RS – nisu htjeli da puste voz od novog reda vožnje do Doboja koji je prije toga mjesec dana regularno išao do Doboja, ali su se sada dogovorili i opet taj Talgo voz ide samo do Doboja“, rekao je.
“Mi smo dokazali da imamo i tehnologiju i ljude i odgovorno tvrdim najbolje vozove na Balkanu, ali nekome to smeta. Postoje standardi kako se neke stvari obračunavaju – ne možete odjednom reći: ‘Do sada ste plaćali nešto a sad nećete’. I ja odgovorno tvrdim da iza ukidanja relacije Sarajevo – Zagreb stoji politika. Svi međunarodni ugovori do sada su bili na štetu naših Željeznica jer je nama bilo u interesu da ti vozovi tamo voze, da ljudi budu povezani i sa Njemačkom i Beogradom i dalje prema Istoku. Sad kad su došli novi vozovi, kada imamo nešto pozitivno da pokažemo svijetu, ne može“, komentarisao je Buljugija.
Istakao je i kako je u cijelom svijetu putnički željeznički saobraćaj u minusu i da ga finansira država.
“Poređenja radi, Željeznice Hrvatske svaki dan od Vlade dobiju milion eura dnevno. Željeznice Federacije BiH od naše Vlade dobiju 19 miliona godišnje. Željeznice moraju biti u minusu jer resorno ministarstvo i Vlada ne ispunjavaju svoje obaveze. Ipak, stanje u Željeznicama se mnogo popravilo, plata ide mjesec za mjesec. Plaćaju se obaveze državi i dobavljačima“, kazao je te rekao kako on za 30 godina nije zapamtio bolje stanje.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.