Haos u Sarajevu: Na jedno parking mjesto ide 200 vozila

author
Anadolija
23. jan. 2015. 10:43
>
10:51
parkiranje u sarajevu7
Anadolija | Anadolija

Saobraćajna gužva i vozači na rubu živaca koji pokušavaju parkirati svoja vozila su svakodnevnica u glavnom gradu Bosne i Hercegovine Sarajevu. Uzrok problema koji već godinama opterećuje bh. prijestolnicu je hronični nedostatak parking mjesta.

[caption id="attachment_69702" align="alignnone" width="750"]

Podaci o broju registrovanih automobila variraju

"To je problem koji traje godinama, a iz godine u godinu se povećava broj registrovanih automobila, a smanjuje se broj parking mjesta jer se pojedina parking mjesta dodjeljuju za gradnju", rekao je Bubica.

Prema Bubicinim riječima, taj problem je jako izražen jer je u Sarajevu trenutno registrovano 130.000 automobila, dok vozači na korištenje imaju više od 32.000 parking mjesta. Podaci Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA) pokazuju da je u decembru 2014. godine u KS registrovano još i više automobila od cifre kojom raspolaže resorni ministar. Na web-stranici IDDEEA-e se navodi kako je na području KS posljednjeg mjeseca prošle godine registrovano 158.530 automobila.

"Mi svakako u planu imamo izgradnju desetina podzemnih garaža jer je ostalo vrlo malo parking prostora u najužem dijelu grada gdje je problem i najizraženiji", kazao je Bubica.

Zbog toga su, prema ministrovim riječima, odlučili i napravili idejna rješenja za izgradnju podzemnih garaža na nekoliko udarnih lokacija u centru grada.

parkiranje u sarajevu9
parkiranje u sarajevu7
parkiranje u sarajevu6
+ 6

Gradnja biciklističke staze i parkinga za bicikla

Bubica je pojasnio ideju da se i na području "Metalca" kod Prve gimnazije u Sarajevu također naprave tri etaže podzemnih garaža. On tvrdi kako su širom svijeta podzemne, ali i nadzemne garaže vrlo popularne jer su profitabilne investicije.

Ministar Bubica je mišljenja da BiH, pa i Sarajevo, kao i u svim drugim oblastima, evidentno ima problem.

"Godinama smo pokušavali da dobijemo parking prostor kod Narodnog pozorišta, međutim, Direkcija za zaštitu kulturno-historijskog nasljeđa kaže da je to zaštićena zona pozorišta te da to ne daju. Mi smo svjedoci da u centrima evropskih gradova postoje velike podzemne garaže i nikome ne smetaju. To je jednostavno trend savremenog življenja", pojasnio je Bubica.

Kako je kazao, zbog neadekvatnog rješavanja javnog gradskog prijevoza u Sarajevu izražen je problem i dolaska ljudi automobilima u centar grada.

"To se u svijetu tako ne radi. Ljudi na posao dolaze i biciklima. Mi sada planirano izgraditi biciklističku stazu i parking za bicikla kako bi smanjili broj vozila u centru grada", pojasnio je Bubica.

Problem koji traje 20 godina

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Sarajevu Osman Lindov kazao je da je problem mirujućeg saobraćaja u svim gradovima izražen. Nije mogao potvrditi da u KS-u postoji oko 32.000 parking mjesta jer je mišljenja da je taj broj manji.

"Sarajevo ima problem sa parking mjestima u posljednjih 20 godina. Postoji studija koje je urađena, a koja je pokazala pet-šest lokacija da se prioritetno riješe i nijedna do sada nije riješena", pojasnio je Lindov.

Kako je kazao, prostor za parkiranje se mora ponuditi na ulazima i izlazima u grad.

"Vi morate obezbijediti adekvatan alternativni vid prijevoza kako čovjek ne bi dolazio u centralni dio grada sa autom. Nama nedostaje dosta toga i sigurno nećemo imati adekvatno rješenje u narednih pet do deset godina jer ne vidim prostora da će se nešto bitnije uraditi", ispričao je Lindov.

Pojašnjava da bi ljudi htjeli platiti prihvatljivu cijenu za parking jer u užem dijelu grada su cijene poprilično visoke i zbog toga vozači traže prostor koji se oduzima pješacima.

"Time imamo nesigurnost ili oduzimanje zelenih površina što nije dobro za gradove. Trenutno, prema mojoj procjeni, imamo između 100 i 200 registrovanih vozila na jedno parking mjesto", kazao je Lindov.

Prijetnja sigurnosti u saobraćaju

Da u KS-u postoji hroničan problem nedostatka parking mjesta potvrdio je i glasnogovornik Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo (MUP KS) Irfan Nefić.

Ako se uzme činjenica da je na području Kantona Sarajevo registrovan veliki broj motornih vozila i uz to da tokom dana i sezone dolaze i vozila iz inostranstva i povećava se ukupan broj vozila, pronaći parking mjesto, posebno u užem dijelu grada je vrlo teško. Zbog toga postoji i veliki broj nepropisnih parkiranja.

"Nepropisno parkirana vozila su direktna prijetnja sigurnosti u saobraćaju. Nepropisno parkirana vozila, bilo da se radi o vozilima na trotoaru ili prilazima određenim zgradama, u mnogome otežavaju normalan život osobama sa invaliditetom, osobama koje koriste invalidska kolica i druga pomagala", pojasnio je Nefić.

Prema njegovim riječima, tokom prošle godine policijski službenici su za nepropisno parkiranje sankcionisali oko 55.000 vozača, a oko 2.500 vozila je premješteno "paukom".

Govoreći o visini kazni za nepropisno parkiranje Nefić kaže da bi se "kaznena politika trebala provoditi što je moguće u strožijem obliku, ali trebalo bi više raditi na podizanju nivoa opće kulture, posebno saobraćajne kulture kod građana".

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama