Saobraćajna gužva i vozači na rubu živaca koji pokušavaju parkirati svoja vozila su svakodnevnica u glavnom gradu Bosne i Hercegovine Sarajevu. Uzrok problema koji već godinama opterećuje bh. prijestolnicu je hronični nedostatak parking mjesta.
[caption id="attachment_69702" align="alignnone" width="750"]
Podaci o broju registrovanih automobila variraju
"To je problem koji traje godinama, a iz godine u godinu se povećava broj registrovanih automobila, a smanjuje se broj parking mjesta jer se pojedina parking mjesta dodjeljuju za gradnju", rekao je Bubica.
Prema Bubicinim riječima, taj problem je jako izražen jer je u Sarajevu trenutno registrovano 130.000 automobila, dok vozači na korištenje imaju više od 32.000 parking mjesta. Podaci Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA) pokazuju da je u decembru 2014. godine u KS registrovano još i više automobila od cifre kojom raspolaže resorni ministar. Na web-stranici IDDEEA-e se navodi kako je na području KS posljednjeg mjeseca prošle godine registrovano 158.530 automobila.
"Mi svakako u planu imamo izgradnju desetina podzemnih garaža jer je ostalo vrlo malo parking prostora u najužem dijelu grada gdje je problem i najizraženiji", kazao je Bubica.
Zbog toga su, prema ministrovim riječima, odlučili i napravili idejna rješenja za izgradnju podzemnih garaža na nekoliko udarnih lokacija u centru grada.
Gradnja biciklističke staze i parkinga za bicikla
Bubica je pojasnio ideju da se i na području "Metalca" kod Prve gimnazije u Sarajevu također naprave tri etaže podzemnih garaža. On tvrdi kako su širom svijeta podzemne, ali i nadzemne garaže vrlo popularne jer su profitabilne investicije.
Ministar Bubica je mišljenja da BiH, pa i Sarajevo, kao i u svim drugim oblastima, evidentno ima problem.
"Godinama smo pokušavali da dobijemo parking prostor kod Narodnog pozorišta, međutim, Direkcija za zaštitu kulturno-historijskog nasljeđa kaže da je to zaštićena zona pozorišta te da to ne daju. Mi smo svjedoci da u centrima evropskih gradova postoje velike podzemne garaže i nikome ne smetaju. To je jednostavno trend savremenog življenja", pojasnio je Bubica.
Kako je kazao, zbog neadekvatnog rješavanja javnog gradskog prijevoza u Sarajevu izražen je problem i dolaska ljudi automobilima u centar grada.
"To se u svijetu tako ne radi. Ljudi na posao dolaze i biciklima. Mi sada planirano izgraditi biciklističku stazu i parking za bicikla kako bi smanjili broj vozila u centru grada", pojasnio je Bubica.
Problem koji traje 20 godina
Profesor Saobraćajnog fakulteta u Sarajevu Osman Lindov kazao je da je problem mirujućeg saobraćaja u svim gradovima izražen. Nije mogao potvrditi da u KS-u postoji oko 32.000 parking mjesta jer je mišljenja da je taj broj manji.
"Sarajevo ima problem sa parking mjestima u posljednjih 20 godina. Postoji studija koje je urađena, a koja je pokazala pet-šest lokacija da se prioritetno riješe i nijedna do sada nije riješena", pojasnio je Lindov.
Kako je kazao, prostor za parkiranje se mora ponuditi na ulazima i izlazima u grad.
"Vi morate obezbijediti adekvatan alternativni vid prijevoza kako čovjek ne bi dolazio u centralni dio grada sa autom. Nama nedostaje dosta toga i sigurno nećemo imati adekvatno rješenje u narednih pet do deset godina jer ne vidim prostora da će se nešto bitnije uraditi", ispričao je Lindov.
Pojašnjava da bi ljudi htjeli platiti prihvatljivu cijenu za parking jer u užem dijelu grada su cijene poprilično visoke i zbog toga vozači traže prostor koji se oduzima pješacima.
"Time imamo nesigurnost ili oduzimanje zelenih površina što nije dobro za gradove. Trenutno, prema mojoj procjeni, imamo između 100 i 200 registrovanih vozila na jedno parking mjesto", kazao je Lindov.
Prijetnja sigurnosti u saobraćaju
Da u KS-u postoji hroničan problem nedostatka parking mjesta potvrdio je i glasnogovornik Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo (MUP KS) Irfan Nefić.
Ako se uzme činjenica da je na području Kantona Sarajevo registrovan veliki broj motornih vozila i uz to da tokom dana i sezone dolaze i vozila iz inostranstva i povećava se ukupan broj vozila, pronaći parking mjesto, posebno u užem dijelu grada je vrlo teško. Zbog toga postoji i veliki broj nepropisnih parkiranja.
"Nepropisno parkirana vozila su direktna prijetnja sigurnosti u saobraćaju. Nepropisno parkirana vozila, bilo da se radi o vozilima na trotoaru ili prilazima određenim zgradama, u mnogome otežavaju normalan život osobama sa invaliditetom, osobama koje koriste invalidska kolica i druga pomagala", pojasnio je Nefić.
Prema njegovim riječima, tokom prošle godine policijski službenici su za nepropisno parkiranje sankcionisali oko 55.000 vozača, a oko 2.500 vozila je premješteno "paukom".
Govoreći o visini kazni za nepropisno parkiranje Nefić kaže da bi se "kaznena politika trebala provoditi što je moguće u strožijem obliku, ali trebalo bi više raditi na podizanju nivoa opće kulture, posebno saobraćajne kulture kod građana".
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare