Hrvatska će sutra uprkos protivljenju Bosne i Hercegovine ozvaničiti početak gradnje Pelješkog mosta. Ideja za izgradnju ovog mosta rodila se još '90-ih, a prvi pripremni radovi su počeli prije 15 godina. Bosna i Hercegovina se protivi izgradnji zbog nerješene granice na moru sa Hrvatskom, ali i zbog gabarita mosta.
Pomorski ekspert Nešad Alikadić u izjavi za N1 otkriva da ima informacije da se u Bosni i Hercegovini trenutno radi na pokretanju pravnog postupka protiv Hrvatske. Po njegovim riječima jedan proces bi se trebao voditi na međunarodnom sudu pravde u Haagu, a drugi na sudu za pravo mora u Hamburgu.
“Predsjedavajući Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović je obećao i hajmo reći prihvatio svoju dužnost da će pokrenuti tu tužbu. Koliko ja znam pripreme se u tom smjeru vode tako da očekujemo od gospodina Bakira Izetbegovića da će predati tu tužbu. Ne treba mu nikakva suglasnot ostalih članova niti ikakav konsenzus zato što Deklaracija Parlamenta u tom smislu već postoji od prošle godine”, tvrdi Alikadić.
U međuvremenu bh. vlasti nisu poduzele ništa konkrento da bi zaštitile interese BiH, ali ni da bi otvoreno razgovarali sa hrvatskim kolegama.
“Nama je u interesu da branimo interese Bosne i Hercegovine. I, onda to moramo raditi sinhronizovano, zakonodavna i izvršna vlast. Ovo nije posao samo jednog ministra. Da se to samo pita ministar Jusko Ismir budite uvjereni da bi već bio na brojnim sjednicama sa predstavnicima vlade Hrvatske. Ali bez konkretnog odobrenja i instrukcije, da tako kažem, da to mogu raditi, ja bih sigurno napravio mnogo veću štetu”, ističe Ismir Jusko, ministar komunikacija i prometa BiH.
Bivši državni zastupnik Sead Avdić ističe da postoje dva veoma važna pitanja koja se moraju rješiti kada je u pitanju izgradnja ovog mosta.
“Šta mi to tražimo od Republike Hrvatske. Tražimo da poštuje zakon o morima, da imamo slobodan izlaz na otvoreno more. To je jednostavno zakon koji mora omogućiti BiH izlazak na otvoreno more, što znači slobodne i nezavisne morske vode, to je jedno. Drugo tražimo da taj most jednostavno ispuni elementarne kriterije dimenzionih karakteristika i parametara što znači da najveći brodovi mogu prolaziti ispod tog mosta”, objašnjava Avdić.
Evropska unija će dijelom finansirati izgradnju, a tokom nedavne posjete Sarajevu komesarka za transport Viloeta Bulc jasno je kazala šta trebamo uraditi ukoliko imamo prigovore.
“Evropska komisija sufinansira jedan dio ovog projekta na osnovu dokumentacije koju je dostavila Republika Hrvatska relevantnim službama Evropske komisije. Ovom prilikom mogu samo reći da ukoliko se Bosna i Hercegovina ne slaže sa određenim informacijama, koje smo mi imali na raspolaganju u trenutku donošenja odluke o sufinanciranju, da nam se domaće vlasti, naravno, sa pisanim komentarima obrate”, kaže Bulc.
Tokom posljednje razmjene verbalnih, ali i pismenih stajališta iz Sarajeva je zbog Pelješkog mosta poslana značajna poruka.
“Ukoliko bi jednostrano Republika Hrvatska otpočela sa izgradnjom mosta prije rješavanja graničnog pitanja to bi dovelo do narušavanja međususjedskih odnosa što nije ni u interesu Bosne i Hercegovine ni Republike Hrvatske ni Evropskoj uniji”, poručuje Adil Osmanović, ministra civilnih poslova BiH.
No ono što nije u interesu BiH, za Hrvatsku nije važno, sutra će početi da teče ugovoreni rok za izgradnju mosta, koji bi trebao biti završen za tri godine. Na BiH je da se pred sudovima izbori za svoja prava.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.