Iako nadležni uvjeravaju da čine sve na modernizaciji i izgradnji novih kilometara, vozači su često svjedoci lošeg stanja na bh. cestama.
Rupe na gradskim ulicama, rupe na magistralnim cestama, u tunelima – sve to nije rijetka pojava na bh. cestama, uprkos stalnim radovima, sanacijama i modernizaciji cestovne mreže.
Tunel Crnaja, na magistralnoj cesti Mostar – Sarajevo prokišnjava, a prometni znakovi upozoravaju na oprez i smanjenje brzine.
Koliko rupe na cestama mogu prouzročiti štete četverotočkašu?
“Jedan jači udar u neku rupu na ulici može izazvati višestruke štete na vozilu. Može nastradati guma, može feluga da se iskrivi, može krajnica, može stabilizator. U jednom trenutku možda nismo ni svjesni šta sve taj udar može izazvati na vozilu“, kazao je automehaničar Stanko Vasić.
Sanacija cesta ide svojim tokom, uvjeravaju nadležni. Često, kažu, sanirana oštećenja budu vraćena na staro, poslije zimskih uvjeta i održavanja cesta. Prema navodima Cesta Federacije, entitetska Vlada podržala je inicijativu za osiguranje kreditnih sredstava kod međunarodnih finansijskih institucija u iznosu do 150 miliona eura za Program modernizacije cesta. Istodobno, stižu i obećanja o izgradnju autocesta, poglavito nakon povećanja akciza.
“Prikupljeno je oko 240 miliona maraka više, samo po osnovu dodatnih akciza. One imaju efekat kao da je PDV povećan za 1 posto, a taj novac nije uložen u ceste. Podižu se i novi krediti, i građani ustvari tri puta plaćaju autoceste“, naveo je konomista Faruk Hadžić.
“Godišnje 650 miliona maraka se prikupi za izgradnju cesta. Dakle taj se novac da drugi način troši“, komentarisao je Senad Šepić iz Nezavisnog bloka.
“Od maja mjeseca, kada je postignut dogovor na UIO, nemamo nikakvih problema što se tiče dijela koji pripada Autocestama FBiH, uplaćuje se na naš račun u Union Banci i koriste se za vraćanje kredita i osiguranje“, kazao je Adnan Terzić, direktor Autocesta FBiH.
Kada će BiH dobiti moderne i sigurnije ceste vrlo je neizvjesno. Republika Srpska izgradila je značajnu mrežu autocesta, u Federaciji taj posao ide nešto sporije. Prije nekoliko dana potpisan je novi kredit za gradnju koridora V C. Sporazum između BiH i Kuvajtskog fonda za ekonomski razvoj. Dionica Nemila – Donja Gračanica, 17 kilometara i 700 metara. Dva posto godišnje kamatna stopa, rok otplate 15 godina + 5 godina grejs period, zajam 66 miliona maraka.
“Napravili smo efektivnim kredite koji su bili ugovoreni, nisu bili efektivni nije bilo puštanja, do donošenja Zakona i posljedično do prikupljanja sredstava i njihove distribucije na entitetska preduzeća“, rekao je Vjekoslav Bevanda, zamjenik predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH.
Ako pogledamo statističke podatke, najveći broj nezgoda dogodi se u naseljelnim mjestima, oko 40 posto, a najmanje na regionalnim cestama. U 2017. godini u našoj zemlji smrtno je stradalo 298 osoba u prometnim nesrećama. Najčešći uzrok, prema podacima BIHAMKA-a, alkoholizirano stanje vozača i neprilagođena brzina uvjetima na cesti.
N1 pratite putem aplikacija za Android| iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook| Instagram i UŽIVO na ovom linku.