Članovi bh. predsjedništva nemaju samo problem sa teškim političkim temama i dogovorima o formiranju vlasti. Problem su i dogovori o svakodnevnom održavanju zgrade Predsjedništva Bosne i Hercegovine. Dobro je poznata činjenica da se u sjedište kolektivnog šefa države već duže vremena ne ulaže dovoljno novca iako je bilo kupovine skupih tepiha i namještaja. Ipak, dovoljno novca se troši na automobile i na skupa putovanja, a ponovo se spominje i mogućnost kupovine aviona za potrebe članova Predsjedništva.
U prvu posjetu Briselu novi članovi Predsjedništva BiH, Željko Komšić i Šefik Džaferović, putovali su biznis klasom preko Beča, a predsjedavajući Milorad Dodik avionom bh. entiteta Republika Srpska. Tako će biti i u buduće, a da li će Bosna i Hercegovina dobiti svoj avion moglo bi se znati nakon dogovora o krečenju i pospremanju zgrade Predsjedništva. Naravno, ako ga i kada ga bude.
“Pa mi imamo problem tamo da donesemo odluku da okrečimo one prostorije tamo u Predsjedništvu, a kamoli da kupujemo neke avione. Ja nisam protiv, ja nisam protiv da se nešto takvo učini, ali to je sasvim daleko. Dakle, u svemu ovom što radim i kao predsjednik Predsjedništva ja sam primarno član Predsjedništva iz Republike Srpske i smatram da je sasvim prirodno da koristim resurse koji ima Republika Srpska”, tvrdi Dodik.
U svrhu putovanja po raznim destinacijama Predsjedništvo je prošle, a i ove godine će, izdvojiti kombinovano oko 850 hiljada maraka. Kupovina jednog aviona sličnog onom u vlasništvu Vlade RS-a bi donijela mnoge uštede, smatra struka. A koristi bi mogle biti višestruke i po pitanju medicinskih usluga.
“Možemo da gospodina Dodika ne volimo, ali pazite, njemu avion treba, gdje on iz Banjaluke može otići. On baš ne može nigdje otići. Isto tako i u Sarajevu, avion je potreba. Mi smo imali taj poslovni, to je bio Energoinvestov avion, jer je Energoinvest bio osnivač Air Bosnia i u tome su se članovi Predsjedništva vozili. Sjećam se Alije Izetbegovića i Živka Radišića, oni su putovali. Svi ostali članovi često su koristili taj avion”, priča Omer Kulić, stručnjak za vazduhoplovstvo.
Da sredstava za skupe igračke, pa možda i za avion, ima dovoljno vidi se i iz činjenice da vozni park Predsjedništva Bosne i Hercegovine, sa 36 vozila, vrijedi više od 2,7 miliona maraka. To međutim nije bilo problem za bivšeg člana Predsjedništva Bakira Izetbegovića koji je prošle godine ustvrdio da auta vrijede zbog zdravlja članova Predsjedništva.
“Kao što vam rekoh, mi nemamo rezidencije, mi nemamo posluge, nemamo avione kojima se vozimo. Nemojte nas satjerivati na takav način u ćošak. U ovoj zemlji se pravi problem kada se popravi trotoar ispred Predsjedništva…dakle to je zaista pretjerano. Da ga nismo popravili onda bi rekli oni ne znaju sebi ni popravit trotoar kako će popraviti zemlju, ako ne znaju trotoar”, kazao je ranije Izetbegović.
S druge strane u ovakvom ponašanju politički analitičar Ibrahim Prohić vidi priliku za zadržavanje političke kontrole nad finansijskim sredstvima i njihovom raspodjelom.
” Nije uopšte sporno da jedna takva letjelica, avion ili helikopter treba, to je uredu. Međutim da se vratimo suštini vi pitate da li je moguće da se zateže oko nečega što je rutinsko…nije rutinsko. Etablirane stranke crpe svoju političku moć na osnovu kontrole finansijskih tokova, a to znači budžeta i javnih preduzeća”, ističe Prohić.
Budžeti i javna preduzeća na raspodjelu dolaze uskoro kada počne i podjela ministarskih fotelja, a da li će državni sistem biti nagrađen i avionom možda saznamo nakon proljetnog krečenja i sređivanja.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android| iPhone/iPad