Gost N1 bio je Omer Kulić, ekspert za avijaciju koji je govorio o padu AirBusa u Francuskoj i potencijalnim razlozima pada.
Kulić je kazao da se može pretpostaviti da je razlog pada aviona tehničke prirode.
“Može se pretpostaviti da je problem bio tehničke prirode. Oni su javili da im treba pomoć i da imaju određenih problema. Najveća greška kod aviona je u održavanju, gledano sa tehničke strane. Uzmite za primjer staro auto, ono počne otkazivati i morate obratiti pažnju na njega. Istraga mora da se fokusira kakav je bio sistem održavanja. Što je avion stariji, zahtjevi za održavanje su kompleksniji“, kazao je Kulić.
Dodao je da je cilj low cost kompanije kao što je GermanWings prvenstveno zarada.
“Low cost kompanije slijeću na manje aerodrome. Njima je prvenstveno cilj zarada, i oni sve usmjeravaju da zarade više. U standardizaciji, recimo, promjena točka traje 3 i po sata i košta toliko i toliko. Oni će sve učiniti da ta promjena točka traje dva sata i bude jeftinija. Ovo je samo moje mišljenje. Tu preovladava želja za brzom zaradom“.
Istakao je da je moguće da je do problema došlo u protočnom sistemu goriva ili da je otkazala hidraulika što je moglo dovesti do pada.
“Moglo se desiti da su dovodi goriva bili u problemu, ili recimo da je došlo do otkaza hidraulike koja upravlja avionom. Imate jako puno sistema, i ovaj Airbus je dosta komplikovan avion u smislu tehničkih zahtjeva. On leti sa joystickom, i nema direktne komande ljudskom rukom“.
“Boing 737 je jedan od najeksploatisanijih aviona, ali veliki broj ih je pao zbog sistemske greške u komandama. Ovdje u ovom slučaju nisu ugrožene crne kutije, gdje god da je pala sigurna je, naći će se sigurno. Crna kutija se zove jer se desilo nešto “crno”. Jedna snima zvukove u kabini, svaki zvuk koji se desio u kabini. Druga snima sve podatke o letu, apsolutno sve. Onda se na osnovu toga uradi analiza i dobiju se apsolutno svi podaci o letu“, kazao je Kulić o podacima koji se mogu pročitati sa crne kutije aviona.
O kontroli avio-saobraćaja u Evropi Kulić je kazao da je to jedan uvezani kompjuterski sistem.
“Gust je saobraćaj aviona u Evropi, čovjek je u nemogućnosti da sam sve iskordinira. Postoji jedan centar u Briselu koji automatski usmjerava sve rute. Kompjuteri određuju vašu rutu kojom ćete letjeti. Redovan saobraćaj ima neke prednosti. Low cost kompanijama gustoća saobraćaja igra vleiku ulogu“, istakao je on.
“Karta je ugovor između putnika i prevoznika. EU je donijela Zakon o zaštiti putnika u avio-saobraćaju. Po tom Zakonu svako putničko sjedište u avionu je osigurano“, kazao je Kulić.