RS: Uputstvo za postepeno ublažavanje mjera

Vijesti 07. maj 202010:41 > 11:02
Grad Banjaluka

Institut za javno zdravstvo Republike Srpske objavio je uputstva za postepeno ublažavanje mjera koje vam donosimo u nastavku teksta.

Biblioteke

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima.

Radno vrijeme će zavisiti od ukidanja policijskog časa tj. perioda zabrane kretanja za sve građane. U vrijeme trajanja ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude omogućeno od sedam do 19 časova.

– obezbjeđenje fizičke providne barijere na mjestu izdavanja knjiga koja pruža dovoljnu zaštiti zaposlenom i korisniku,
– korišćenje maski i rukavica od strane osoblja i posjetilaca,
– poštovanje fizičke distance (u čekaonici) i određenog maksimalnog broja posjetilaca u biblioteci (jedna osoba na 10m2)
– obavezna dezinfekcija prostora i površina u skladu sa preporukom Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske.

Uputstvo za postepeno ublažavanje mjera – Objekti za priređivanje igara na sreću

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima.

Radno vrijeme će zavisiti od ukidanja policijskog časa tj. perioda zabrane kretanja za sve građane. U vrijeme trajanja ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude u trajanju od sedam do 15 časova.

– Nakon svake smjene obavezno je uraditi čišćenje i dezinfekciju prostora i aparata, i isti postupak ponoviti na kraju radnog vremena.

– Obezbjeđenje fizičke providne barijere na naplatnom radnom mjestu koja pruža dovoljnu zaštitu zaposlenom i korisniku.
– Korišćenje maski i rukavica od strane osoblja i korisnika.
– Poštovanje distance od dva metra i određenog maksimalnog broja korisnika igara na sreću na svakom drugom aparatu u nizu.
obavezna dezinfekcija prostora i površina u skladu sa preporukom Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske.

Kafići, restorani, roštiljnice

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima.
– Organizovati rad isključivo u baštama objekata.
– Radno vrijeme treba da bude omogućeno od sedam do 19 časova.
– Stolovi u bašti se postavljaju tako da postoji distanca od dva metra između osoba koje sjede za različitim stolovima.
– Za jednim stolom maksimalno mogu sjediti tri osobe osim ako se ne radi o članovima jednog domaćinstva.
– Obezbjeđenje dezinfekcije ruku na ulazu u baštu.
– Održavanje fizičke distance osoblja od dva metra.
– Korišćenje maski i rukavica od strane osoblja i korisnika.
– Piće i hranu treba platiti na mjestu koje je odvojeno od mjesta za izdavanje/preuzimanja narudžbe: jedna osoba preuzima narudžbu i naplaćuje, a druga izdaje naručeno. Ukoliko to nije moguće organizovati, zaposleni moraju obavezno između naplate i izdavanja narudžbe dezinfikovati ruke i pult na kome se vrši istovremeno naplata i izdavanje narudžbe.
– Poželjno korištenje jednokratnih čaša i drugog posuđa.
– Obavezna dezinfekcija stolova poslije odlaska svakog gosta, a dezinfekcija prostora, površina i sanitarnih čvorova najmanje dva puta dnevno, po potrebi i češće.
– Potrebno je osigurati pridržavanje najviših higijenskih standarda u skladu sa preporukom Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske.

Hoteli/hosteli

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima.

– Obezbjediti dezinfekciju obuće i ruku na ulazu u hotel.
– Ukoliko je moguće, preporuka je odvojiti ulaz i izlaz gostiju/korisnika, kako bi se osiguralo provođenje fizičke distance.
– Kontrolisati broj gostiju vodeći računa o fizičkoj distanci u zajedničkim prostorijama (pristup recepciji, liftu, restoran).
– Na vidljivim mjestima, treba istaknuti preporuke za pridržavanje pravila lične i respiratorne higijene te obaveznoj mjeri fizičke distance.
– Poželjno je u prostoru ispred recepcije označiti mjesta (obojiti krug za stajanje) kojima se označava fizička distanca.
– Obezbjeđenje fizičke providne barijere na recepciji, a koja pruža dovoljnu zaštitu zaposlenim i korisniku.
– Pojačane mjere čišćenja i dezinfekcije svih prostorija (najmanje dva puta dnevno).
– Korišćenje maski i rukavica za zaposlene i za goste u prostoru hotela/hostela.
– Usluge restorana hotela/hostela su dozvoljene samo za goste hotela/hostela.
– Potrebno je osigurati pridržavanje najviših higijenskih standarda u skladu sa preporukom Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske

Visokoškolske ustanove/Fakulteti

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima.

– Završiti školsku godinu putem on line formata, za sve metodske jedinice koje obuhvataju vizuelni efekat uraditi video linkove i učiniti dostupnim svim studentima.
– Ukoliko postoji potreba da se neke metodske jedinice predstave vizuelno, a nema mogućnosti predstavljanja putem video linka, planirati ove aktivnosti za poslednje dvije nedjelje juna ili u prvoj nedjelji jula, ukoliko epidemiološka situacija to bude dozvoljavala, uz poštovanje mjera: dezinfekcija ruku na ulazu u učionice, socijalna distanca uz razmještaj u klupama u svaki drugi red i na svako treće mjesto, otvoreni prozori, lična i respiratorna higijena, nošenje maski od strane studenata i profesora, kao i pooštreno sprovođenje higijene i dezinfekcije prostora nakon korištenja,
– Planirati rokove za ispite prema Uredbi o dopuni Zakona o visokom obrazovanju i sa zakonski određenim brojem rokova. Ukoliko postoji mogućnost ispiti se mogu organizovati i na druge načine (video sastanak, skype, webinar).
– Donijeti uputstva na nivou univerziteta i fakulteta o organizaciji i izvođenju ispita na druge načine.
– Kada se organizuju ispiti sa kontaktom, uključujući i prijemne ispite za upis studenata, neophodno je sprovoditi mjere: dezinfekcija ruku na ulazu u prostore, fizička distanca od dva metra, sa smještajem studenata u svaki drugi red i u svaku treću klupu, sa upotrebom maski za studente i nastavnike, mjere lične i respiratorne higijene,
– Pooštrena higijena svih prostorija, obavezna dezinfekcija prostora i površina u skladu sa preporukom Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske.

Teretane na otvorenom i fitnes treninzi

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima

– Omogućiti korisnicima korištenje teretana na otvorenom.
– Radno vrijeme će zavisiti od ukidanja policijskog časa tj. perioda zabrane kretanja za sve građane. U vrijeme trajanja ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude u trajanju od tri časa prije podne i tri časa u popodnevnim časovima. Po ukidanju ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude po četiri časa u prije i četiri časa u popodnevnim časovima,
– Obavezna dezinfekcija sprava i površina teretane na otvorenom, u skladu sa preporukom Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske svaki put nakon upotrebe korisnika
– Omogućiti fitnes na otvorenom u grupama maksimalno do 10 osoba, poštujući fizičku distancu od dva metra.

Vrtići/Jaslice

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima.

Prije početka rada neophodno je izvršiti čišćenje i dezinfekciju kompletnog prostora, površina, igračaka, kreveta i dr.

– Kod dolaska, svakodnevno se vrši jutarnja trijaža djece vezano za respiratorne simptome bolesti i mjerenje temperature (bezkontaktni toplomjer) od strane zaposlenih vaspitača.
– Djeca sa respiratornim simptomima, ili ako neko od članova porodice ima respiratornu infekciju, se ne primaju u vrtić, do ozdravljenja.
– Na ulazu u vrtić mora da stoji kutija sa dezinfekcionim sredstvom označena za dezinfekciju obuće pri ulasku u vrtić.
– Vrši se obavezna dezinfekcija vrata, kvaka, podova i sanitarnih čvorova dva puta dnevno, po potrebi i češće.
– Zaposleno osoblje, uključujući i osoblje za pripremu i podjelu obroka, treba koristiti ličnu zaštitnu opremu (radna uniforma, maska, rukavice) uz redovno provođenje mjera respiratorne, lične i kolektivne higijene.
– Zaposleni stavljaju maske nakon ulaska u vrtić a rukavice nakon pranja ruku kod dolaska u vrtić. Kada se skinu, iste se ne smiju koristiti ponovo. Upotreba maske i rukavica ima svoju funkciju tri do četiri časa, nakon čega se vrši skidanje i odlaganje u namjenske kese postavljene u kante sa poklopcem koje će biti izvan doticaja djece i obilježene za tu namjenu. Ukoliko dođe do oštećenja ili onečišćenja maske i rukavica, iste se odmah mijenjaju.
– Pranje ruku djece organizuje se svaki sat vremena, po potrebi i češće.
– Odmah po dolasku djecu razmještati po sobama i grupama, uz maksimalno moguće razrjeđenje smještaja i boravka (maksimalno 10 djece u jednoj grupi).
– Igre i rad sa djecom se trebaju organizovati u manjim grupama i sa što većim boravkom izvan vrtića, u dvorištu.
– Poštovanje mjera fizičke distance roditelja i zaposlenih pri dolasku i odlasku djece, te obavezna upotreba maski i rukavica kod zaposlenih i kod roditelja prilikom dolaska/odlaska u/iz vrtića.
– Pooštriti higijenske mjere u procesu pripreme, transporta i podjele hrane, uz pojačan inspekcijski nadzor.

Javni i međugradski prevoz sa popunjenošću do 50% od punog kapaciteta vozila

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima.

Radno vrijeme će zavisiti od ukidanja policijskog časa tj. perioda zabrane kretanja za sve građane, ali i od potreba građana otvaranjem raznih djelatnosti i privrede koji javni prevoz koriste za odlazak na posao. U vrijeme trajanja ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude usklađeno sa dozvoljenim radnim vremenom trgovinskih, zanatskih i privrednih subjekata.

– Obavezno korišćenje maske i rukavica za vozača,
– Putnici su u obavezi da nose maske i rukavice.
– Obezbijeđenje providne fizičke barijere za mjesto vozača, a koja se dezinfikuje na kraju svake smjene.
– Ulazak u autobus na jedna vrata, a izlazak isključivo na druga
– Poštovanje distance u vozilu (zauzeto svako drugo sjedište, na dupleks sjedištu sjedi jedan putnik), a na putničkim stajalištima poštovanje distance od dva metra,
– Obavezna dezinfekcija vozila u skladu sa preporukom Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske.

Frizerski i kozmetički saloni

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima.

Radno vrijeme će zavisiti od ukidanja policijskog časa tj. perioda zabrane kretanja za sve građane. U vrijeme trajanja ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude omogućeno od sedam do 19 časova kako bi dužim i normalizovanim radnim vremenom bilo smanjeno stvaranje gužvi, dok se s tim istovremeno pružaocu usluga omogućava da usluži što veći broj klijenata i time obezbijedi zaradu i isplate nadoknada radnicima.

– Neophodno je naručivanje korisnika, nije dozvoljeno čekanje usluge u salonu.
– U jednom trenutku može biti usluženo onoliko klijenata koliko propisuje kvadratura (jedan klijent na 10 kvadratnih metara). U manjim salonima (2 – 3 radne stolice), dozvoljen je rad sa klijentima na stolicama uz razmak od dva metra i maksimalno dva frizera/kozmetičara, dok ne smije biti prisutan nijedan klijent koji čeka uslugu unutar salona.
– Na ulazu obavezno postaviti plakat sa obavještenjem za držanje fizičke distance i nošenje maske
– Nošenje maske i rukavica za zaposlene i korisnika.
– Peškir ili jednokratni prekrivač se mijenja poslije svakog klijenta.
– Obavezna dezinfekcija ruku korisnika pri ulazu i izlazu iz objekta od strane zaposlenih, kao i dezinfekcija obuće kroz kutiju sa dezinfekcionim sredstvom koja na ulazu mora da stoji označena.
– Nakon svakog klijenta vrši se odmah dezinfekcija radne površine, upotrebljenog radnog pribora, aparata, stolice i glavopera, nakon čega se tek može pristupiti pružanju usluge narednom klijentu.
– Obavezna dezinfekcija vrata, podova, kvaka i toaleta dva puta dnevno
– Pojačan inspekcijski nadzor za kontrolu sprovođenja mjera.

Stočna pijaca

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima.

Radno vrijeme će zavisiti od ukidanja policijskog časa tj. perioda zabrane kretanja za sve građane. U vrijeme trajanja ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude omogućeno od šest do 13 časova.

– Kontrolisan broj korisnika pijace.
– Dostupan samo jedan ulaz na pijacu.
– Održavanje fizičke distance od dva metra, 1 osoba na 10 metara kvadratnih.
– Obavezno nošenje maske i rukavica od strane korisnika i radnika.
– Obavezna dezinfekcija prostora i površina u skladu sa preporukom Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske.

Neprehrambene trgovine, tržni centri i trgovine kao zasebni prodajni objekti u tržnim centrima (npr. butici, prodavnice igračaka, obuće, knjižare, sportske opreme, prodavnice nakita i dr.)

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima.

Radno vrijeme će zavisiti od ukidanja policijskog časa tj. perioda zabrane kretanja za sve građane. U vrijeme trajanja ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude omogućeno od sedam do 19 časova kao i drugim trgovinskim radnjama koje sada rade, kako bi dužim i normalizovanim radnim vremenom bilo smanjeno stvaranje gužvi, redova sa produženim bliskim kontaktom, dok se s tim istovremeno prodajnom objektu omogućava da usluži što veći broj kupaca i time obezbijedi zaradu i isplate nadoknada radnicima.

– Kontrolisan broj korisnika.
– Na ulazu obavezno postaviti plakat sa obavještenjem za držanje fizičke distance i nošenje maske.
– Održavanje fizičke distance od dva metra.
– Obezbjeđenje fizičke providne barijere na naplatnom radnom mjestu koja pruža dovoljnu zaštiti zaposlenom i korisniku, a koja se dezinfikuje na kraju svake smjene.
– Obavezno nošenje maske i rukavica od strane korisnika i radnika tokom naplate. Radnik koji napušta kasu i vraća se poslovima slaganja robe ili usluživanju kupaca, obavezno dezinfikuje ruke sa rukavicama ili ih skida i dezinfikuje ruke, a po povratku na kasu ponovo stavlja nove rukavice
– Obavezna dezinfekcija ruku korisnika pri ulazu i izlazu iz objekta od strane zaposlenih, kao i dezinfekcija obuće kroz kutiju sa dezinfekcionim sredstvom koja na ulazu mora da stoji označena
– Obavezna dezinfekcija korpi i kolica dva puta u toku smjene i na kraju radnog vremena od strane zaposlenih u objektu
– Nije dozvoljeno korištenje kabina za probavanje garderobe
– Rad tržnih centara se reguliše na isti način kroz kontrolu broja ulazaka na isključivo jedan ulaz u centar, uz obaveznu dezinfekciju ruku korisnika pri ulazu od strane zaposlenih u centru, kao i dezinfekciju obuće kroz kutiju sa dezinfekcionim sredstvom koja na ulazu u tržni centar.
– Na ulazu u toaletima obezbijediti dispenzer za dezinfekciju ruku. Na izlasku iz toaleta obavezno pranje ruku i dezinfekcija obuće kroz kutiju sa dezinfekcionim sredstvom. Toaleti se dezinfikuju svakih sat vremena uključujući vrata i sve kvake i ostale površine (prostor za presvlačenje beba, hodnici) uz vođenje evidencije.
– Rad kafića i restorana u sklopu tržnih centara će se urediti po istom principu kao i svih drugih ugostiteljskih objekata. Obavezna dezinfekcija podova i vrata tržnog centra se obavlja na kraju svakog dana, dok se liftovi obavezno dezinfikuju 2 puta dnevno.
– Obavezna dezinfekcija prostora i površina u skladu sa preporukom Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske na kraju radnog vremena.
– Automobile parkirati na svako drugo parking mjesto.
– Obavezno pranje i dezinfekcija unutrašnjeg i vanjskog parking prostora 2 puta sedmično.

Druge zanatsko preduzetničke radnje (osim frizerskih i kozmetičkih)

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanimaRadno vrijeme će zavisiti od ukidanja policijskog časa tj. perioda zabrane kretanja za sve građane. U vrijeme trajanja ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude omogućeno od sedam do 19 časova, kako bi dužim i normalizovanim radnim vremenom bilo smanjeno stvaranje gužvi, redova sa produženim bliskim kontaktom, dok se s tim istovremeno pružaocu usluga omogućava da usluži što veći broj klijenata i time obezbijedi zaradu i isplate nadoknada radnicima.

– Kontrolisan broj korisnika.
– Na ulazu obavezno postaviti plakat sa obavještenjem za držanje fizičke distance i nošenje maske.
– Održavanje fizičke distance od dva metra.
– Obavezno nošenje maske od strane korisnika i radnika tokom naplate. Zanatski radnici tokom izvođenja zanatskih poslova (krojenje, šivanje, popravljanje itd.) nisu obavezni nositi rukavice.
– Obavezna dezinfekcija ruku korisnika pri ulazu i izlazu iz objekta od strane zaposlenih, kao i dezinfekcija obuće kroz kutiju sa dezinfekcionim sredstvom koja na ulazu mora da stoji označena.
– Obezbjeđenje fizičke providne barijere ako postoji predviđeno naplatno mjesto koja pruža dovoljnu zaštitu zaposlenom i korisniku, a koja se dezinfikuje na kraju radnog vremena.
– Obavezna dezinfekcija prostora i površina u skladu sa preporukom Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske jednom dnevno na kraju radnog vremena.

Muzeji

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanimaRadno vrijeme će zavisiti od ukidanja policijskog časa tj. perioda zabrane kretanja za sve građane. U vrijeme trajanja ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude omogućeno od sedam do 19 časova, kako bi dužim i normalizovanim radnim vremenom bilo smanjeno stvaranje gužvi i redova sa produženim bliskim kontaktom

– Kontrolisan broj korisnika na ulazu.
– Na ulazu obavezno postaviti plakat sa obavještenjem za držanje fizičke distance i nošenje maske.
– Održavanje fizičke distance od dva metra, jedna osoba na 10 metara kvadratnih.
– Obavezno nošenje maske od strane korisnika i radnika.
– Obavezna dezinfekcija obuće kroz kutiju sa dezinfekcionim sredstvom koja na ulazu mora da stoji označena.
– Obezbjeđenje fizičke providne barijere na naplatnom radnom mjestu koja pruža dovoljnu zaštiti zaposlenom i korisniku, a koja se dezinfikuje na kraju radnog vremena.
– Obavezna dezinfekcija prostora i površina u skladu sa preporukom Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske jednom dnevno na kraju radnog vremena u skladu sa vrstom eksponata koji su izloženi.

Radnje sa informatičkom i telekomunikacionom opremom

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima.

Radno vrijeme će zavisiti od ukidanja policijskog časa tj. perioda zabrane kretanja za sve građane. U vrijeme trajanja ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude omogućeno od sedam do 19 časova, kako bi dužim i normalizovanim radnim vremenom bilo smanjeno stvaranje gužvi, redova sa produženim bliskim kontaktom, dok se istovremeno s tim pružaocu usluga omogućava da usluži što veći broj klijenata i time obezbijedi zaradu i isplate nadoknada radnicima.
– Kontrolisan broj korisnika na ulazu.
– Na ulazu obavezno postaviti plakat sa obavještenjem za držanje fizičke distance i nošenje maske.
– Održavanje fizičke distance od dva metra.
– Obezbjeđenje fizičke providne barijere na naplatnom radnom mjestu koja pruža dovoljnu zaštiti zaposlenom i korisniku, a koja se dezinfikuje na kraju svake smjene.
– Obavezno nošenje maske i rukavica od strane korisnika i radnika.
– Obavezna dezinfekcija ruku korisnika pri ulazu i izlazu iz objekta od strane zaposlenih, kao i dezinfekcija obuće kroz kutiju sa dezinfekcionim sredstvom koja na ulazu mora da stoji označena.
– Obavezna dezinfekcija prostora i površina u skladu sa preporukom Instituta jednom dnevno na kraju radnog dana

Rad kuhinja i dostava hrane i pića iz ugostiteljskih objekata

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima.

Rad kuhinja i dostava hrane i pića iz ugostiteljskih objekata

– Moguća šalterska prodaja hrane i pića, bez mogućnosti konzumiranja unutar i ispred ugostiteljskog objekta, odnosno prodajnog mjesta, kao i dostava hrane i pića iz ugostiteljskih objekata.
– Radno vrijeme organizovati od sedam do 19 časova.
– Poštovanje preporuka za rad u kuhinji i pripremu hrane.
– Broj osoba koje rade u isto vrijeme u kuhinji može biti maksimalno tri,
– Održavanje fizičke distance od dva metra prilikom posjete korisnika.
– Poštovanje distance i nošenje maske i rukavica od strane dostavljača.

Uslužne radnje (kao što su npr. autopraonice, vulkanizeri, automehaničarske radnje, praonice tepiha, hemijske čistionce)

U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima.

Radno vrijeme će zavisiti od ukidanja policijskog časa tj. perioda zabrane kretanja za sve građane. U vrijeme trajanja ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude omogućeno od sedam do 19 časova. kako bi dužim i normalizovanim radnim vremenom bilo smanjeno stvaranje gužvi, redova sa produženim bliskim kontaktom, dok se istovremeno s tim pružaocu usluga omogućava da usluži što veći broj klijenata i time obezbijedi zaradu i isplate nadoknada radnicima.

– Održavanje fizičke distance od dva metra prilikom posjete korisnika.
– Obavezno nošenje maske i rukavica od strane korisnika i pružaoca usluge.
– Korišćenje radne zaštitne uniforme (npr. vodootporna pregača i čizme u autopraonici).
– Tamo gdje se vrši naplata na za to fizički odvojenom i predviđenom mjestu, obezbjeđenje fizičke providne barijere koja pruža dovoljnu zaštitu zaposlenom i korisniku, a koja se dezinfikuje dva puta u toku radnog dana na kraju radnog vremena.
– Zaposleni nosi rukavice prilikom naplate, ali ih nije obavezan nositi tokom izvođenja usluge npr. popravki.
– Obavezna dezinfekcija prostora i površina u koje dolaze klijenti u skladu sa preporukom Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske jednom dnevno na kraju radnog dana.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad