Vatrometom i presijecanjem vrpce, večeras je svečano otvorena moderna autocesta, dionica koridora 5C od Međugorja do Graničnog prelaza Bijača.
Riječ je o ključnom infrastrukturnom preduslovu za puno ostvarenje privrede, a posebno turističkog potencijala južne Hercegovine.
Ovih deset kilometara južnog dijela Koridora 5C je preko Republike Hrvatske spojeno s evropskom mrežom puteva što će imati višestruki značaj za građane Bosne i Hercegovine.
Autocesta od Međugorja do Bijače spaja se s hrvatskom autocestom Dalmatinom, što praktično znači da je Međugorje za sada jedini grad u BiH koji je povezan na međunarodnu autocestovnu mrežu.
Radovi na ovoj dionici započeli su u junu 2012., a trasa se finansirala kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 62 miliona eura.
Radove su izvodili češki JV OHL ŽS i bh. kompanija Niskogradnja iz Laktaša.
Na ovoj dionici nalaze se dva mosta Studenčica i Trebižat, vijadukt Pavlovići i tunel Bijela Vlaka.
Predsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine Vjekoslav Bevanda, govoreći o značaju večeras otvorene dionice autoputa, kazao je da on misli da dionica ima malo širu poruku.
Prema njegovim riječima, on živi u nadi da je ova dionica početak Jadransko-jonske autoceste i da će se završiti Koridor 5C te da će BiH postati prometno čvorište.
Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Damir Hadžić kazao je u obraćanju medijima da, večeras otvorena, dionica autoputa, kao i svaka dionica autoputa u BiH, znači jako puno za ekonomski razvoj i brzi ekonomski prosperitet ne samo lokalne sredine nego i cijele BiH.
“Za nas u ovom trenutku najvažnije je da započetim aktivnostima možemo pokazati naše ogromno opredjeljenje da u periodu koji je kako iza nas tako i ispred nas BiH u ovoj oblasti cestovne gradnje ne kaska za zemljama u regiji. Ono što je pred nama kao jedan od najvećih zadataka, pored Koridora 5C, jeste gradnja Jadransko-jonske ceste”, pojasnio je Hadžić.
Izrazio je i uvjerenje da bi BiH mogla postati konačno jedno ozbiljno cestovno čvorište Jugozapadne Evrope.
“Za ovaj period uradili smo deset kilometara. Završena je jedna vrlo zahtjevna dionica. Ukupna vrijednost radova ovih deset kilometara iznosila je 70 miliona eura bez PDV-a. Preduzeće Autoceste su uložili još pet miliona eura”, kazao je direktor Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH Ensad Karić.
Prema njegovim riječima, bitno je istaći da je druga dionica od Kravice do Međugorja urađena za sedam miliona maraka manje nego što je to ugovorom bilo predviđeno.
“Ovom dionicom se BiH praktično i spaja s evropskom mrežom autocesta. Ovo je i praktično i formalno prvi put da se BiH uključuje na evropske autoceste, a s druge strane, svima je poznato koliko je Međugorje bitno kao turistička destinacija i koliko će to značiti za cijelo ovo područje”, pojasnio je Karić.
Dodao je da već krajem ovog mjeseca raspisuju tender za izbor izvođača od Međugorja do Počitelja, uključujući spoj s M-17, tako da će već početkom sljedeće godine nastaviti gradnju u Hercegovini.
“Sredstva za tu dionicu su već osigurana, a radi se o sredstvima Evropske investicijske banke ukupne vrijednosti 100 miliona eura. Mi već imamo obezbijeđena sredstva za novih 20 kilometara, a radi se o dionici od Međugorja do Počitelja i Zenica jug-Zenica sjever”, pojasnio je Karić.
Dodao je da kako završavaju prvih 100 kilometara, a kreću s tim da godišnje makar otvore 20 do 30 kilometara novih dionica kako bi do 2020. godine, što je i realno, ako nastave ovim intenzitetom, mogli imati gotov Koridor 5C.
Večeras otvorena dionica autoceste se trenutno neće naplaćivati, a bit će u funkciji sutra od šest sati ujutro.