Ukoliko ste pripadnica ljepšeg spola, onda ste sigurno već čuli za "Lovely bags". U nastavku pročitajte ko stoji iza ovog super uspješnog biznisa, kako je sve počelo i kakvi su planovi za budućnost.
Marija Perić iz Tomislavgrada je diplomirani menadžer za Odnose s javnošću, ima 30 godina i majka je dvoje djece. Vlasnica je brenda “Lovely bags”.
“Ja sam, kao i većina žena, oduvijek luda za torbicama. Kada sam jednog dana shvatila da nemam gdje kupiti neku orginalnu torbicu, odlučila sam sama krenuti u proizvodnju, vizija mi je bila da se meni svide torbice, a kasnije naravno i svima ostalima“, ispričala nam je Marija i dodala da neki velik cilj na početku nije imala, jer nije znala šta je čeka.
“Kasnije sam postavljala svaki mjesec novi cilj i polako napredovala.”
Danas Marija ima 15 zaposlenih te mnogo osoba koje nisu u stalnom procesu proizvodnje, ali pomažu kada je potrebno.
“Sa biznisom sam krenula 2011. godine. Uz posao računovodstva koji sam radila, htjela sam raditi nešto novo, izazovnije, dinamičnije i vezano uz modu.”
S obzirom da u BiH ne postoji proizvodnja eko kože primorana je da materijale kupuje u Turskoj i Italiji.
“Ideja, proizvodnja i sve ostalo se događa u Bosni i Hercegovini. Ideje crpim iz svega, od svjetskih trendova, godišnjih doba, novih materijala i svega što je lijepo i novo.“
“Lovely bags” je krenuo od Facebook stranice, a danas posluje u 33 butika. Facebook stranica danas ima više od 110.000 fanova, a na njoj je moguće pronaći sve torbice.
“Moje poduzeće funkcionira na način, da ja osmislim kolekciju, administratorice primaju narudžbe preko Facebooka i od butika , kojih je trenutno 33, zatim predajemo narudžbu krojačicama, a one šnajdericama. Zatim ide na završavanje i stavljanje kopči, loga i lanca“, priča Perić i dodaje: “Kad su torbice završene, mi ih pakiramo i stavljamo deklaracije te šaljemo kupcima diljem BiH i Hrvatske.”
Dobna granica za proizvode “Lovely bags” ne postoji, jer ih kupuju svi.
Njena priča nije različita od priča drugih mladih, a danas uspješnih, ljudi u BiH.
“Nije sve uvijek bilo tako divno, mislim nikad nije divno. Mukotrpan trud i rad stoji iza svega ovoga, ali nekako vjerujem u sebe, svoj tim i svoj proizvod. To se u konačnici isplati. Imam veliku podršku svoje obitelji, muža koji mi je najveća podrška i vjetar u leđa, tako da se ničega ne bojim“, kazala je Perić.
Marija je ponosna što je ovo njen primarni posao, te na činjenicu da je zaposlila 15 žena koje imaju redovnu platu.
“To je u biti moj najveći ponos, da sam od svojeg „hobija“ uspjela zaraditi 15 plaća što u današnje vrijeme velika stvar.“
Na svom početku online prodaja, 2011. godine, je bila u povojima, a Marija nije znala šta je čeka.
“Kada su krenuli upiti iz Zagreba, Sarajeva, Maribora, vidjela sam koliku moć u stvari ima Facebook. Danas mi je Facebook glavni za predstavljanje novih kolekcija, za komunikaciju i povratne informacije sa klijenticama.”
Naglašava da sa klijenticama komunicira stalno jer joj je jako bitan feedback.
“Ako su sretne, ja još sretnija, ako postoji problem, riješavamo ga u najkraćem mogućem roku.“
“Lovely bags” torbice trenutno se mogu kupiti putem Facebooka, ali i direktno na 33 prodajna mjesta diljem BiH i Hrvatske, a uskoro Slovenija i Crna gora, otkrila je Marija Perić.
Ona je kazala da prodaja najviše raste kada na Facebooku objave kolekciju ili nagradnu igru, te da na Facebook oglašavanje izdvajaju minimalna sredstva.
“Imamo ponudu jednog velikog online shopa iz Slovačke, koji ima svoja skladišta u Češkoj, Rusiji, Njemačkoj, Slovačkoj tako da ćemo radit s njima, a direktna prodaja nam odlično ide, jer dosta žena ipak želi vidjeti, dotaknuti proizvod prije kupovine, i ja sam ipak tip za tradicionalnu kupovinu. Nitko sretniji od mene u shoppingu“, rekla nam je Marija.
“Lovely bags” van BiH posluje več četiri godine. Tačnije u Hrvatskoj na 15 prodajnih mjesta se mogu pronaći torbice. Ova mala firma 60 posto proizvodnje izvozi.
“Izvozimo i u Švicarsku, uskoro i u Sloveniju te u Crnu Goru.“
Ova veoma pozitivna priča ima i svoju tužnu priču, a kao što to često biva u BiH, ta lošija strana je odnos države prema privrednicima.
“Žao mi bude što Općina, Županija, država ne vide da ovo što mi radimo postaje ipak poznat brend izvan BiH i što nekim poticajima ne pomognu da zaposlim više žena. Nekoliko puta sam se prijavljivala na poticaje žena u poduzetništvu, ali nikad nisam dobila. Obeshrabrilo me da umjesto jedne proizvodnje gdje rade sve žene poticaj dobije neki salon sa solarijem“, ispričala je naša sagovornica i kazala da ipak uspijeva sama pomoći nabaviti sve što je potrebno za povećanje proizvodnje, od strojeva do materijala.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenihmreža Twitter | Facebook.