Gaj Lajgertvud, UX dizajner i pisac, sastavio je listu najvažnijih termina koje bi svaki dizajner trebalo da poznaje. Predstavljamo vam neke od njih sa kratkim objašnjenjima.
Pravilo 3 klika
Po ovoj teoriji, korisnici će napustiti web sajt ako ne mogu da stignu na stranicu koju žele u roku od tri klika.
Test 5 sekundi
Test 5 sekundi podrazumijeva prikazivanje interfejsa softverske aplikacije ili web stranice korisnicima u trajanju od pet sekundi. Učesnik testa tada mora da se sjeti šta je vidio na stranici. Ovo je sjajan način da provjerite da li su važni segmenti sajta ili pozivi na akciju tačno postavljeni.
Pravilo 80/20
Ovo pravilo se zasniva na principu Pareto. Prilikom korišćenja bilo koje web stranice, web aplikacije ili softvera, 20% funkcija će biti odgovorno za 80% rezultata.
A / B testiranje
A / B testiranje je strategija testiranja dvije različite verzije online sadržaja na korisnicima da biste vidjeli koji im se više dopada.
Pristupačnost
Pristupačnost je lakoća kojom ljudi mogu da koriste i razumiju web sajt ili aplikaciju. Takođe se odnosi na to kako su web sajtovi i aplikacije prilagođene osobama sa invaliditetom ili posebnim potrebama. Primjer ovoga može da bude prilagođavanje boje kako bi se omogućilo ljudima koji su „daltonisti“, to jest slijepi za boje da nesmetano koriste web sajt.
Analitika
Analitika daje dragocijene informacije o saobraćaju na vašoj web stranici i aplikaciji. Ona vam govori odakle dolazi vaš saobraćaj i kuda se kreće. Daje vam sjajan uvid u to šta radi ili ne radi na vašem web-sajtu / aplikaciji.
Sortiranje kartica
Sortiranje kartica je metoda koja se koristi za dizajniranje ili procjenu informacione arhitekture sajta. Na sesiji sortiranja kartica, učesnici organizuju teme u kategorije koje im imaju smisla. Od njih se takođe može tražiti da označe ove grupe. Da biste sortirali kartice, možete koristiti kartice, dijelove papira ili alate za sortiranje kartica na internetu.
Analiza Clickstreama
Na web-sajtu, analiza clickstreama (koja se naziva i „clickstream analytics“) jeste proces prikupljanja i analize podataka o stranicama koje posjetioci sajta posjećuju. Put, odnosno redoslijed, koji posjetilac prati tokom posjete web-sajta naziva se clickstream.
Analiza konkurencije
Ovo je procjena prednosti i slabosti postojećih i potencijalnih konkurenata.
Kontekst analize upotrebe
Kontekst analize upotrebe podrazumijeva prikupljanje i analizu informacija o: ciljanim korisnicima, njihovim zadacima, alatima za podršku njihovih ciljeva, fizičkom okruženju u kojem će proizvod biti korišćen, tehničkim ograničenjima i drugim faktorima koji će uticati na korisničko iskustvo.
Podaci za kontekst analize upotrebe mogu se prikupiti korišćenjem intervjua, radionica, anketa, posjeta na terenu, fokus grupa, posmatračkih studija i kontekstualne istrage.
Stopa konverzije
Stopa konverzije je procenat posjetilaca koji izvršavaju ciljanu transakciju na internetu. U elektronskoj trgovini, marketinška konverzija je čin pretvaranja posjetilaca sajta u kupce koji plaćaju. Proces poboljšanja stope konverzije naziva se optimizacija konverzije.
Diary Study
„Studija dnevnika“, kako bi se bukvalno mogla prevesti ova engleska fraza, predstavlja istraživački metod koji se koristi za prikupljanje kvalitativnih podataka o ponašanju korisnika, njihovim aktivnostima i iskustvima tokom određenog perioda vremena. Najčešće korisnici sami redovno izvještavaju o svojim aktivnostima kako bi kreirali dnevnik svojih aktivnosti. „Studija dnevnika“ može se kretati da sakuplja podatke u periodu od nekoliko dana do više od cijelog mjeseca.
Krajnji korisnici
Ljudi koji koriste web stranicu / aplikaciju ili oni koji su učesnici ili subjekti istraživačkih studija.
Angažman (angažovanje korisnika)
Angažovanje korisnika podrazumijeva istraživanje koje ima za cilj da otkrije na šta korisnici najviše obraćaju pažnju i šta ih zadržava na web sajtu. Bilo šta što pomaže korisniku da ostane fokusiran na web-stranicu ili na ekran (bilo da je to bilo dugme ili meni) od presudne je važnosti.
Ako želite da postanete stručnjak u web dizajnu, danas to možete da postignete i putem edukativnih programa. Da biste bili spremni za posao web dizajnera i realne projekte koji vas na njemu čekaju, obuka mora da traje najmanje 12 mjeseci. Više o takvim obukama za web dizajnere kod nas možete da saznate na ovom linku.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook i UŽIVO na ovom linku.