Kineski proizvođači električnih vozila (EV), koji su pokorili domaće tržište i uništili stranu konkurenciju, stižu u Evropu - i suočavaju se s novim nizom izazova.
Stereotipi kineske proizvodnje, uvozni troškovi i manje razvijeno tržište električnih vozila samo su neki od problema koje će kineski brendovi kao što su BYD (002594.SZ), Nio (9866.HK) i SAIC-ov MG (600104.SS) morati da prevladaju ka svom napretku u Evropu.
Imaju obećavajući početak, piše Reuters.
Od novih električnih vozila koja su do sada prodana u Evropi ove godine, 8% su proizveli kineski brendovi, u odnosu na 6% prošle godine i 4% u 2021., prema konsultantskoj kući Inovev.
Još će ih uslijediti. Najmanje 11 novih električnih vozila kineske proizvodnje za masovno tržište biće lansirano u Evropi do 2025. godine, prema studiji Allianza.
Zapadni proizvođači automobila su zabrinuti, a Carlos Tavares, izvršni direktor Peugeot-to-Fiat proizvođača automobila Stellantis (STLAM.MI), upozorio je prošlog mjeseca na “invaziju” jeftinih kineskih električnih vozila u Evropi.
Ali oni se također bore s vlastitim nizom lansiranja električnih vozila i planovima za smanjenje troškova proizvodnje i cijena, tako da će kineski pridošlice morati uložiti puno truda.
Na brifingu prošle sedmice u Pekingu, Chen Shihua, zamjenik generalnog kineskog udruženja za proizvodnju automobila, upozorio je da bi se njegovi članovi mogli previše širiti u svojim planovima širenja.
“Nije tako lako da naši proizvođači automobila postanu globalni”, rekao je Shihua. “Trebalo bi obratiti pažnju na rizike… trenutno kompanije mogu biti preopterećene, zakoračivši u svaki region bez jasnog fokusa.”
Prosječna cijena električnog vozila u Kini bila je manja od 32.000 eura u prvoj polovini 2022. u poređenju sa oko 56.000 eura u Evropi, prema istraživačima iz Jato Dynamicsa.
Ali kineski brendovi će se vjerovatno boriti da prodaju automobile u Evropi jednako jeftino kao kod kuće.
Logistika, porezi na promet, uvozne carine i ispunjavanje evropskih zahtjeva za certifikaciju dodaju troškove, rekao je Spiros Fotinos, evropski izvršni direktor kineskog brenda Zeekr, u vlasništvu Geelyja (GEELY.UL).
MG – najprodavaniji brend kineske proizvodnje u Evropi – saopćio je da je njegov najveći izazov dovođenje automobila iz Kine do evropskih distributivnih lokacija kroz zasićene luke s dugim rokom isporuke.
Evropske preferencije, kao što su velike baterije za pogon dužih putovanja, takođe mogu povećati troškove, rekao je Alexander Klose, šef kineskog pokretača električnih vozila Aiways u inostranstvu.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!