Ljeto 2023. pokazalo se odličnim periodom za oslobađanje potrošačke moći žena nakon turneja megapopularnih pjevačica Taylor Swift, Beyonce, kao i premijere filma "Barbie".
Milioni žena različitih dobnih skupina platile su šakom i kapom ova iskustva, dajući podsticaj privredi, piše CNN.
“Divno sam se provela sa svojom porodicom na koncertu Taylor Swift i filmu Barbie,” rekla je 15-godišnja Chelsea Deutsch.
Film “Barbie” je do sada zaradio preko milijardu dolara. Turneja Beyonce je bila toliko uspješna da je okrivljena za povećanje stope inflacije u Stockholmeu. Očekuje se da će posljednjih šest večeri turneje Taylor Swift ‘Eras’ u Los Angelesu donijeti 320 miliona dolara gradu, prema Kalifornijskom centru za zapošljavanje i privredu.
Warner Bros., koji je u vlasništvu CNN-ove matične kompanije Warner Bros. Discovery, distribuirao je film “Barbie”.
“Mislim da ono što trenutno vidimo jeste da žene nisu za potcjenjivanja. One podižu ekonomije i taj uticaj se ne smije zanemariti,” rekla je Kristina Chiappetta, izvršna direktorica strategije u Landor&Fitchu. “Ali brendovi ne razgovaraju s njima na njihovom jeziku već dugo vremena.”
A taj jezik su autentičnost i osnaživanje žena.
Pozitivna poruka
Jedanaest žena i djevojčica iz Chelseaine dalje porodice – u dobi od 12 do 54 godine – otišlo je da vidi Taylor Swift na stadionu MetLife u East Rutherfordu, New Jersey. Najmanje sedam ih je gledalo film “Barbie”.
“Mislim da je bilo lijepo biti dio nečega što je imalo takvu pozitivnu poruku za žene, to definitivno nije norma. Stoga se nadamo da će ovo možda pokrenuti trend, pa ćemo onda možda gledati još takvih stvari u budućnosti,” rekla je Jennifer Deutsch, Chelseaina mama.
Žene kontrolišu ili utiču na preko 80 posto potrošnje, kaže Chiappetta. Tajna je kako to iskoristiti.
U Sjedinjenim Državama ima više žena nego ikada u najproduktivnijem dijelu svog radnog vijeka, koje zarađuju – i troše – svoje plate.
Stope učešća žena u radnoj snazi su se oporavile nakon pandemije i vratile se na period prije pandemije.
U junu je stopa učešća u radnoj snazi za žene u najproduktivnijem dijelu radnog vijeka od 25 do 54 godine dostigla najviši nivo od 77,8 posto, prema podacima Ureda za statistiku rada. Stopa se blago smanjila u julu na 77,5 posto, ali je i dalje ostala na historijski visokim nivoima.
‘Ja sam to postigla’
Helen Polise nije htjela da dozvoli da je dva otkazana leta spriječe da prisustvuje koncertu Taylor Swift u Los Angelesu sa svojom kćerkom Juli.
“Ništa nas nije moglo spriječiti. Uspjele smo doći na koncert,” rekao je Polise.
Njeni planovi da prisustvuje koncertu Taylor Swift u sklopu turneje ‘Eras’ su u pripremi od maja: vikend proveden u druženju sa djevojkama i ženama, odlazak na koncert, večere, u najboljim odjevnim kombinacijama sa najljepšim nakitom i avionskom kartom za prvu klasu i gledanje filma “Barbie”. Sve to je koštalo puno novca.
“Ovo je bilo toliko drugačije od svega što smo ikada radile zajedno. Tako da mislim da sam bila spremna da uradim sve što je potrebno,” rekla je Polise.
Faktor poistovjećivanja sa ženama na ekranu i na sceni dio je onoga što čini ova iskustva u ljeto 2023. tako posebnim, rekla je Chiappetta.
“Mislim da je ono što je zaista moćno kada gledate film ‘Barbie’ ili čitate ili slušate tekstove Taylor Swift je to što izražava puno višedimenzionalno iskustvo današnje žene. A to je nešto što nismo vidjeli kada pogledate tradicionalni marketing. Način na koji mnogi brendovi razgovaraju sa ženama je na ovaj vrlo jednodimenzionalan način,” rekla je Chiappetta.
Veliki trošak
Neke karte za Swift i Beyonce koštaju više od 1.000 dolara. Zbog toga mnogi nisu mogli prisustvovati koncertima, a drugi su skupljali novac dugo vremena kako bi ih mogle priuštiti.
“Muškarci idu na mnogo sportskih utakmica i troše mnogo novca na sportske karte, a to se nikada ne smatra apsurdnim ili pretjeranim. Za nas je ovo kao moj Super Bowl,” rekla je 27-godišnja Juli Polise, Helenina kćerka.
Juli i ostale mlade djevojke iz 11-člane porodice koje su sve bile na koncertu Taylor Swift i koje su gledale film “Barbi”, izašle su iz dvorane misleći na vlastite majke.
“Pokušavamo nagovoriti našu mamu da pogleda film jer mislimo da bi joj se svidjelo. Moja mama uvijek voli filmove koje stavljaju moć žena u fokus,” rekao je 12-godišnji Dylan Ritcher, koji je dio 11-člane porodice.
I kao što mnoge mame mogu razumjeti, kada vaša kćerka želi da podijeli najveći trenutak ljeta sa vama, morate pristati i naći način da to i ostvarite – jer će ta uspomena biti neprocjenjiva.
“Kada vam vlastite odrasle kćerke od 23 i 20 godina predlože da idete na koncert s njima, postanete ispunjeni ponosom i naravno da želite da idete,” rekla je Lisa Van Strat, koja je otišla na koncert Taylor Swift sa svoje dvije kćerke i porodicom.
“Naravno da ćete biti uzbuđeni i kažete sebi ‘Idem pa šta god bilo, jest ću rižu ostatak mjeseca, ali ću otići na koncert.”
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!