Zašto digitalni marketing treba da bude top prioritet za SME

Ekonomija 28. mar 202214:35 > 15:38 0 komentara
Unsplash

Nema diskusije o tome da je internet promijenio način na koji biznis funkcioniše. Ako naprosto uporedimo kompanije koje su napredovale, ali i propale na temelju svojih pozicija u digitalnom svijetu: gde su Amazon Prime i Netflix postali temelji u uslugama streaming zabave, a gigant za rentanje videa Blockbuster je naprosto bankrotirao.

Sa druge strane, Apple je postao najveća kompanija na svijetu zahvaljujući njihovoj poziciji kao pionira digitalnog svijeta, ali BlackBerry je totalno propao iako je nekada kontrolisao čak 20% globalnog tržišta mobilnih telefona.

Ovi trendovi se primjenjuju u mnogim industrijama: muzičke prodavnice zatvaraju svoja vrata, dok Spotify privlači milione pretplatnika, tradicionalna kazina se muče da održe poslovanje, dok mobilna kazina postaju nevjerovatno popularna, i naravno maloprodajna mjesta su žestoko pogođena pošto onlajn prodavnice nude jeftinije usluge od tradicionalnih prodavnica.

Uprkos snazi interneta – da razvije i uništi posao – mnoga SME (mala i srednja preduzeća) još uvek pokušavaju da u potpunosti prihvate digitalna vremena. Ovo je možda zbog biznis modela koji se ne oslanja na internet, ili zbog činjenica da su određeni biznisi uspevali do sada da privuku i sačuvaju potrošače bez upotrebe digitalnih kanala.

Promo

Agilnost je ključ uspjeha malih i srednjih preduzeća

Ipak, zanemarivanje digitalnog marketinga moglo bi se pokazati kao prilično skupa greška mnogim malim i srednjim preduzećima. Pojam „zato što su oflajn kampanje bile uspešne, nema potrebe za digitalnim“, je opasna igra.

Ako je verovati studijama, prosječna osoba provede oko četiri sata dnevno onlajn, a više od dva i po sata provede na društvenim mrežama. Stoga, ukoliko kompanija nema prisustvo u digitalnom marketingu, mogla bi propustiti vrijedan prihod.

Jedan od mnogih izazova vođenja malih i srednjih preduzeća je odgovor na okruženje koje se konstanto mijenja. To može uključivati promjene u tehnologiji, očekivanja kupaca ili nešto ometajuće i neočekivano kao što je globalna pandemija. Proširivanje baze potrošača kroz digitalni marketing je oprobana strategija koja može da pomogne biznisima da ostanu agilni.

Promo

Gde su vaši korisnici onlajn?

Čak i najbolje strategije digitalnog marketinga će biti neuspješne ukoliko nisu usmjerene na prave ljude na pravom mjestu. Sretanje sa korisnicima dok su oni onlajn, kao i saznavanje gde oni pretražuju određene proizvode i usluge, je fundamentalno za digitalni marketing.

Na temelju toga, marketing socijalnih mreža će biti učinkovit za neke kompanije, dok za druge verovatno i neće biti. Isto se odnosi i na marketing preko influensera, reklame preko pretraživača, email marketing, sadržajni marketing, i druge digitalne strategije.

Na primjer, kada se uradi na pravi način, marketing socijalnih mreža se pokazao kao odličan za kompanije koje se bave industrijom turizma i putovanja, zdravljem i fitnesom, ljepotom i modom, kao i nekretninama. Kao nadogradnja, u ovim nišama se koristi i marketing putem influensera, koji promovišu proizvode i na efikasan način pomažu kompanijama da se reklamiraju.

Sa druge strane, biznisi koji prodaju specifične proizvode i usluge veće benefite mogu da dobiju od plaćenih reklama putem pretraživača. Najpopularniji vid ovog tipa su svakako Google Ads. Postoje dva razloga za to: prvo, jednostavnije je da se prave targetirani oglasi i drugo pretraživači su mesta gde kupci obično i traže određene proizvode i usluge. Upravo zato kompanije koje se bave poboljšanjem doma (električari, vodo-instalateri i drugi), profesori, dostave i slični bolje uspevaju sa ovakvim vidom reklame.

Marketing sadržaja može da bude uspješan u svim industrijama ali je posebno efikasan za biznise gdje dugoročni sadržaj može da pruži bitne informacije o proizvodima i uslugama. Za restorane i hotele, ovo je pravi izbor reklame.

Stoga, najvažnije je na početku postaviti pitanje: gde moji potrošači obitavaju onlajn i gde bi mogli da traže moje proizvode?

Korišćenje digitalnih marketinških pomagala

Kako ima toliko mnogo potencijalnih puteva digitalnog marketinga putem kojih mala i srednja preduzeća mogu promovisati svoje kompanije, učenje kako svi oni rade, a zatim praćenje izvedbe kampanje, može oduzeti puno vremena i truda – vremena i truda koji su oduzeti od dana – dnevnog vođenja poslovanja.

Za mala i srednja preduzeća, obraćanje agencijama za digitalni marketing mogao bi biti pravac. Ove agencije imaće znanje i iskustvo sa kojima mogu formirati prave strategije na pravim mjestima kako bi maksimizirale marketinške kampanje.

Međutim, za većinu malih i srednjih preduzeća digitalni marketing treba rješavati unutar kompanije. Srećom, postoje alati koji mogu pojednostaviti proces. Google ima cijeli paket alata za pomoć u marketingu, uključujući Analytics za praćenje posjeta i ponašanja na web-stranici te praćenje podataka unutar Google Adsa kako bi videli koji oglasi imaju najbolju prolaznost.

A isto se može reći i za kanale društvenih mreža. Instagram, Facebook, Twitter i druge platforme imaju alate unutar poslovnog profila klijenta koji mogu jasno prikazati performanse oglasa.

Za marketing putem emaila sve glavne usluge imaju lako razumljive podatke koji pokazuju koje e-poruke imaju najuspješnije brojke za otvorenost i stopu klikova.

Mala i srednja preduzeća moraju koristiti ove alate u svoju potpunu prednost. Oni imaju potencijal pomoći kompaniji da utvrdi koji oglasi rade dobro, a koji ne. Za oglase koji ne rade, otkažite ih; za one uspješne, udvostručite i povećajte marketinški ulog.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!