Malo ko danas ne koristi internet. Ali sve je više i onih koji preko njega i kupuju. Iako je, tehnički, online kupovina sigurna, nerijetko online kupci budu prevareni. I u posljednje vrijeme, sve je češće takvih. Metode su postale sofisticirane i uvjerljive, da čak i oni digitalno obrazovani sve češće postaju žrtve online prevara. A nadležni organi tu teško mogu djelovati.
Online biznisa sve je više. Za mnoge, olakšavajuća okolnost. Jer sve što požele mogu nabaviti online. I preuzeti na kućnom pragu. Stalni je rast online trgovina godinama unazad u cijeloj regiji.
Ipak, izazovi su brojni. Često platforme nemaju zakonsku obavezu da štite potrošače. Pa se nemalom broju građana dešavalo da nešto naruče, i plate, pa potom mukotrpno pokušavaju da novac vrate, jer naručeno nikada nije dostavljeno.
“Oni mogu napraviti stranicu koja je gotovo pa potpuno jednaka stranicama poznatih brendova i trgovina, mogu napraviti poruku elektroničke pošte koja se doima da je poslana s legitimne adrese”, pojasnio nam je Svan Hlača, ekspert za cyber sigurnost.
A onda neoprez građana uveliko olakša posao varalicama.
Primjerice pošalje vam mail banka, mail izgleda vjerodostojan, u mailu se traži da resetujete šifru, i to na način da unesete stari pin i novi. I traži vam dodatne podatke sa kartice. Praktično im date sve što je potrebno da se koriste vašom karticom.
I to se zove pecanje, odnosno pfishing. I u posljednje vrijeme, sve je češće u BiH, upozoravaju iz FUP-a. Na više mailova pristizale su lažne poruke od osoba navodno zaposlenim u istražnim organima susjednih država.
Više primjera, ali i savjeta – pronaći ćete ispod u priči Sande Arnautović.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!