Prije dvije i pol decenije postavljen je kamen temeljac za izgradnju Koridora VC. Od tada traje realizacija ovog velikog infrastrukturnog projekta. Probijanje tunela Prenj najveći je izazov koji predstoji. Da li je realna prognoza o završetku izgradnje do kraja 2030. godine?
Iz Autocesta Federacije konstantno poručuju da je gradnja Koridora VC ubrzana te da će sve biti završeno za šest godina. U međuvremenu, brojni problemi i probijeni rokovi – po ko zna koji put. Napuknuće na mostu Počitelj još nije otklonjeno. Najava da će biti otvoren u aprilu – nije ispunjena.
“Pratimo to, želimo da se otvori do početka ljetne sezone. Završni radovi su na mostu, problem je bio sa napuknućem usljed naprezanja željeznih užadi”, pojašnjava Denis Lasić iz JP Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine.
U toku su radovi na brojnim lokacijama. Izgradnja dionice duge 8,5 kilometara Putnikovo Brdo – Medakovo u punom je zamahu.
“Za mjesec-mjesec i pol ugovorit ćemo Mostar jug-tunel Kvanj. Ugovorit ćemo Zemunice-Poprikuše što se tiče sjevera. I onda smo se ugovorili od Bradine Sarajeva pa do rijeke Save, ljeto 2026. nam je ciljani period kada ćemo spojiti Sarajevo sa sjevernim dijelom Koridora”, dodaje Lasić.
Dok je takva situacija na sjeveru, u južnom dijelu najveći izazov je tunel Prenj. Stiže i podrška iz EU: grant od 3,5 miliona eura za finansiranje projekata uoči potpisivanja projekta Ovčari – Tunel Prenj – Mostar Sjever. Iz Autocesta najavljuju da će radovi početi krajem ove godine.
“Ovo je bitna tehnička pomoć koja pomaže da se projekat pripremi kvalitetno i da brzo krene u implementaciju te će pokriti okolišne i društvene aspekte, pa da izgradnja tunela bude u skladu s najvećim standardima”, kažwe Manuela Naessl iz EBRD u BiH.
Da bi sve bilo tako, EU finansira Koridor VC sa oko 870 miliona eura bespovratnih sredstava za 17 poddionica i pripremu projekata. Njihova podrška bila je primjetna svih proteklih godina, dok su brojne druge okolnosti usporavale izgradnju.
“Koridor VC je jedan od primjera dodatne integracije BiH unutar jedinstvenog tržišta EU odnosno integracije sa ostatkom Zapadnog Balkana u procesu članstva u Evropskoj uniji. Prošle sedmice EU je najavila usvajanje plana rasta za Zapadni Balkan koji je vrijedan šest milijardi eura s ciljem dodatnog povezivanja regiona sa EU”, kaže Stefano Ellero iz delegacije EU u BiH.
No, podrška Evropske unije izostaje za one dionice koje prolaze kroz Republiku Srpsku – tako tvrde iz Autoputeva RS. Ranije su najavljivali da će sve biti završeno do 2026. godine.
“Zbog nepovoljne političke situacije, odnosno stava EU prema grant sredstvima za dionicu Doboj – Vukosavlje, plan se ne može ostvariti. Jako je bitno napomenuti da smo za dionicu ‘Dobojska obilaznica’ u jeku građevinskih aktivnosti te da očekujemo završetak radova do kraja 2025. godine”, poručuju iz JP Autoputevi Republike Srpske.
Svih proteklih godina građani su slušali obećanja i najave kada će se mnogo brže voziti od Save do mora. Posljednja kaže da će autoput od ulaza u državu do glavnog grada biti završen do 2026. godine, a kompletan Koridor VC 2030. godine – kada će biti jubilarne tri decenije od početka radova.
Najveća bojazan je da će iskopavanje tunela Prenj duboko zakopati i praktično demantovati takvu prognozu.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!