Zakonski okvir za online trgovinu još uvijek nemamo, iako je povećan rast online kupovine u BiH, a s tim i sve češće kartično plaćanje. Građani različitog mišljenja po pitanju sigurnosti kupovine na internetu.
Online kupovina i kartično plaćanje u BiH su u porastu posljednje četiri godine, pokazali su rezultati istraživanja tržišta elektronske trgovine Ecomm asocijacije. Putem ankete od 30 pitanja analizirali su odgovore više od 1.700 ispitanika.
“Primjećujemo znatno veći broj korisnika ecommerca posebno kod populacije od 25 do 45 godina. A ono što smo takođe zabilježili porast od 7,4% intenzivnih kupaca koji su obavili više od 10 kupnji u zadnja 3 mjeseca. Takođe smo zabilježili preko 60 % kupaca koji su obavili 1 do 10 kupovina u posljednja tri mjeseca što nam ukazuje na to da imamo neki stalan broj online potrošača”, navela je Nikolina Čule, članica Asocijacije Ecomm BiH.
Pozitivni rezultati dobijeni su i po pitanju sigurnosti online kupovine, što ukazuje, kako kažu, na iskusne i intenzivne potrošače, svjesne prednosti online kupovine.
“Ispitanici vjeruju u sigurnost online kupovine, a posebno one web shopove koji se označuju sa trust mark-om”, rekla je Nikolina Čule, članica Asocijacije Ecomm BiH.
“Istraživanja pokazuju, a i dugogodišnje iskustvo da prevare koje se toliko često spominju kod nas, uopšte nisu toliko brojne, dakle, njih ima vrlo malo”, kazao je Orhan Gazibegović, predsjednik Asocijacije Ecomm BiH.
Ipak, provjerili smo sa građanima imaju li povjerenja u kartično plaćanje i preferiraju li ga u odnosu na gotovinu.
“Ako sam u BiH, onda gotovinom, a u Evropskoj uniji i dalje, karticom”, rekao nam je jedan građanin.
“Preferiram gotovinu. Jednostavnije mi je, s bankom imam neka loša iskustva i sa karticama”, još je jedan od odgovora.
“A ovo online plaćanje, ja baš ne vjerujem. Pa šta znam, nisam baš tu kod kuće. Ne vjerujem im baš”, govori nam jedan građanin.
Ne zaostajemo mnogo za Evropom
Bez obzira da li nam nedostaje edukacija ili teško izlazimo iz zone komfora, online kupovina se intenzivno odvija, a najviše se kupuje odjeća, obuća, sportski dodaci i elektronska oprema.
A pored potrošačkih navika, istraženi su i web shopovi.
“Online trgovci u BiH se najviše fokusiraju na to da mentalitet kupovine online još nije na zavidnom nivou u BiH”, kazao nam je Orhan Gazibegović, predsjednik Asocijacije Ecomm BiH.
“Ne zaostajemo mnogo za Evropom, možda u sferi legislative i nekog okruženja u kojima naše organizacije posluju. Međutim, kada su potrošači u pitanju tu apsolutno pratimo sve trendove”, rekla je Belma Agić, izvršna direktorica Asocijacije Ecomm BiH.
Iako jedna od najbrže rastućih grana trgovine, dok ne dobije odgovarajući zakonski okvir, i kupcima i trgovcima, online trgovina ostaće donekle nepouzdana i nepredvidiva.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!