Prateći sigurnosno stanje u regiji, koje se odražava na ukupnu sigurnosnu situaciju policijski organi su povećali prisutnost pripadnika u uniformi i civilu u blizini škola u BiH. U školama se planiraju roditeljski sastanci, a pedagozi komuniciraju s roditeljima kako pomoći djeci da se osjećaju sigurnije.
U Osnovnoj školi u Pazariću koja svoj dan obilježava 9 maja simbolično kada je dan borbe protiv fašizma, nastavničko osoblje u kontinuitetu provodi mjere s ciljem prevencije međuvršnjačkog nasilja. Direktor Adnan Fejzić ističe, mi smo tu i učimo svaki dan, ali porodica je jezgro svega, a savremeni uređaji djecu emocionalno otupljuju.
“Mi ćemo nastaviti u saradnji sa policijom povećati pažnju i kontrolu, mada u biti to nam je prirodno jer smo to radili i ranije. A što se tiče društvenih mreža imamo situaciju da su žestoki momci sada uzor učenicima, a oni su djeca, ne mogu gledati unaprijed i vidjeti kako su ustvari završili njihovi uzori”, kaže Adnan Fejzić, direktor OŠ 9. maj Pazarić.
U posjeti školi u Pazariću jutros je bio policijski službenik. MUP Kantona Sarajevo obavio je zadatak profesionalno i nenametljivo, sa RPZ službenicima u civilu, čime su zadovoljni i roditelji.
“To je nas obradovalo jer samo uniformisano lice i prilazak školi nije nešto što struka olako odobrava. To su specifične okolnosti u kojima djeca na ovaj ili onaj način reagiraju i koji im mogu izazvati dramatične trenutke”, kaže Dijana Parla, Vijeće roditelja Kantona Sarajevo.
Iz MUP-a RS-a poručuju ne očekujemo ništa, ali prisutni smo u blizini škola da bismo bili tu. Danas je mjere oko škola pojačao i MUP Hercegovačko-neretvanskog kantona istaknuvši da će prisutnost policije biti vidljiva u blizini škola, te da će policajci prema potrebi ući u školu i stupiti u kontakt sa odgovornim osobama. Uvođenje metal detektora ili jačih restriktivnih mjera u školi i njenom okruženju nisu rješenje problema, poručuje struka.
“Znači lakše će mi biti ući na aerodrom nego u školu. Opet se vraćamo na sustav gdje moramo prerezati živu koja nas dovodi do ovog stanja, a ne sada nas zatvarati. Hoćemo Faradejev kavez praviti? To bi bila najveća greška koju možemo raditi. Ovo je posljedica izolacije djeteta, ovo je posljedica njegove asocijalizacije, vi ćete dobiti još veći problem”, dodaje Vedran Zubić, profesor Dobrinjske gimazije.
U školama u Kantonu Sarajevo provode se aktivnosti u cilju jačanja roditeljskih kompetencija u kriznim situacijama . Dogovaraju se roditeljski sastanci, pedagozi se obraćaju roditeljima, a Vijeću roditelja su se prve obratile psihologinja i pedagogica Prve bošnjačke gimnazije sa savjetima roditeljima kako komunicirati s djecom nakon stravičnih vijesti iz Srbije o njihovim vršnjacima o kojima su informisana iz medija ili sa društvenih mreža.
“Trebamo pokazati prisebnost, umiriti našu djecu jer su i naša djeca uznemirena i generalno razgovarati više o tome kako se oni osjećaju kada dođu iz škole, šta ih uznemirava. U ovakvim situacijama treba da govorimo djeci šta bi trebalo da radimo, da razvijamo kod njih i empatiju, ljubav o drugima, da ih dovodimo u situacije gdje će oni to moći realizovati. Ostavljati djecu uz aparate i nove tehnologije mislim da je pogubno i za roditelje i za djecu.”
U kriznim situacijama komunicirati s njima da bi se osjećali sigurnije, a sigurnosne mjere policijske organa trebaju biti nenametljive ali planirane na način da povećavaju i sigurnost i osjećaj sigurnosti.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!