Gradnju Prve transverzale nadležni smatraju najvažnijm projektom u Federaciji Bosne i Hercegovini. Kada bude završen umnogome će promijeniti sliku saobraćaja u Kantonu Sarajevo jer ćemo vrlo brzo moći iz grada izaći na autoput. O tom projektu govori se još od osamdesetih godina prošlog vijeka, na njemu se radi od 2019. godine, a na putu do realizacije istog, stoji između ostalog, jedna trošna kuća, u kojoj u preskromnim uslovima živi petočlana porodica.
Kuća “na osami” stoji na putu realizaciji projekta koji je označen kao historijski. Prva transverzala pola sata putovanja skratila bi na 4 do 5 minuta, ljudi bi sa posla brže stizali svojim domovima i porodicama.
“Postoji jedna kuća koja je sporna na prvoj dionici Prve transverzale od ulice Kranjčevićeve tj. od Američke ambasade prema ulici Braće Begića. Tuže se vlasnik kuće sa općinom i zavodom, predmet je na sudu, nikakvih podataka nema kada bi to moglo biti gotovo”, kazao je za N1 Adnan Šteta, ministar saobraćaja KS.
Pokucali smo na vrata sporne kuće. I u tom domu živi jedna porodica – petočlana. Ljubazno nam je otvoreno. I iz dvorišta i sa vrata se moglo naslutiti da se u tom objektu živi u preskromnim uslovima.
“Kada se pregovaralo i razgovaralo ljudski, s obzirom na to da sam ja borac i ranjavan i invalid i tu invalidninu su mi skinuli – lopovska posla. Nedžad Ajnadžić kada je bio načelnik Općine Centar obećavao je med i mlijeko, i ja sam pristao na to računajući da je to korektno. Međutim, ono što je on meni ponudio je 10 puta gore od ovoga”, rekao nam je vlasnik te kuće.
Stanari ovog doma su pozvali advokata koji vodi slučaj i omogućili nam razgovor s njim.
“Prvostepena presuda je u našu korist… nisu jedino oni sporni ima tu i drugih osoba koje nisu riješile svoje odnose”, rečeno nam je.
Razgovarali smo sa najstarijijim članom petočlane porodice u kući koja je sporna za gradnju Prve transverzale, proglašene saobraćajnicom od javnog interesa za KS. Rečeno nam je da im nisu nuđena prihvatljiva rješenja već da im je nuđen objekat mnogo lošiji od ovog kao i to da je slučaj na sudu te da o njemu ne žele detaljnije javno govoriti.
“To je nadležnost lokalne zajednice, lokalna zajednica je morala štiti tu trasu, saglasnost svim objektima koje su na toj trasi građene dala je lokalna zajednica i ona je u ovoj priči prve transverzale najodgovornija, kako od Općine Centar tako i od općine Vogošća”, pojasnio je Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu.
Građani ne razumiju kako pitanja od javnog i državnog interesa ne mogu biti jednostavnije rješena.
“Trebali su reći toliko je novca, u interesu je države, selite. Traži neko pare”, “Za sve ima rješenje. Ne može se dati ni koliko neko traži, a ne možeš dati ni ono što ne vrijedi”, “Ima i on svoje zahtjeve možda su pretjerani možda nisu, da se to sve riješiti, ako treba i dodati malo više jer to je u interesu države”, kazali su nam građani.
Pitali smo ih da li na ovom području bude gužve?
“Svaki dan je gužva, pregolema je gužva, teško je proći, pogotovo sa djecom, teško je preći preko ceste, najveća gužva mislim da je ovdje na našoj raskrsnici”, dodaju.
Iako su zbog saobraćajnih gužvi pješaci nerijetko brži od automobila, haotična situacija u saobraćaju često izaziva nesreće koje, poput današnje u glavnom gradu, pune rubrike crne hronike. U saobraćaju gubimo i dragocjeno vrijeme. Kada spojimo Hotonj i Šip novom saobraćajnicom, Prvom transverzalom – umjesto 30 ćemo potrošiti pet minuta, a to će biti, kako obećava ministar Šteta, na ljeto 2024. godine.
Deveta transverzala, također veoma bitna, koja će rasteretiti gornji dio grada, prema tvrdnjama nadležnih, bit će završena do ljeta naredne godine.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare