Marija Milić, savjetnica za medije i političku komunikaciju za N1 je komentarisala i analizirala političke slogane i samim time poruke koju kandidati za ovogodišnje Opće izbore šalju građanima. Poručila je da im politički programi nisu loši, ali zato jeste komunikacija prema javnosti.
Na početku smo pitali zašto bh. političari izbjegavaju televizijske debate koje im zapravo daju prostor za vlastitu promociju?
“Meni je fascinantno da o izbornim debatama priča jedna ili druga televizija i da one odlučuju da li se one trebaju ili ne trebaju održati. Izborne kampanje podrazumijevaju da kandidati imaju svoje izborne štabove koji bi trebali definisati debate, njihova pravila i na kojoj TV bi ona trebala biti emitovana. U tom slučaju bi TV trebala biti samo prijenosnik debate i onda ne bi trebalo biti problema. Mi smo sada doživjeli da imamo političke i medijske tabore, naravno u njih ne stavljam sve političare ili medije. Međutim, takva je atmosfera da imamo istraživanja da se medijima više ne vjeruje u tolikoj mjeri”, navela je.
Dodala je da je ipak prava debata neophodna.
“Ona se mora izvoditi uživo i to je glavni uslov i po pravilima koja su definisana te da bi javnost bila informisana. Dakle, ne mogu RTS i BN određivati pravila izvođenja debate. I dalje mislim da ima dovoljno vremena kampanje i da bi bilo lijepo prema javnosti da upozna u najboljem mogućem svjetlu kandidate. Dakle, može nekom politilčaru da se svidi neka TV ili ne, debata je preduslov funkcionisanja demokratskog društva. Da ponovimo, izborni štabovi odlučuju o debatama, a ne televizija”, naglasila je Milić.
Govorila je i o izbornim sloganima i porukama kandidata na ovogodišnjim izborima. Zanimalo nas je da li su političke stranke ponudile bilo šta novo?
“Možda i jesu, ali poruku javnosti nisu poslali. Kada se pročitaju programi, može se vidjeti da oni nisu loši ni kod jedne stranke, ali način komunikacije političara je isti. U radionicama koje radim, ponudim ljudima da prepoznaju političare na osnovu poruka koje šalju i od toga se dese da su dva ili tri možda autentična u BiH, a sve ostalo se ispostave da su potpune kopije i vraćaju se na te neke uopćene teme. Istakla bih da nacionalizam, patriotizam, pripadnost jednom narodu, insistiranje na konstitutivnosti nije loše ako je samo dio kampanje, ali ako je to samo jedna jedina stvar na kojoj se kandidati baziraju, onda i sama kampanja gubi smisao. Razumijem stranke koje su godinama na vlasti jer onda one pribjegavaju sistemu koji im daje rezultat i to je ispravno, ali opozicija mi je neobična jer igraju na istu kartu i gube na domaćem terenu. Možda imaju druge poruke, ali ih ne znaju prenijeti javnosti. Ima divnih ljudi i u politici zaista, ali se dešava problem da ne znaju komunicirati sa javnošću pa tako na kraju ne znamo ni šta je poruka”, mišljenja je Milić.
Uporedila je predizborne poruke političara iz Republike Srpske.
“Trenutna vlast nudi samo previše patriotizma i ničeg drugog dok opozicija tvrdi da će uraditi neke stvari koje nisu moguće. Naprimjer, poručuju da će zemlja biti u potpunosti očišćena od korupcije. Dakle, trebamo pričati o realnim životnim stvarima. Opet kažem, politički programi nisu loši, ali njihova komunikacija prema javnosti je veoma loša”, istakla je.
Na kraju je poručila da je uvriježena tvrdnja da su promjene moguće samo ako se promijeni vlast, što nije, kaže, tačno.
“Hajde da se nešto mijenja sa trenutnim liderima, to je moguće, ali mi samo nešto čekamo. Ne znam šta čekamo. Građani moraju malo više tražiti, moraju se priključiti u sve to”, zaključila je.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!