
Naslonjeni jedni na druge, Sarajevo i Istočno Sarajevo imaju mnogo toga zajedničkog, poput iste gasne infrastrukture, ali zato nemaju međugradski prevoz iako entitetska linija prolazi i kroz stambene objekte. Dok građani žive i rade na realciji Sarajevo i Istočno Sarajevo i obratno, ne postoji nikakav način prevoza pa i da građani recimo sa jednog dijela Istočnog Sarajeva dođu do drugog.
Kontaktirali smo sve nivoe vlasti s namjerom da saznamo hoće li i kada Sarajevo i Istočno Sarajevo dobiti međugradski prevoz koji se spominjao i ranije, ali niko nije dostavio tražene informacije. Jedni su prebacivali odgovornost na druge, dok recimo iz sarajevskog kantonalnog ministarstva saobraćaja odgovore nikad nismo dobili.
Električni autobusi kao vid saradnje
Ljubiša Ćosić, gradonačelnik Istočnog Sarajeva u programu N1 govorio je da postoji plan o električnim autobusima, ali on na sto vraća i predratne ideje o tunelima ka Lukavici.
“Mi imamo projekat u kojem će Sarajevo i Istočno Sarajevo ići skupa sa nabavkom električnih autobusa i nekih još stvari. Treba razmišljati o novim koridorima koji će povezati Sarajevo i Istočno Sarajevo. Vi danas imate gužvu, usko grlo preko Vraca. Potrebno je reaktivirati predratnu ideju o tunelskom povezivanju kroz Mojmilo. Potpuno je moguće”, kaže Ćosić.
Ali Ćosić tu ne staje s idejama, pa najavljuje i druge projekte.
“Razgovaramo sa načelnicima Istočne Ilidže i Istočnog Sarajeva o četiri trake od Kule do prvog kružnog toka kod benzinske pumpe Gazprom. Ove godine idemo sa dokumentacijom i sigurno ćemo ‘26. godine krenuti u realizaciju”, najavljuje on.

“Mislim da nema političke volje niti sluha”
Novinarka portala Spininfo Sanja Vasković za N1 je ilustrativno ukazala s čime se građani s jednog dijela Istočnog Sarajeva suočavaju dok dođu na sasvim drugi dio ove lokalne zajednice.
Grad Istočno Sarajevo je jedini Grad u Republici Srpskoj sastavljen od teritorijalno razruđenih opština zbog čega je uređen gradski prevoz i te kako neophodan. Daću vam samo jedan primjer. Građani opštine Istočni Stari Grad moraju promijeniti čak tri prevoza da bi došli do Bolnice Kasindo. Gradski prevoz trenutno funkcioniše na osnovu subvencija koje Grad daje privatnim prevoznicima većinom za prevoz djece i studenata. Rješenje ovog problema, po svemu sudeći ostaje samo jedno od obećanja gradonačelnika Istočnog Sarajeva Ljubiše Ćosića s obzirom da nema naznaka da će se gradska uprava ozbiljnije pozabaviti ovim pitanjem u narednom periodu”, ispričala je Sanja Vasković za N1.
Kada je riječ o električnim autobusima, Vasković navodi da je upravo Ćosić odbio da ovaj projekat bude implementiran.
“Iako je prije pet mjeseci bila najavljena tematska sjednica na kojoj bi odbornici raspravljali o gradskom prevozu ista nije održana jer su očigledno lokalni izbori našim funkcionerima bili prioritet. Kada govorimo o najavljenim električnim autobusima bojim se da će ostati samo na obećanjima kao i mnogi drugi projekti. Ako pogledamo rezultate rada gradonačelnika u proteklom mandatu nijedan kapitalni projekat koji je najavljen nije završen na vrijeme. Na jednoj od sjednica Skupštine Grada Istočno Sarajevo gradonačelnik je pomenuo da su iz Sarajeva bili zainteresovani za uvezivanje gradskog prevoza, moguće i besplatno, ali da je odbio. Mislim da nema političke volje niti sluha da se pozabave jednim od prioritetnih pitanja Grada”, kazala je ona.

Tunel kroz Trebević?
Dok Ćosić želi da se kroz Mojmilo buše tuneli, Vasković kaže da to nije jedino gdje bi trebalo da se probiju tunelske cijevi već i kroz Trebević. Podsjećamo, upravo je Trebević postao alarmantna tema zbog klizišta pa same najave i ideje tunela kroz njega zvuče zatrašujuće.
“Javnost se zamajava najavama čuvenog tunela ispod Trebevića vrijednosti 200 miliona evra koji bi gradila sumnjiva kineska firma. Tunele preko Mojmila, koje pominjete, gradonačelnik nikada na skupštinskim zasijedanjima nije pomenuo”, kazala je Vasković.
Prošle godine su iz Istočnog Sarajeva predstavili projekat izgradnje tunela kroz Trebević koji predviđa izgradnju jednog tunela dužine oko šest kilometara, sa početnom tačkom u naselju Miljevići u Istočnom Novom Sarajevu i izlazom u zoni naselja Radonjići, u opštini Pale.
Dužina pojasa cijele trase iznosi oko 14 kilometara, dok je širina četiri kilometra.
Iz Istočnog Novog Sarajeva, od naselja Miljevići, bila bi izgrađena nova dionica puta, paralelno sa postojećom, dužine oko četiri kilometra, koja bi dalje prolazila kroz tunel, dug oko šest kilometara i završavala u naselju Radonjići, u neposrednoj blizini hotela “Forest” u opštini Pale, najavili su iz Istočnog Sarajeva.
“Već pet godina se najavljuje kružni tok na Kuli”
Najave Ćosića da od Kule želi graditi dodatne saobraćajne trake, za Vasković nisu relevantne jer ni kružni tok tu nije izgrađen iako se godinama najavljuje.
“Kružni tok na Kuli, na jednoj od najfrekventnijih saobraćajnica u BiH, obećanje je tamošnje opštinske vlasti i Puteva RS još od prije pet godina koje nije realizovano. Ni svakodnevne saobraćajne gužve na entitetskoj granici, na potezu Vraca, nisu dovoljan alarm gradskim vlastima Sarajeva i Istočnog Sarajeva da je po ovom pitanju potrebno nešto pod hitno uraditi”, ispričala je.

Tramvaj do Dobrinje i Istočnog Sarajeva?
Još od prije rata postoje planovi da tramvaj ide od sarajevskog naselja Nedžarići odnosno od postojeće okretnice do Dobrinje, dalje preko Vojkovića i do Hrasnice. Podsjećamo, već su u toku radovi od Hrasnice do Ilidže. Iako su u Nežadrićima pred ratna dešavanja počela postavljati infrastruktura, tu se stalo. Ali od te ideje se nije odustalo što pokazuje i Urbanistički plan Grada Sarajevo.
“Za planirano uvezivanje postojeće i planirane mreže tramvajskih pruga sa postojećim željezničkim prugama, kao i eventualnim sistemom lahkošinske željeznice, potrebno je kroz adekvatne studije utvrditi i predložiti optimalna tehničko – tehnološka rješenja koja će dati potrebne odgovore na pitanja mogućnosti uvezivanja zbog drastičnih razlika pogonskih napona ovih sistema (da li uvođenjem hibridnih vučnih vozila ili na neki drugi način ili dr.), adekvatnih mjesta i načina fizičkog uvezivanja i sl., jer u dosadašnjem vremenu ovo nije nikada studijski analizirano na primjeren stručni način. Tramvajske i željezničke pruge mogu se graditi i na trasama koje nisu označene na grafičkom prilogu ako će to doprinijeti poboljšanju javnog prevoza putnika. Uslovi za takvu gradnju se moraju utvrditi detaljnom prostorno planskom dokumentacijom. Planira se proširenje tramvajske mreže od Nedžarića do Dobrinje, od Ilidže do Hrasnice (sa eventualnim mogućnostima za povezivanje preko Lukavice sa centrom grada), te od Željezničke stanice do naselja Šip sa okretnicom u prostoru „Gradskog parka Betanija“ U Urbanističkom planu određeno je da se omogućuje gradnja tramvajskih pruga, u pravilu, u prostoru odvojenom od kolovoza saobraćajnice. Kada se omogućuje gradnja tramvajskih pruga uz trotoar, za tramvajsku prugu je potrebno obezbjediti prostor širine 3,0 m. Kad se omogućuje gradnja tramvajskih pruga na prostoru odvojenom od ulice, potrebno je obezbjediti prostor širine 15,0 m, a najmanje 9,0 m”, navedeno je u Planu.
Ono što građani u Istočnom Sarajevu imaju jeste autobuska stanica sa koje idu linije unutar bh. entiteta RS ali i regionu. Ovaj objekat je u vlasništvu kompanije Centrotrans Istočno Sarajevo koja je u vlasništvu istoimene firme u Sarajevu.

Međuentitetska linija kroz samo naselje
Dobrinja i Istočno Sarajevo karakteriše i prolazak entitetske linije kroz samo naselje i stambene objekte koji su tu izgrađeni. Jedan od primjera je trg kroz koji prolazi međuentitetska linija.

Tako sa jedne strane trga je dio Dobrinje u FBiH koji se zove Trg Sabora bosanskog.

Odmah s druge strane trga je RS i Trg kralja Aleksandra.

Upravo u neposrednoj blizni u dijelu koji pripada Istočnom Sarajevu su nikla nova naselja i stambene zgrade koja gravtiraju i Dobrinji, ali i ulici Ravnogorska u RS odnosno Kurta Schorka u FBIH koja vodi ka Kuli.
Sve su ovo pokazatelji koliko zapravo Sarajevo i Istočno Sarajevo čine jedinstven prostor koji bi trebao i morao biti bolje saobraćajno uvezan, kako gradskim saobraćajem tako i boljim i savremenijim saobraćajnicama.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!