Na putevima u Bosni i Hercegovini ove godine zabilježeno je oko 30.000 saobraćajnih nesreća čiji su najčešći uzroci prekoračenje brzine i prisustvo alkohola u organizmu. Ni cestovnom infrastrukturom se ne možemo pohvaliti.
Nema dana da ne svjedočimo slikama saobraćajnih nezgoda. Stupci crne hronike neprestano su ispunjeni informacijama o saobraćajnim nesrećama. Nerijetko i onim sa smrtnim ishodom. Manje ih je u Sarajevu u odnosu na prethodnu godinu, no ukupan broj saobraćajnih nesreća znatno je veći.
Brojke su neumoljive. Najčešći uzroci saobraćajnih nesreća su neprilagođena brzina, vožnja u alkoholisanom stanju, a nije zanemariva ni loša cestovna infrastruktura.
“Fakultet radi jednu studiju crne tačke koje će iznaći tačke, nadamo se da će društvena zajednice pokrenuti procese da na tim nostalgičnim tačkama, na opasnim dionicama opasnim mjestima napravi rekonstrukcije, a prije svega mi najlaše nam je praviti rekonstrukcije cestovne infrastrukture, mi moramo uči u tu priču ozbiljnije”, kazao je Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu.
Zašto dosada nije, pitanje je bez odgovora. I za one koji su su dijelom crne statistike, svojom ili tuđom krivicom. Dejan Trininić, u udruženju žrtava saobraćajnih nezgoda “Step”, okuplja stotine osoba, koje nakon udesa imaju invaliditet. I sam je jedan od njih.
“Ličnim primjerom nastojim prenijeti poruku da ne konzumiraju alkohol tokom vožnje, da poštuju ograničenja brzine, vežu pojas i da nikako ne koriste mobilni telefon tokom vožnje”, kazao je Dejan Trninić, Udruženje žrtava saobraćajanih nezgoda “Step”.
Simulacijom saobraćajne nesreće u Banjaluci još jedno se pokušalo ukazati na sve opasnosti koje vrebaju na cestama. Ogroman problem je i zakonska regulativa koja ima brojne manjkavosti, pa počinitelji ne bivaju adekvatno kažnjeni ili se izvuku sa malim novčanim kaznama.
“Represija koja daje dobre rezultate na našim prostorima, jer često se to spominje i u medijima da naši vozači najbolje pamte represiju i kažnjavanje”, kazao je Dragan Stanimirović, pomoćnik ministra saobraćaja i veza RS.
“Riješit ćemo kroz kaznu, kroz zakon, ali ti će opet nažalost ljudi izaći i nažalost neki novi će uraditi. I u društvenoj zajednici formiramo uzore na takvim principima, malo bi morali kao društvene zajednica pristupiti, ne odbacivati ljude”, smatra profesor Lindov.
No, i samo poboljšanje regulative, neće vratiti brojne ugašene živote.
“Samo da se to nikome ne desi. Jer ta bol, to samo mogu shvatiti roditelji koji su to doživjeli”, kazao je Amir Agić, otac stradale Selme Agić (10.10.2022.).
Spomenici i cvijeće na brojnim cestama širom zemlje, trebaju svima biti poziv na buđenje i podsjetnik da smo to mogli biti i mi.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad