Stotine službenih vozila na raspolaganju su političarima, direktorima, različitim službenicima. Osim što je riječ o skupocjenim modelima, čija nabavka je građane BiH koštala milione maraka, godišnje se i stotine hiljada izdvajaju za njihovo održavanje. Nerijetko se dešavalo da se službena vozila upotrebljajvaju u privatne svrhe, a nerijetko i da se zloupotrebljavaju. No, priče o eventualnim zloupotrebama uglavnom tek završe na osudama javnosti.
Vijeće ministara na raspolaganju ima desetine skupocjenih vozila. Jedno od njih na korištenje je dodijeljeno i zamjeniku ministra za ljudska prava i izbjeglice Dževadu Mahmutoviću. Unazad mjesec dana, pojedini mediji su pisali kako je upravo on, dok se vozio s porodicom, imao okršaj s policijskim službenicima iz Republike Srpske.
“Ma istina je da sam se ja vozio s autom jer ja imam pravo na auto 24 sata kao i ministar. To da sam ja nekoga trebao pitati nije istina, nemam ja koga šta pitati za tu stvar, je li to moralno ili nije moralno… Jeste li prijetili policiji, pitali znate li ko sam ja? Ne, ne nije istina, oni su to rekli zato što sam ja zaprijetio da ću ih prijaviti unutrašnjoj kontroli, oni su mene zaustavili, fino kontrolisali… Ali vi imate pravo koristiti automobil u službene svrhe, ne u privatne ili? 24 sata, 24 sata ja imam pravo koristiti vozilo, svi ostali u Vijeću. Vi možete putovati i na godišnji odmor u tom autu? Ne putujem“, rekao nam je Dževad Mahmutović, zamjenik ministra za ljudska i izbjeglice BiH.
A privatno svakako ne bi trebao niko od službenika, bez obzira na to što automobil imaju na raspolaganju 24 sata. Uz to, samo su iznimne situacije u kojima umjesto vozača, automobilom može upravljati osoba kojoj je isto dato na korištenje. Uz sve, neophodno je u svim situacijama imati adekvatan putni, dakle službeni nalog.
“Teško je tražiti odgovornost bilo koga za bilo kakvu zloupotrebu, iako imate pravilnike kojima je definirano da se moraju donijeti ispunjeni putni nalozi, da sve mora biti transparentno, gdje i kada se mogu koristiti vozila, da ona služe u svrhu ispunjavanja nekih dužnosti i obaveza koje su vam poslom propisane. Vidimo da se ona koriste i u slobodno vrijeme i tokom godišnjih odmora, za vrijeme predizbornih kampanja također smo mogli zabilježiti brojne zloupotrebe. Puno tih zloupotreba ostane skriveno, nedostupno očima javnosti i nisam sigurna koliko su institucije zaista voljne da to regulišu“, izjavila je Nermina Kuloglija, novinarka Birna.
Preticanje na punoj liniji, ugrožavanja drugih učesnika u saobraćaju, što se dogodilo upravo danas, supruga koja na sastanak ide u službenom vozilu člana Predsjedništva, skandali se godinama nižu, no, bez sankcija.
Zastupnik Saša Magazinović prošle godine predložio je da se službena vozila, osim onih koja se koriste u operativne svrhe, obilježe posebnim naljepnicama s nazivima insitutucija, te da se da građanima mogućnost prijave zloupotreba. Incijativa je dobila podršku Parlamenta.
“I onda se zaustavilo na njenoj realizaciji u okviru Vijeća ministara, prava adresa je Ministarstvo prometa i komunikacija iako se pojedini službenici iz ove institucije pozivaju i na Ministarstvo finansija. Ja stvarno ne znam kakve veze ovo Ministarstvo ima s izradom tog pravilnika. Moja informacija je da je taj pravilnik pripremljen i da on stoji i čeka, koga i šta, vjerujte da ne znam“, istakao je Saša Magazinović.
Baza službenih automobila koju su sačinili novinari Birna svakodnevno se dopunjava. Obuhvata 853 institucije koje podatke objavljuju na portalu javnih nabavki, a raspolažu trenutno s preko 11 hiljada službenih automobila.
“Za prošlu godinu samo za službena putnička vozila kojih je nabavljeno 150 potrošeno je 5 miliona KM“, navela je Kuloglija.
I to u godini kada su zdravstvene institucije gotovo doživjele krah, a ekonomija pala na koljena zbog posljedica COVID-a 19. U državnom budžetu moralo se naći novca za limuzine. Samo za Parlamentarnu skupštinu 3, od kojih svaka preko 100 hiljada maraka. Trend je konstantan iz godine u godinu.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!