Šteta za N1: 15. jula počinju radovi na saobraćajnici od Skenderije do Vijećnice, u 2025. trolejbusom do Vogošće i tramvajem do Hrasnice

Vijesti 04. jul 202411:40 > 12:33 1 komentar
N1

Radovi na glavnoj sarajevskoj saobraćajnici u centru grada - Obala Kulina bana, na potezu od Skenderije do Vijećnice, počet će 15. jula, najavio je ovo u Novom danu ministar saobraćaja KS Adnan Šteta. Istakao je kako će se ova saobraćajnica raditi u tri faze: Skenderija - most Ćumurija, most Ćumurija - Vijećnica i Vijećnica - Vječna vatra. Ministar Šteta najavio je i da će građani Kantona Sarajevo 2025. godine trolejbusom moći stići do Vogošće, a tramvajem do Hrasnice.

Rekonstrukcija saobraćajnice Skenderija-Vijećnica-Vječna vatra

Riječ je o rekonstrukciji saobraćajnice na dužino od cca 2.800 metara, a okvirni sporazum je potpisan na tri godine. Ministar Šteta ističe kako je ovo jako izazovan projekat jer je riječ o centru grada i saobraćajnici koja se nije obnavljaja skoro 20 godina.

F.Z./N1

“30.000 vozila prolazi tom saobraćajnicom gdje prolazi i javni prijevoz i veliki broj pješaka, ali moramo to uraditi zbog sigurnosti. Krećemo 15. jula. Radit će se trotoari s obje strane i prilagođavanje tramvajskih stajališta novim tramvajima kako bi osobe s invaliditetom mogle ući u tramvaj. RAdi se novi asfalt i zaštićuje pruga sigurnosnim gumama za buku. Radit ćemo i po noći i po danu, ovisno o vremenskim uvjetima, nećemo praviti gužvu za SFF i važne događaje. Prvo se radi lijeva traka i trotoar jer su tu instalacije, a gledat ćemo da ne zaustavljamo saobraćaj, osim u krajnim momentima asflatiranja”, rekao je Adnan Šteta za N1.

Pročitajte još: Umjesto da blista, propada još dublje: Dok se tenderi poništavaju, strogim centrom Sarajeva, i dalje preko rupa

“Sigurnost prije svega”

Ministar Šteta je istakao kako je u Kantonu Sarajevo registrovano 170.000 vozila, ali da imamo i veliki broj vozila iz drugih dijelova Bosne i Hercegovine koji saobraćaju u KS.

“To je ogroman broj za cestovnu infrastrukturu koja je slična onoj od prije 40 godina. Nažalost, smanjilo se korištenje javnog prevoza. I transverzalu radimo, ali tu imamo dosta izazova. Sada imamo dva puta više vozila na manji broj stanovnika. Saobraćajne gužve su u svim gradovima i u Evropi, ali mislim da svim ovim što radimo da ćemo značajno omogućiti ljudima da koriste javni prevoz, prije svega tramvajski. jer je on brži, ima svoju trasu kojom se kreće, i da ćemo time značajno smanjiti gužve”, naveo je Šteta.

IX transverzala

Ministar Šteta kazao je kako su trenutno nabliže završetku radovi na IX transverzali i njeno spajanje s autoputem. Riječ je o novoj saobraćajnici Džemala Bijedića od novog kružnog toka kod GRAS-a koja se spaja na još jedan novi kružni tok na spoju Džemala Bijedića i IX transverzale i mostom.

“To je najveća cjelina spajanja saobraćajnice s urbanim dijelom Sarajevo u zadnjih 40 godina i značajno će pojednostaviti i ubrzati tokove saobraćaja, ali i povećati bezbjednost. Kada idemo iz grada prema Ilidži moći ćemo skrenuti kod GRAS-a, na četiri trake i priključiti se na autoput i smanjit će značajno gužve u gornjem dijelu grada. Planiramo do kraja ljeta da je pustimo u promet, borba je s rokom uvijek. Bitno je reći da se gradi kompletna komunalna infrastruktura ispod saobraćajnice”, rekao je Šteta.

Tunel Kobilja Glava

Tunel Kobilja Glava imat će dvije cijevi dužine 682 i 678 metara, a bit će izgrađene kolovozne trake, pješačke i biciklističke staze… Ministar Šteta naveo he kako imaju dosta imovinsko-pravnih problema jer na nekim trasama koje su bile čiste prije dosta godina, sada nisu jer imaju stambeni objekti. Na pitanje jesu li nelegalni, kazao je kako imaju priključak za vodu i struju, što znači da nisu potpuno nelegalni.

Ministarstvo saobraćaja KS

“Gradimo ga prvom dijeli I transverzale. Imamo izazove od Američke ambasade prema Šipu, imovinski odnosi idu jako sporo. To rade Zavod za izgradnju i općine, onaj dio koji mi možemo graditi je iza tunela. Mi u BiH nemamo tunel koji prolazi ispod 500 stambenih objekata i jako je nezgodno raditi i po noći zbog buke, a u ostatku dana jer moramo uzimati uz obzir i sigurnost. Dinamika je ok. Do jeseni planiramo probiti obje cijevi, a pralelno ćemo raditi saobraćajnice spuštanja do Hotonja. Intencija i plan je da do ljeta imamo puštenu saobraćajnicu od dijela Šipa – s kružnog toka se ide na nove četiri trake i 700 metara saobraćajnice do Hotonja. Smanjit će se broj vozila i dobit ćemo bržu prohodnost trolejbusa koji će voziti do Vogošće”, rekao je Šteta.

Tramvajska pruga Ilidža – Hrasnica

Izgradnjom tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice dobit će se novih 12,9 kilometara pruge. Izragit će se dvije nove okretnice na Ilidži i u Hrasnici, te 20 novih tramvajskih stanica. Ministar Šteta kazao je kako su iskopali veći dio dionice od Ilidže do stadiona Igman u Sokoloivć Koloniji, a a uskoro kreću i radovi na dionici od stadiona do kružnog toka u Hrasnici. Treća dionica je od kružnog toka do Famosa.  Najavio je da će se građani moći voziti tramvajem od Baščaršije od Hrasnice idućeg ljeta.

N1

Žičara do Igmana

“Kada završimo s projektom tramvaja Hrasnice krećemo sa žičarom. Vidjet ćemo još modalitet gradnje, da li da bude integrisano u javni prevoz. Ali u planu nam je da sjednete na Baščaršiji sa skijama u tramvaj na struju, izađete u Hrasnici i pređete u žičaru koja vozi na planinu”, rekao je Šteta.

Tramvajska pruga Dobrinja

Ministar Šteta najavio je kako planiraju do 2030. godine izgraditi i tramvajsku prugu do Dobrinje.

N1

“Radovi bi mogli krenuti 2026. ako budu riješeni imovinsko-pravni odnosi. Najvjerovatnije će ići X transverzalom i radmo na mogućnosti da je dovedemo najbliže aerodromu”, naveo je Šteta u Novom danu.

“Planirano je da trolejbuska linija do Vogošće bude u funkciji od početka proljeća 2025. godine. Iduća godina je godina u kojoj ćemo se novim trolejbusom voziti do Vogošće ponovo, a prvi put voziti tramvajem do Hrasnice”, naveo je Šteta.

Hadžići i Ilijaš povezani s gradom

Ministar Šteta kazao je kako su Ilijaš i Hadžići putem željeznica i voza povezani sa gradom te da ovu relaciju građani koriste kao dio javnog prevoza iz kupone.

“Sada dođu za 22 minute u centar grada, a prije je trebalo da promijene dva-tri prevoza. Penzionerima, studentima i učenicima je besplatno. Integrisali smo sve optšine, osim Trnova na Bjelašnici, u sistem javnog prevoza. Hadžići i Ilijaš čine 35 posto ukupnog prevoza putnika Željeznica FBiH”, rekao je Šteta.

Željeznice FBiH

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare