Štrajk zaposlenih u UIO stvorio probleme vozačima kamiona i špediterima

Vijesti 04. apr 202220:25 > 20:44

Sindikat zaposlenih u Upravi za indirektno oporezivanje BiH štrajkom upozorenja od 12 do 14 sati tražio je usvajanje budžeta institucija BiH za ovu godinu i vraćanje osnovica za obračun plaće na nivo iz 2008. godine. Štrajk će se odvijati svaki dan u istom terminu.Ova situacija stvorila je probleme vozačima kamiona, ali i špediterima.

Maćehinski odnos prema zaposlenima u Upravi je nedopustiv, kategorični su iz Sindikata. Savjetu ministara uputili su četiri zahtjeva, od kojih je najvažniji vraćanje osnovice za obračun plate na nivo iz 2008. godine, odnosno na 535 KM. Sada je, podsjećaju, 476.

Iako UIO iz godine u godinu prikuplja sve veći iznos prihoda od indirektnih poreza, za finansiranje institucija BiH, pa tako i za zaposlene u UIO, svake godine se izdvaja isti iznos sredstava, 680 miliona KM na godišnjem nivou za sve državne institucije.

“Čak i vraćanjem te osnovice na 535 KM i dalje bi državni nivo bio najniži, s obzirom na to da federalni nivo ima najnižu platu 543 KM, dok RS ima 590 KM”, kazala je Ana Mrnjavac, predsjendica Sindikata UIO.

Protest carinika iz UIO prouzrokovao je velike gužve vozila na graničnim prelazima, te carinskim terminalima. Vozači kamiona gube strpljenje.

“Pitaju se, odlaze vozače, odlaze mladi, inače. Niko više ne ide zbog para. Ko je htio, otišao je davno. Ali, više nema uslova rada. Sedam sati ja natovarim ovdje i do Gradiške dođem. Spavam. To nije nikakav posao”, kazao je Senad Durak, vozač kamiona.

Ovako dugo ne čekaju samo danas, kažu. Žale se da je ista situacija svakoga dana I bez štrajka upozorenja. A nerijetko dobijaju I kazne za robu koja nije isporučena na vrijeme.

“Najviše se gubi vrijeme. Vožnja je,inače, specifična. Imaš tahograf, vezan si za njega. Kad se desi neka gužva gdje ne možes da se uklopiš u tahograf, desi se da se probije kartica”, kazao je Sinan Šehić, vozač kamiona.

Da će ovakva slika imati posljedice na njihove direktne partnere, ali i privredu generalno, ukazuju i špediteri.

“Špediteri to osjete redovno, s tim da je to danas posebno napravljeno, tzv. usko grlo gdje pritisak naših klijenata, kupaca iz privrede se reflektuje kroz to da se ne može dobiti roba”, kazao je Džemal Tinjak, špediter.

Situacija u Upravi je tim više apsurdna jer se radi o instituciji koja je ključna za finansijsku stabilnost države. Ako njihovim zahtjevima ne bude udovoljeno u razumnom roku, iz Sindikata najavljuju i mogućnost stupanja u generalni štrajk.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad