Velikim defileom vozila kroz grad, u Tuzli je tradicionalno obilježen Dan vozača i automehaničara. Ovaj dan obilježava se još od davne 1960. godine kada je Josip Broz Tito postao počasni član Saveza vozača Jugoslavije, a Tuzla je sačuvala tu tradiciju.
Već 24 godine Almir Brkić je vozač, a 20-ak godina i vlasnik firme za prijevoz putnika.
“Kao i svugdje, teška su ovo vremena za vozače, mnogo ih je otišlo za boljim životom. Snalazimo se, dolaze novi momci, nova radna snaga, novi momci. Kao i svi drugi, snalazimo se”, rekao nam je Almir Brkić, vozač i vlasnik firme za prijevoz putnika.
U nedostatku radne snage u ovom sektoru, angažuju se penzioneri na ugovore o djelu.
“Penzija je mala, ovo mi dobro dođe, poboljša mi budžet i malo još da se sačuvam, da nisam baš na ulici”, dodao je vozač Kemal Galešić.
A velika je potražnja i za automehaničarima posebno onima sa dugogodišnjim iskustvom.
“Ja u Luksemburgu budem. Vratio sam se ovdje. Ni tamo nije više sjajno kao što mnogi govore. Bolje je ovdje”, naveo je automehaničar Dževad Nukić.
Prijevoznici opstaju u ovom poslu kako znaju i umiju pa i boreći se i s određenim zakonskim preprekama.
“Autoprijevoznik ne može otvoriti prijevozničku djelatnost sa državnim ispitom nego je potreban treći stepen saobraćajne škole. To me je razočaralo. To je moglo u Titinoj Jugoslaviji, u ovoj ne može. Morao sam otvoriti firmu u Republici Srpskoj. Najuredniji sam platiša poreza i u pretplati sam što je rijetkost kod prijevoznika”, istakao je prijevoznik Aziz Halilović.
Poseban problem za ovu oblast je odluka Evropske komisije da profesionalni vozači iz naše zemlje, u zemljama članicama ne mogu biti više od 90 u okviru 180 dana.
“Da će ostati bez prava na rad u toku jedne četvrtine radnog vremena. Znači, tri mjeseca u toku jedne godine neće moći raditi i ostvarivati svoja primanja. Šta će dalje biti? Bit će prisiljeni da se sele na prostore Evropske unije. Bojim se da to nije i konačni cilj komisije”, smatra Muhidin Jašarević izUdruženja vozača i automehaničara Grada Tuzle.
Mnoge firme na defile nisu poslale danas vozače jer ih više nemaju. Ipak, ima onih koji ne žele ići već žele se ovim poslom baviti u svojoj zemlji.
“Volim ovaj posao. Sve manje i manje nas je ovdje u BiH. Žalosno je to. Odlaze ljudi za većim parama. Ja ovdje ostajem zbog ljubavi i onog što volim”, priznao je vozač Edin Arifović.
A oni koji nisu ostali, višestruko više zarađuju u zemljama EU. Kako kažu iz udruženja, plata vozača u BiH je od 1.500 KM – 2.000 KM. Od ukupno 20.000 vozača u BiH, oko 6.000 njih je angažovano u međunarodnom transportu.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!