Vučić koristi Telekom Srbije kako bi pokorio region, za cijenu ne pita

Vijesti 25. aug 202320:20 1 komentar

Aleksandar Vučić koristi Telekom Srbije kako bi pokorio region. Ne pita za cijenu. No, da taj ozbiljan projekat predsjednika Srbije odavno izlazi izvan ekonomskih okvira, jasno je mnogima. O tome je u kolumni pisao poznati bh. novinar, Senad Avdić. Preko Telekoma Srbije do Otvorenog Balkana, ili kako je Avdić napisao, u našem slučaju, kolonizacije Bosne i Hercegovine.

Dan je bio krcat sportskim događajima na Areni. Stoga se utakmica Premier lige igrala u nehumanim uslovima, po, kako je napisao Avdić, najvećem augustovskom zvizdanu. Navijači se bunili, igrači žalili ljekarima. No što se tiče Arene, neadekvatan termin, jedino je što su mogli ponuditi. Prema riječima kolumniste, enormne su cifre za otkup prava prijenosa koje je Telekom Srbije platio. Nemoguće je bilo, bilo kom drugom operateru, to nadmašiti.

“Prethodne tri godine sponzor Nogometnog saveza BiH bio je banjalučki M:Tel, koji je u većinskom vlasništvu Telekoma Srbije. Cijena trogodišnjeg aranžmana iznosila je 22 miliona maraka, što je bilo trostruko više para od pojedinačnih ponuda druge dvije zainteresirane firme, BH Telecoma i United Media grupe. Kada je prije desetak godina, u vrijeme dok je Kućom nogometa vladao tzv. Komitet za normalizaciju predvođen Ivicom Osimom, potpisivan sponzorski ugovor sa BH Telecomom, vrijedan čini mi se dva miliona maraka, Švabo je sa dosta samokritičke ironije kazao da ne vidi racionalan razlog da „neko baca pare na ovakvu Premijer ligu BiH”, navodi u kolumni Senad Avdić.

Cilj Telekoma Srbije, koji je, mišljenja su mnogi, glavno oružje u rukama u Srbiji vladajućeg SNS-a, vrlo lako se može povezati sa obračunom s protivnicima. Među njima je i United Grupa. I danas se govori o nevjerovatnim sumama koje je za prava prenosa različitih nogometnih liga, Telekom Srbije plaćao, kako bi u potpunosti izbacio konkurenciju. Ako je cijena bila 18 miliona za Ligu Šampiona, Telekom je plaćao čak 48.

“Ovo je odličan poslovni potez Telekoma jer faktički smo mi u sledećih do 2028. pozicionirali naš sportski kanal Arenu u svih šest zemalja bivše Jugoslavije kao glavni sportski kanal”, rekao je Vladimir Lučić, direktor Telekoma Srbije 22.07.2021. godine.

Ekspanzija se prenijela na Bosnu i Hercegovinu. Tu kolumnista Avdić podsjeća na informacije o dogovoru Vučića, Izetbegovića, uz posredovanja Dodika, da se iz ponude BH Telekoma izbaci emitiranje kanala United Medie, što su iz ove kompanije svojevremeno ocijenili kao političku, a ne ekonomsku odluku. Pred ogromnim novčanim iznosima, poklekli su mnogi.

“I oni gledaju kako će doći do svojih kupaca, gdje tu nalazi interes Mtel, to treba pitati njih, i ja to pratim, čitam, slušam da je to neki interes politika, da se guraju oni da idu u tom pravcu ali recimo znam da su 36 miliona platili pet godina pravo prenosa Premier lige, dakle na taj način neko drugi dobija te pare, dobila je Premier liga, dobili su fudbalski klubovi vidite kada počnemo analizirati šta se tu dešava, što se tog dijela tiče mi ćemo sigurno uticati, pratiti i tražiti i stvarati ambijent za širenje i jačanje BH Telecoma”, rekao je Nermin Nikšić, premijer FBiH.

Edin Forto, ministar prometa i komunikacija BiH, kaže: “BH Telekom je u 90 posto vlasništvu Federacije, mi smo tu firmu pretvorili u najveće dobrotvorno društvo u BiH gdje se po nepoznatim kriterijima dodjeljuju sredstva. BH Telekom će tek da doživi zaokret, to mogu reći okvirno a imamo puno primjera poput ovoga što ste naveli, pravo vrijeme za BH Telekom tek dolazi.”

Predsjednik Srbije ima ozbiljan projekat kojim je javnim preduzećima napravio ozbiljan impakt i prodor u regionalna trišta, ubacujući i političke teme, kaže lider NiP-a, Elmedin Konaković. On to radi za svoj interes dobro, mi se tome nismo adekvatno odupirali, stava je. Interes jeste da imamo dobre programe, da imamo više novca, ali: “One televizije koje su pričale da smo sami sebe granatirali na Markalama dobijale su ogroman novac od tog Telekoma, i tu više nema samo ekonomije. U Bosni i Hercegovini postoje televizije koje se busaju u patriotska prsa puno više od svih ostalih, koje su svoj program za inostranstvo prodale Telekomu Srbije. Dakle hoda Telekom Srbije i prodaje naše TV kanale, i to kažu nije ništa nenormalno, ali postoje one televizije koje su svoja prava prodale Telekomu Srbije za Bosnu i Hercegovinu. To je pitanje naše svijesti, instinskog interesa Bošnjaštva, Bosanstva, zaštite BiH.”

Upravo na tako nešto upozorava u kolumni i Senad Avdić. Pokazalo se to na primjeru SFF-a, kojeg je u sjenu bacio insert iz filma Heroji Halijarda u kojem se veliča uloga četnika Draže Mihailovića.

“Mislim da smo mi jasno rekli da ćemo od sada i za sadržaj koji nije direktno pod našom kontrolom uvesti kontrolu naših programera, jer jednostavno ima sadržaja koji nisu za pokazivanje u BIH, a to svakako jeste revizionistički sadržaj”, rekao je Jovan Marjanović, direktor SFF-a.

“U poplavi reakcija malo ko se osvrnuo na samu prezentaciju Telekoma Srbije i ono što je tom prilikom viđeno i rečeno o nezaobilaznoj ulozi i kreativno-komercijalnoj sveprisutnosti ove srbijanske firme u filmsko-televizijskoj produkciji u regionu. Saznali smo da se u natjecanju za Srce Sarajeva u selekciji serija našlo čak 12 serija iz produkcije Telekoma Srbije”, navodi u kolumni Senad Avdić.

I kako zaključuje Avdić, Aleksandar Vučić ne štedi resurse kako bi preko Telekoma Srbije koji, podsjeća, ima dug milijardu i po eura, medijski zabetonirao vlast, proširio utjecaj u regiji i nametnuo vlastitu, uglavnom revizionističku “istinu” o historijskim događajima iz novije, ali i nešto starije prošlosti.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare