Šta će donijeti jučerašnji sporazum za učenike nesrpske nacionalnosti u Republici Srpskoj. Je li opravdan strah političkih predstavnika manjina u RS-u? Da li je po srijedi dodatna radikalizacija i ugrožavanje mira i stabilnosti, nastavak i produbljivanje diskrimacije? Sve su ovo pitanja koja sebi postavljaju i roditelji učenika nesrpske nacionalnosti nastanjeni u bh. entietu Republika Srpska.
Možda apsolutno izostavljanje činjenica, sigurno diskrimantorski odnos i izvijesno nove generacije učene na težnji velikosprskog jedinstva – stav je roditelja Bošnjaka, čija djeca pohađaju osnovnu školu u Srebrenici.
“Recimo u prirodi i društvu, ako se pišu gradovi i naselja, ne pominju se gradovi u Federaciji. Kroz sistem se pokušava obezvrijediti i učiniti nepostojećim država BiH, u svim segmentima se pokušava obezvrijediti država BiH“, kazao je roditelj Mirnes Zahirović.
Ugrožavanje mira i stabilnosti u BiH
Tokom jučerašnje zajedničke sjednice dvaju vlada predviđeno je da za nacionalnu grupu predmeta budu izrađeni zajednički udžbenici.
“Da naš obrazovni sistem i u Srbiji i u RS približimo što je moguće više”, kazao je Radovan Višković, premijer RS.
Šta to konkretno znači na naše pitanje nisu odgovorili u resornom entitetskom ministarstvu. Za potpredsjednika RS-a Ramiza Salkića posrijedi je radikalizacija društva što će uzrokovati ugrožavanje mira i stabilnosti u BiH i u cijelom regionu.
“Integracija obrazovnog procesa u bh. entitetu RS i susjednoj Srbiji predstavlja najgrublji oblik agresije na teritoriju Bosne i Hercegovine. Ionako u potpunosti pravoslavizirani obrazovni proces u bh. entitetu RS biće dodatno posrbljen i dodatno će širiti ideologiju koja će isključivati Bošnjake i Bosnu i Hercegovinu iz obrazovnog procesa u ovom entitetu”, rekao je Salkić.
Da li će ovakva pitanja biti prošlost ukoliko sastanak probosanskih stranaka urodi plodom i političkim jedinstvom u Republici Srpskoj?
“Mislim da je ta nekakva naznaka mogućih budućih podjela, kako god tog deifinisali, da se mora zuastaviti taj proces jedinstvenim ili jedinstvenijim djelovanjem”, istaknuo je Mirsad Hadžikadić, predsjednik Platforme za progres.
Edin Ramić iz SDA je rekao da entitet RS i Srbija ujedinjuju obrazovni sistem na način da imaju programe, a na području Federaciji svaki kanton ima neki svoj program.
“Dakle, svaki kanton ima neku svoju jezgru koju izučava bez nekog jedinstvenog zajedničkog programa, a na području Republike Srpske, svjedočimo jednoj diskriminaciji posljednjih godina”, dodao je Ramić.
Mirsad Duratović iz DF ispričao je da je njegovo dvoje djece prošlo kroz obrazovni sistem u Republici Srpkoj.
“Stariji sin je završio školu, mlađi je sad prvi razred srednje škole u Prijedoru. Stariji sin je imao bosanski jezik u školi, uči se po nacionalnoj grupi predmeta, znači svi predmeti koji su nacionalno vezani uče po planu i programu Federacije”, kazao je.
Interpretacija događaja
Specijalne i paralelne veze dozvoljavaju ovakve paradokse smatra novinar Srđan Puhalo.
“Imate jedan paradoks da će djeca recimo u RS i FBiH učiti potpuno različite historije. Da će drugačije gledati na neke historijske događaje i interpretaciju tih događaja. Ljudi iz jedne države imaju kompatibilne planove i programe udžbenike i nastavu imaju sa drugom državom, ali ne i unutar države”, kazao je Puhalo.
Puhalo naglašava da to jeste njegovanje nacionalne kulture i jezika, ali s obzirom na politike u BiH riječ je o mirnoj secesiji jer u obrazovnom sistemu Republike Srpske ne postoji ništa što favorizuje BiH i stvara identitet.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare