Nakon dvije godine čekanja, Sarajlije su zadovoljne rekonstrukcijom tramvajske pruge od Ilidže do Baščaršije. Kažu, približavamo se evropskim standardima, a nama iz Evrope uskoro stižu novi tramvaji. Kantonalni ministar saobraćaja najavljuje i početak izgradnje pruge do Hrasnice. Sve to je, prema riječima struke, pravi način da se smanje gužve u glavnom gradu.
Poslije testne vožnje ministra saobraćaja na obnovljenim tramvajskim šinama, i građani su se provozali novom prugom. Kažu, razlika je očigledna. Udobnije je, sigurnije i ljepše.
“Liči mi na Zapadne zemlje, na Evropu mi liči, odlično su ljudi uradili. Svaka čast. Nemam sekunde primjedbe, sad baš idem da se provozam do Otoke, da isprobam.”
“Bar da se nešto radi, nek se uradilo. Sad je prelijepo. Prije znaš do Ilidže, sad nema da me otrese. Prije samo što ne izletiš iz tramvaja.”
“Sve je uredu, ne može biti bolje.”
“Zadovoljan sam, samo treba ovako da nastave da popravljaju i rade.”
“Ne drma. Fantastično.”
Pendeš izvrijeđala Komšićevog savjetnika: Neozbiljno obrazloženje Evropskog suda
Osim što je tramvajska pruga u novom ruhu, očekuje se da će smanjiti gužve u saobraćaju, kojima svakodnevno svjedoče Sarajlije. Stručnjaci smatraju kako je ovo važan pomak u infrastrukturi. Treba ovako nastaviti.
”Sigurno je da će poboljšati saobraćaj i poboljšati protok putnika na relaciji posao-kuća. Treba intenzivirati radove koji se odnose na gradnju infrastreukture za javni gradski prevoz. Graditi transverzale, koje će poboljšati protok saobraćaja kroz uža gradska jezgra, kako bismo izmjestili ovaj saobraćaj iz užeg centra grada i samim tim opasna sredstva, odnosno motorna vozila udaljili od drugih vidova saobraćaja, kao što su pješaci, biciklisti, korisnici javnog prevoza”, kaže Mirzet Sarajlić, sudski vještak saobraćajne struke.
Ovaj najveći infrastrukturni projekat javnog prevoza u KS u posljednje dvije decenije, koštao je oko 40 miliona KM. No, uprkos skupoći, ovakvi koraci su neizbježni.
”Jedini izlaz, ukoliko želimo poboljšati mobilnost u ubranim sredinama, da razvijamo masovni prevoz, javni gradski prevoz. Posebno ove tehnologije koje zovemo nezagađujućim, zelenim, gdje je električna energija, a tramvaj je najbolje rješenje za to. Mislim da je to za Sarajevo jedna blagodet. Ali treba ga stalno održavati, poboljšavati, investirati u infrastrukturu. Nisu to nimalo jeftini projekti, to je izuzetno skupo”, kaže Mustafa Mehanović, Fakultet za saobraćaj i komunikacije Sarajevo.
Plaća se to novcem koji je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj. Ministar Adnan Šteta poručuje da još uvijek ima posla na pruzi, pa bi se tako trebao dovršiti krak kod Željezničke stanice. Ali je zadovoljan dosadašnjim radom.
”Za dvije godine smo obnovili više od 17 kilometara šina i pruge, 27 stajališta, 13 raskrsnica, S krivinu, kružni tok na Ilidži. Već od sutra krećemo u dogovore sa izvođačima oko izgradnje u Hrasnici. U narednih desetak dana počinjemo raditi dugoočekivanu prugu od Ilidže do Hrasnice”, kaže Adnan Šteta, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo.
Dok se iščekuje izgradnja pruge do Hrasnice, čekaju se i novi tramvaji. Prema riječima nadležnih, 15 novih tramvaja stiže krajem ove i tokom sljedeće godine.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare