Rizik se isplati: Priča uspješnih djevojaka iz Ljubuškog

Ekonomija 16. jun 201615:40 > 16:22
LOLA.tees/Facebook

Serijal priča o uspješnim mladim ljudima iz BiH koji su vlastitim angažmanom, odricanjem i sredstvima uspjeli pokrenuti i razviti sopstveni biznis nastavljamo u Hercegovini, tačnije u Ljubuškom, gdje su za naš portal govorile Helena i Jelena, vlasnice „LOLA.tees“.

U četvrtom mjesecu 2011. godine sa aktivnim radom je započela modna marka „LOLA.tees“ koju su kreirale i oformile ove dvije mlade djevojke. „Lola“ je sinonim za samostalnu djevojku koja zna šta želi, a „tees“ znači majica.

Kako su nam rekle, razlog započinjanja bio je neplaniran iz potrebe za nekom personaliziranom majicom.

Tako je nastao naš prvi model majice jednostavno nazvan Lola. Lola je model koji se i danas traži, a njena prednost je što odgovara svima bez obzira na starost i veličinu, a riječ je o „one size“ majici koju mogu nositi djevojčice od 15 pa žene do 60 godina“, kazale su Helena i Jelena koje smatraju da su prednost stekle zahvaljujući mogućnosti personalizacije majice natpisom i fontom, što je i danas bitna karakteristika njihove proizvodnje.

Izradile su 50 majica i nadale se da će ih prodati kroz mjesec dana. Sudbina je htjela da se majice rasprodaju za samo nekoliko sati što je bio jasan znak da su na pravom putu sa pravim proizvodom.

Na samom početku tu smo bile samo nas dvije, no kako se povećavao broj narudžbi i upita preko društvenih mreža tako smo krenuli s uključivanjem, najprije obitelji. Danas imamo dvije studentice angažirane oko kontakta s kupcima preko društvenih mreža, a tu je i mnogo drugih ljudi koji su indirektno uključeni u samo poslovanje.“

Brend „Lola.tees“ je 100 posto proizvod iz BiH.

U stvaranje proizvoda su uključene lokalna tiskara i tvornica koja proizvodi naše modele. Na to smo izuzetno ponosni“, istakle su naše sagovornice.

LOLA.tees/Facebook

Na pitanje odakle crpe ideje za originalne i interesantne natpise i detalje na svojim majicama, kažu da je njihova inspiracija svakodnevna od jednostavnih događaja koji se provuku kroz svakodnevicu do aktualnosti koje ih okružuju, bilo na lokalnoj ili svjetskoj razini.

Izbor mogućnosti je ogroman u svemu, samo treba prepoznati i biti konstantno u tijeku događanja. Ovu godinu veliki preokret u poslovanju napravili smo modelima koji su obilježeni volanima kao hitom sezone.“

Na koji način funkcioniše vaš rad, kako bi naši čitatelji stekli dojam kako to izgleda „iznutra“?

Teško je to predočiti, no posao se sastoji od kontakta s kupcima, razmjene informacija, narudžbi koje šaljemo prema proizvodnji, a zatim ovisno o modelu prema tiskari, te pripreme pošiljki i slanja prema kupcu. U čitavom rutinskom poslovanju tu je i osmišljavanje novih modela, briga o marketingu preko društvenih mreža, poštivanje rokova, zadovoljstvo kupaca, kvaliteta proizvoda…“.

Za ovaj posao naglašavaju da je jako dinamičan i ponekad zahtjeva 24-satni angažman, no na kraju ih ispunjava krajnje zadovoljstvo kupca i činjenica da su uspjele ipak napraviti nešto za domaću privredu, kao i izazov razvoja budućnosti „Lola tees“.

Na pitanje koji je prosjek godina njihovih kupaca odgovaraju da je od 0 do 70, s obzirom da u proteklih godinu dana izrađuju modele majica i za bebe.

U našoj ponudi sada imamo skoro 40 modela i uspjeli smo dotaknuti i žene u zlatnim godinama. Dakle, nismo ograničeni dobnom skupinom, a također izrađujemo T-shirte i dukseve za muškarce.

LOLA.tees/Facebook

Ono što je veoma interesatno jeste činjenica da od početka aktivnog rada nikada nisu razmišljale da odustanu u teškim momentima. Odlučile su rizikovati i to se isplatilo.

Obje smo u jednom trenutku morale odlučiti – zaposliti se kod drugog poslodavca ili riskirati i posvetiti se vlastitom poslu. Lole su se pokazale dobrom odlukom i danas smo sretne da radimo posao koji volimo i koji, ovisno o načinu na koji se postavite prema poslu, pruža mogućnost rasta. Obje se slažemo da i u najtežim trenucima čovjek ne treba odustati nego nastaviti raditi i sav uloženi trud se isplati. Dakle, bitni su vjera u ono što radiš, upornost i zalaganje.

Da sva pozitivna energija kruži oko ovih djevojaka i njihovih proizvoda dokazuje i podatak da su veoma zadovoljne napredovanjem njihovog posla, a u planu za budućnost imaju osnivanje vlastitog preduzeća koji će sve segmente proizvodnje imati na jednom mjestu.

Stalno osluškujemo tržište, učimo, trčimo i radimo, tempo u kojem smo trenutno, posebno u ljetnoj sezoni nekad izgleda brži od nas, ali stižemo ga naravno.

LOLA.tees/Facebook

Društvene mreže, kao i za mnoge druge mlade ljude, imaju veliki značaj za „Lola.tees“.

Osnovu Lolinog poslovanja čini online prodaja, odnosno prodaja preko interneta, e-maila i društvenih mreža.

To je vjerojatno bio jedan od ključnih segmenata pri nametanju tržištu, obzirom da je na našim prostorima online trgovina počela funkcionirati tek posljednjih nekoliko godina. Mi zapravo želimo zadržati posao u okviru internet prodaje iz kojeg razloga se zaista trudimo kupcu pružiti svaku potrebnu informaciju o proizvodu koji nudimo i do sada se pokazalo doista uspješnim i produktivnim obzirom da smo imali zanemariv broj reklamacija“, kazale su „Lole“ i dodale da im povratna informacija igra veliku ulogu.

S obzirom da se neophodno približiti kupcima u smislu da mogu isprobati majicu ili haljinu koju kupuju, ove djevojke su ostvarile suradnju s nekoliko prodavnica u BiH gdje se mogu pronaći, naručiti i kupiti artikli.

Na svojoj Facebook stranici „Lola.tees“ ima više od 50.000 fanova, a na Instagramu preko 20.000.

Nekako smo uspjeli postići da zanemariv broj sredstava odvajamo za online reklamiranje. Društvene mreže funkcioniraju tako da veliki broj ljudi vidi i „lajka“ neku objavu pa se pojavljuje na zidu korisnika. Naravno kada izbacujemo neki novi model uplaćujemo minimalno sredstava za reklamiranje na određenom interesnom području.

LOLA.tees/Facebook

Iako su najvećim dijelom fokusirane na online prodaju, budućnost vide i u tradicionalnoj prodaji.

Online shop svakako je jedan od ciljeva koji planiramo ostvariti u budućnosti, no tradicionalna prodaja također se ne smije zanemariti jer ćete uvijek imati određeni broj kupaca koji će prije kupnje htjeti uživo vidjeti i isprobati proizvod. Kvaliteta proizvoda jamči dobru prodaju na prvom mjestu, jer kupac koji je zadovoljan proizvodom proširiti će informaciju, što vrijedi i za tradicionalnu, a posebno online prodaju, te će se tako zasigurno povećati i virtualni broj kupaca.“

Kako vidite ostatak „scene“, tj. mlade ljude koji putem Facebooka pokušavaju plasirati svoje proizvode i usluge?

Danas je mnogo mladih ljudi koji se trude na taj način osigurati sebi posao i raditi na online prodaji. Mi smo sretni baš iz razloga što je nemali broj proizvođača iz naše sredine, odnosno Ljubuškog. Možemo spomenuti našu Helenu Bubalo koja proizvodi transparentne torbice od PVC-a Peek.a.boo, Božana Matić i Bee. Mara koje već godinama proizvode jako kvalitetetne i originalne kožne torbe, tu je i Ana Lukenda (MOA BAGGEK) koja se nametnula svojom inovativnošću i neobičnim dizajnom torbica i modnih odjevnih linija, a mislim da moramo spomenuti i Maria Zelića (Čudostvarnica Marak) koji iz svog zanata kovanog željeza stvara prava mala umjetnička djela, od izrade suvenira do opremanja konoba, bračnih kreveta i slično. Tu su Ingea, Looney Spooney, Popy Bags, Lucija Vrčić, Kika Bijoux, Evelin Vila…“

LOLA.tees/Facebook

Helena i Jelena dodaju kako svi međusobno sarađuju, jer je to, kako kažu, ključno za razvoj domaće proizvodnje i privrede.

Jedino zajedničkim snagama možemo postići uspjeh, potičući i pomažući jedni druge.

Na pitanje šta im trenutno predstavlja najveći problem u poslovanju, odgovaraju da je to neuhodanost online prodaje u BiH.

Često se javlja određena doza nepovjerenja kod ljudi, što ako me prevare, hoće mi stići na vrijeme, što ako mi ne bude odgovaralo itd. Nadamo se da ćemo ovaj problem riješiti sa našim web shopom, koji nam je idući veliki cilj u poslovanju i kojega namjeravamo završiti do jeseni.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.