Bečki muzej odbio posuditi sliku za najveću retrospektivu Vermeerovog djela

Kultura 10. feb 202314:24 0 komentara
Shutterstock

U amsterdamskom muzeju Rijksmuseum otvorena je najveća retrospektiva djela slikara Johannesa Vermeera. Izložba je, do sada, najveća ikad posvećena nizozemskom baroknom umjetniku: 28 djela od 37 se nalazi na jednom mjestu pokazujući umijeće slikara nizozemskog Zlatnog doba.

Veličanstvena izložba nas vodi na putovanje kroz Vermeerovu umjetnost, raspoređenu u 10 soba. Od pogleda na grad do privatnih interijera, između svetog i profanog; od obiteljskog života, s tihom muzikom i privatnim trenucima, do vjerske pobožnosti i nepristojnih scena – sve to na izložbi od samo 28 slika.

“Nikada u historiji nije prikupljeno 28 Vermeerovih slika”, izjavio je za France Press generalni direktor Rijksmuseuma Taco Dibbits i dodao da sam umjetnik nije vidio sve svoje slike na jednom mestu.

Ova djela su nastala u 20 godina, između 1654. i 1674.

Nekoliko slika je osporavano, neke su ostale nepoznate, malo njih je izgubljeno, a jedna je ukradena iz Bostona 1990. i nikad se više nije pojavila.

Najvažniji propust u organizaciji izložbe jeste što se Bečki Kunsthistorisches Museum dvoumio oko posudbe djela “Umjetnost slikanja” (1666.-68.), na kraju odbivši posuditi jednu od zvijezda Vremeerove kolekcije, prenosi Guardian.

N1 BiH

Bečki muzej je i prije odbijao posuditi djela u matične zemlje ili specijalno postavljene izložbe.

Izložba je ispunjena trenucima, vodi kroz Vermeerovu karijeru kao što nas sam umjetnik vodi i usmjerava kroz svoje naslikane prizore. Vermeer manipulira nama na svakom koraku, crtajući stvari u fokusu i izvan fokusa, prešućujući neke stvari, stavljajući druge u prvi plan.

Vermeerov prepoznatljiv stil

Svi detalji njegove umjetnosti mogu se oštro promatrati – od oblaka koji prolaze iznad Delfta do finijala na španjolskoj stolici, neravnina na anadolskom tepihu i odsjaja na naušnici – ali oni su više od inventara vidljivog.

Vermeer nije bio realist. Njegove su slike pažljive, složene konstrukcije. Njihovo pomno izrađeno umijeće potpuno je fikcija i aluzija, ublažena svjetovnošću, znatiželjom i katoličkom vjerom na koju se obratio nakon vjenčanja.

Mnogi savremeni kritičari opisuju Vermeerova djela kao uspješno zamrzavanje u vremenu: živimo u tako užurbanom svijetu, a kada stojimo pred Vermeerovom slikom: vrijeme staje.

Momenti koje je zabilježio su trenuci iz života običnih ljudi, najviše žena, a svojim umijećem ikonografije, znatno nam je prikazivao status, osjećanje, djelatnost svih likova koje bi naslikao.

Dio fascinacije prema Vermeru potiče od misterije koja ga okružuje.

Rodio se u porodici kalvinističkih trgovaca prije nego što je prešao na katoličanstvo poslije venčanja sa bogatom ženom sa kojom je imao 11 djece.

Iako nije poznato mnogo o umjetnikovom životu, njegovo stvaralaštvo je dugo bilo u sjeni u poređenju sa drugim nizozemskim majstorima Zlatnog doba kao što je Rembrandt, piše Beta.

Njegova djela su ugledala “svjetlo dana” tek u 19. stoljeću, a svoj mega uspjeh duguje objavljenom romanu Tracy Chevalier iz 1999. “Devojka sa bisernom naušnicom”. Knjiga je inspirisana slikom koja je sigurno njegova najpoznatija, a sama knjiga je bila inspiracija za holivudski film 2003. godine sa Scarlett Johansson u glavnoj ulozi.

Kustoski tim muzeja, kao i konzervatori i znanstvenici, krenuli su u intenzivno istraživačko putovanje u suradnji s drugim prestižnim institucijama, primjenjujući najnovije tehnologije u pokušaju da razriješe misterije iza Vermeerovih zapanjujućih i legendarnih slika i dekodiraju njegove slikarske tehnike.

Više od 200.000 ulaznica već je prodano uoči otvaranja izložbe koja će trajati do 4. juna 2023. godine.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!