Naučnici pronašli tajni sastojak na slikama Da Vincija i drugih majstora

Kultura 29. mar 202317:03 0 komentara
Shutterstock/Ilustracija

Nova naučna studija je pokazala da su "stari majstori", poput Leonarda da Vincija, Sandra Boticellija i Rembrandta dodavali jaja u slikarske boje kao tehniku koja doprinosi tome da slika bude trajnija i bez pukotina.

Količine proteina u tragovima dugo su otkrivane na klasičnim uljanim slikama, iako su se često pripisivale kontaminaciji.

Nova studija objavljena u časopisu Nature Communications pokazala je da je uključivanje vjerovatno bilo namjerno – i ukazuje na tehničko znanje starih majstora, najvještijih evropskih slikara 16., 17. ili ranog 18. stoljeća, te način na koji su se pripremali njihove boje, piše CNN.

“Postoji vrlo malo pisanih izvora o ovome i do sada nije rađen nikakav naučni rad da bi se ovo dubinski istražilo”, rekla je autorica studije Ophélie Ranquet sa Instituta za mašinsko procesno inženjerstvo i mehaniku na Tehnološkom institutu Karlsruhe.

“Naši rezultati pokazuju da čak i sa vrlo malom količinom žumanca, možete postići nevjerovatnu promjenu svojstava uljane boje, pokazujući kako je to moglo biti korisno za umjetnika”, dodala je ona.

Ispostavilo se da jednostavno dodavanje malo žumanca njihovim radovima ima efekat dugovječnosti, a ne samo estetsku primjenu. Otkrili su da se uzimanje vode iz vlažnog okruženja može potisnuti kada proteini jajeta formiraju tanak sloj oko čestica pigmenta boje.

Utvrđeno je i da dodavanje žumanceta daje čvrstim bojama jak impasto – mogućnost da se nanese na deblji sloj – i sprječava naboravanje površine tokom sušenja.

Antioksidansi u žumacu su također pomogli da se spriječi žuta boja kada se osuši, usporavajući reakciju između kiseonika i ulja.

Primjeri ove tehnike koja se koristi uključuju Botticellijevu ‘Oplakovanje nad mrtvim Kristom’, u kojoj Kristovo lice i stopala pokazuju dokaze nagomilavanja sloja jaja, javlja DailyMail.

Pišući u časopisu Nature Communications, istraživači su rekli: “Obično se pretpostavlja da uljane boje tradicionalnih starih majstora sadrže samo ulje kao vezni medij, moguće s različitim dodacima nekih smola. Međutim, proteini su također otkriveni u uljanim bojama Sandra Botticellija, Leonarda da Vincija i drugih talijanskih renesansnih majstora”.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!