6 razloga zašto je još uvijek bolje kupiti hybrid, a ne električni automobil

Auto 04. jun 202413:01 0 komentara
Električni automobili prednosti i mane

Tržišna utakmica kada su električni automobili u pitnaju prilično je uzbudljiva. To za krajnje korisnike znači više kvaliteta i niže cijene. Tesla je tako smanjila cijene svojih vozila, a to čine i drugi proizvođači kako bi bili konkurentniji jer se prodaja električnih vozila ne odvija kako je planirano. S druge strane hibridna bozila apsolutno dominiraju na tržištu i biznis sa prodajom takvih vrsta vozila je na svom vrhuncu. Naravno, za to postoje i razlozi, a mi ćemo ih u ovom tekstu navesti sedam. No, prije svega pročitajte i nekoliko vrlo važnih informacija kada su u pitanju popularni hybridi.

Razlika između HEV, PHEV i BEV

Prije nego što nastavimo, koristit ćemo ove skraćenice u tekstu pa je važno da znamo šta one znače.

BEV: Battery Electric Vehicle – Električno vozilo na bateriju
PHEV: Plug-in Hybrid Electric Vehicle – Hibridno električno vozilo sa plug in punjenjem

HEV: Hybrid Electric Vehicle – Hibridno električno vozilo

Jednostavno objašnjeno, BEV se u potpunosti napaja litijum-jonskom baterijom. U vozilu nema sistema sagorijevanja i nema potrebe za dopunom goriva. Kada ljudi koriste skraćenicu EV, obično se odnose na BEV.

HEV koristi hibridni sistem sagorijevanja/električni pogon i može se pokretati isključivo na gas ili električnu energiju na vrlo kratkim udaljenostima. Ne postoji plug-in sistem i ne postoji način da se HEV napuni eksternim napajanjem. HEV puni svoju malu bateriju pomoću regenerativnog kočenja.

PHEV se može priključiti na stanicu za punjenje, baš kao i EV, i može raditi na plin, struju ili oboje. PHEV tipično ima veću bateriju i duži domet samo baterije od HEV-a. Industrijski standard se približava 50 milja dometa samo na električni pogon.

Cijene električnih automobila su još uvijek previsoke za prosječne građane

Tesla Cybertruck makadamski put

Čak i uz nedavne padove cijena nismo došli do toga da su električna vozila općeprihvatljiva prosječnim građanima. Stranica Kelley Blue Book trenutno navodi prosječnu cijenu električnog automobila od 55.242 dolara, poredeći je sa vozilima na plin koja se prodaju za u prosjeku 44.989 dolara.

Što se tiče hibrida, i HEV i PHEV obično koštaju manje od EV, ali više od automobila s pogonom na sagorijevanje naprijed, dok dodatni trošak nadoknađuju jeftinijim održavanjem i manjom potrošnjom goriva na duge staze.

SAZNAJTE JOŠ: 5 vrsta automobila sa najizdržljivijim motorima

Prodaja električnih automobila raste, ali još ne zamjenjuju automobile na gorivo

Ljudi vole vožnju u električnim automobilima, ali ne na dugim putovanjima

Tesla Model 3 sprijeda

EV infrastruktura raste, ali ni približno do te mjere da jednostavno možete krenuti u bilo kojem smjeru i vjerovati da ćete pronaći stanicu za punjenje prije nego što ostanete bez energije. U nekim državama stanice za punjenje su još uvijek prilična rijetkost, u Bosni i Hercegovini ta se mjesta tek pojavljuju pa vozači moraju računati koliko će im baterija izdržati kako bi mogli stići na željenu destinaciju.

U plug-in hibridu možete preći 20, 25 ili čak 50 milja dometa samo na bateriju, ali to nije vaša jedina opcija. Mogućnost vožnje samo na gas znači da nema veće šanse da ostanete na cesti.

Provjerite: 5 vrsta automobila sa najizdržjivijim motorima

Punjenje je i dalje problem

Supercharger_77

“Samo kupi kućni punjač!” odličan je prijedlog ako je to opcija. Neki domovi su ožičeni samo za niski napon, a starije kuće uglavnom ne mogu instalirati zidni punjač bez opsežnog rada na ažuriranju električnog sistema kuće. Ako živite u stanu ili kući bez garaže, zaista nemate gdje instalirati kućni punjač. Tako da nije baš jednostavno da svoje vozilo napunite u mjestu gdje živite. Ipak ćete morati tražiti punionice.

Pročitajte još tekstova o automobilima: Kineski automobil sa suludo niskom potrošnjom i fantastičnim izgledom može se kupiti u Hrvatskoj

Mehaničari otkrivaju: “Sa ovim automobilima nećete preći ni 100 hiljada milja”

Manja baterija, manji rizik

Porsche Taycan baterija

Da li su požari na električnim vozilima toliko uobičajeni kao što mediji navode? Ne. Ali ne možete tvrditi da nisu bili marketinška katastrofa. Kad god izbije jedan od ovih litijum-jonskih požara, to je spektakl i medijski cirkus. Zabrinutost da bi nesreća ili fabrički kvar mogli dovesti do pregrijavanja puknutih ćelija i spaljivanja garaže i kompletne kuće ili nekog drugog stambenog objekta je opravdana.

Manje energetske potrebe znače manji paket baterija, što znači manje litijum-jonskih čestica parkiranih u vašoj garaži. Manje baterije također znače manje minerala koji se moraju iskopati, što je od samog početka bila jedna od loših strana električnih vozila.

Hibridno punjenje obrtnog momenta čini motor osjetljivijim

Lamborghini Urus SE

Hibridi kao što su BMW 330e i novi Lamborghini Urus PHEV baziraju se uglavnom na prednosti koje HEV i PHEV nude za karakteristike vozila. Jedna od njih je hibridno punjenje obrtnog momenta.

Hibridno punjenje obrtnog momenta vidi da elektromotor trenutno uključuje točkove dok motor još uvijek pokreće ručicu. Ovo čini da automobil bolje reaguje na vozača kada je u pitanju ubrzanje i usporavanje. Električni motor također može popuniti sve praznine u obrtnom momentu unutar raspona okretaja, što rezultira mnogo ravnijom krivom momenta. U suštini, motor na gas mora da se nosi sa inercijom i zamahom.

Hibridi nude dosta istih stvari kao i EV

2024 Toyota Prius Prime

Na kraju, sve se svodi na ovo: za većinu vozača hibrid je jednako dobar kao i potpuno električni automobil kada je u pitanju praktična, svakodnevna vožnja.

Ima dosta toga da se kaže u odbranu potpuno električnih vozila. Ako crpe svoju energiju iz zelenog izvora energije, mnogo su ekološki prihvatljiviji. BEV-ovi nude prednosti performansi kojim hibridi i vozila na ICE pogon jednostavno ne mogu parirati. Ukupni troškovi punjenja nakon godinu dana iznose samo djelić onoga što potrošite idući na benzinsku pumpu dva puta sedmično.

Ali ništa od toga nije toliko važno prosječnom vozaču kada ga suprotstavite hibridu. AAA procjenjuje da prosječan Amerikanac vozi oko 30 milja dnevno. Prius Prime PHEV ima domet vožnje samo na baterije od oko 44 milje. Za vozača koji može sedmicama voziti u svom hibridu bez da potroši ni kap benzina, ali ima i rezervnu opciju motora sa unutrašnjim sagorijevanjem gotovo da nema prednosti koju može ponuditi potpuno električno vozilo.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!