Do dana kada ćemo svi voziti električne automobile, svaki mali trik za poboljšanje dometa i izvlačenje maksimuma iz spremnika goriva je dobrodošao. Pitanje je: možete li uštedjeti na gorivu tako što se znojite po ljetnim vrućinama i ne koristite klimatizacijski sustav vašeg automobila?
To je moguće, ali nećete uštedjeti dovoljno da napravite veliku razliku. Za početak, koristi li vaš klimatizacijski sustav gorivo? Ukratko, da, ali ne da dovoljno da bi bilo važno. Prema Davidu Bennettu, stručnjaku za popravke sustava klimatizacije u automobilima iz American Automobile Associationa (AAA), ‘sustav izmjenične struje, kada radi, malo opterećuje motor, što bi moglo malo povećati potrošnju goriva’.
Stoga, možete li uštedjeti benzin vozeći se bez korištenja klima uređaja? Koliko god želite na ovo pitanje odgovoriti s jednostavnim ‘da’ ili ‘ne’, kompliciranije je od toga. To je zato što u obzir morate uzeti specifičnu konfiguraciju vašeg vozila i vrstu kompresora koji sustav koristi.
‘Na vrlo visokoj razini može doći do male uštede plina s isključenim AC i podignutim prozorima’, kaže Bennett. ‘Međutim, uštede bi bile male i većina potrošača ih ne bi ostvarila’. Što je s otvaranjem prozora? Naime, pretvoriti svoj automobil u saunu nikada nije pametna ideja. Ali spuštanje prozora i vožnja s njima smanjuje učinkovitost štednje goriva čak i više od korištenja klimatizacijskog sustava.
‘Pokretanje klima uređaja tijekom vožnje zapravo je učinkovitije i štedi gorivo u usporedbi s vožnjom sa spuštenim prozorima’, kaže Bennett. ‘Kada su prozori podignuti, vozilo je aerodinamičnije. Kada su prozori spušteni povećava se otpor’.
Zimi ili za kišnih dana, premda se može kazati da povećava potrošnju, dobro je imati upaljen klima uređaj usmjeren na vjetrobran jer “suši” vlažan zrak i odmagljuje staklo što je pak nemjerljiv doprinos sigurnosti zbog bolje vidljivosti, a ušteda goriva bila bi tek minimalna.
Kakao poboljšati uštedu goriva?
Generalno, ako želite značajno poboljšati svoj domet, zaboravite na gašenje klime. Možda je korisnije provjeriti tlak u gumama. ‘Nepravilno napumpane gume imat će više utjecaja na kilometražu nego rad klimatizacijskog sustava. Prenapuhane gume su manji problem, ali nedovoljno napumpane gume imaju veći otpor kotrljanja, što povećava potrošnju goriva’.
Vozite konzervativno. Izbjegavajte brzo ubrzavanje i naglo kočenje. Iz asocijacije AAA napominju da to može smanjiti potrošnju goriva za 15 do 30 posto pri brzinama na autocesti i 10 do 40 posto u gradskoj vožnji. Izbjegavajte nepotrebni rad motora u ‘leru’. Ako se morate zaustaviti na više od minutu, i ako je to sigurno učiniti, ugasite motor. Auto u ‘leru’ troši između jedne i dvije litre goriva na sat.
Pravilno održavanje automobila je također bitno. Kako bi poboljšali ekonomičnost vašeg automobila, trebali biste održavati svoje vozilo prema servisnim intervalima koje preporučuje proizvođač, prenosi Jutarnji list.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare