Generacija Z nova je radna snaga: Ne razmišljaju dvaput o davanju otkaza

Lifestyle 27. mar 202410:59 0 komentara
Shutterstock

Veći dio generacije Z (rođene od 1997. do 2012) sada su odrasli zaposleni. Zajedno sa milenijalcima, procjenjuje se da će generacija Z činiti 74 posto radne snage do 2030.

Ipak, nisu svi bili toliko uzbuđeni zbog njihovog dolaska na određena radna mjesta, piše eKapija. Dosta su aktivni i neformalni na društvenim mrežama, a mnogi kritiziraju generaciju Z za nepoštovanje autoriteta i još mnogo toga.

Međutim, vrijedi napomenuti da ovo nije nova pojava. Historijski gledano, stariji su uvijek kritizirali mlade, a djeca su uvijek nalazila razloge da se pobune protiv roditelja. Ovo ne znači da je ovaj ciklični sukob isključivo zasnovan na godinama.

Različite generacije mogu se okarakterizirati specifičnim historijskim događajima koji često igraju ogromnu ulogu u oblikovanju njihovih vrijednosti, perspektiva i ponašanja. Ali, umjesto da se fiksirate na razlike, mnogo je produktivnije igrati na prednosti jednih i drugih. Pošto je generacija Z sada čvrsto ukorijenjena u radnu snagu, važnije je nego ikad da se uskladite i radite jedni sa drugima.

Evo četiri načina da rad sa svojim kolegama iz generacije Z učinite ne samo lakšim, već i produktivnijim.

Priznajte da drugačije ne znači loše

Kako se tačno generacija Z razlikuje od ostalih? Prema Pew Research Centru, generacija Z je prva generacija koja se kvalificira da se naziva “digitalnim urođenicima”.

Za razliku od prethodnih generacija, generacija Z je rođena s internetom i nemaju sjećanja na život prije pametnih telefona. Ovo je dovelo do toga da je generacija Z nepravedno označena kao “generacija trenutnog zadovoljstva”, budući da je rođena u eri Doordasha i Netflixa.

Ovo je u potpunoj suprotnosti čak i s milenijalcima, koji se još sjećaju šta znači gledati večernje vijesti, naručiti hranu preko telefona ili premotati video kasetu. Samo ovo čini iskustvo generacije Z drugačijim.

Ali, da li drugačije znači loše? Naravno da ne. Generacija Z prepoznatljiva je po tome da razumije tehnologiju, što znači da su društveni mediji, alati za onlajn suradnju i digitalna komunikacija njihova druga priroda. Ova vještina u korištenju digitalnih alata može biti korisna za preduzeća koja žele da budu u toku s najnovijim tehnološkim inovacijama, što je ključna kvaliteta za preduzeća, posebno nakon covida.

Izađite im u susret

Radnici generacije Z kritizirani su zbog svog stava o poslu. Starije generacije vole da pričaju o tome kako njihovim najmlađim radnicima nedostaje jaka radna etika ili pokazuju nestrpljenje da se penju na korporativnoj ljestvici. Ovo stvara sliku o generaciji Z kao lijenoj.

Istina je da je generaciji Z stalo do posla isto koliko do svojih karijera, ako ne i više nego prethodnim generacijama. Međutim, njima je stalo i do dobrog balansa između posla i života. Generacija Z je također motivirana različitim stvarima.

Pošto su odrasli u svijetu obilježenom globalnim izazovima, oni su željni da doprinesu organizacijama koje su u skladu s njihovim vrijednostima i imaju pozitivan utjecaj na društvo. I što je možda najvažnije – zahvaljujući rasprostranjenosti rada na daljinu, oni shvaćaju da ih uvijek na drugom mjestu čekaju bolje prilike.

Sve ovo znači da postoji pritisak da menadžment shvati što je briga njihovih radnika iz generacije Z. Pronađite načine da angažirate ove interese i uskoro ćete imati visoko motiviranu i posvećenu radnu snagu spremnu da poremeti i promijeni svijet.

Pokažite da ste voljni da isprobate nove stvari

Mnogi ljudi kažu da je generacija Z nestrpljiva i da mrzi naporan rad. Istina je da su samo navikli da vide kako stvari rade i ne vole da trpe loše sisteme. Generacija Z se obično ne plaši da ukaže na neefikasnost, predlaže poboljšanja i napušta okruženja koja su spora i otporna na promjene.

To čini da su vrlo inovativni i da mijenjaju stvari, što su osobine koje poslodavci uvijek traže, ali naizgled ne mogu da cijene i iskoriste. Umjesto da ismijavate svoje najmlađe radnike zbog toga što govore, pokažite da ste voljni da saslušate povratne informacije. Priznajte da stvari mogu biti bolje i obavijestite ih da radite na ovim poboljšanjima.

Generacija Z razumije da uvijek postoje bolje prilike negdje drugo i neće dvaput razmišljati o napuštanju radnog mjesta koje ne cijeni njihov doprinos ili ne rješava njihove probleme. Sve u svemu, demonstriranje posvećenosti promjenama i poboljšanju ne samo da pomaže u zadržavanju talenata generacije Z, već i potiče kulturu transparentnosti i suradnje.

Radite više “međugeneracijskih aktivnosti”

Jedna stvar koja važi za svaku generaciju jest da jače radimo zajedno. Na mjestu lidera, na vama je da osigurate da vaši zaposleni znaju kako da rade zajedno bez obzira na starosnu grupu. Jedan od načina da se to uradi jeste da se izbjegne stalno uparivanje generacije Z s generacijom Z.

Neka radnici iz različitih starosnih grupa rade u timovima. Možete čak i da ih “pomiješate” tako što ćete pozvati mlađe radnike. Pored njegovanja prijateljstva između starosnih grupa, ovo također pomaže vašim radnicima da shvate da njihove razlike ne moraju uvijek da zabiju klin između njih. Umjesto toga, oni mogu biti produktivniji shvaćajući da se razlike u njihovim vještinama i motivacijama zapravo mogu dopunjavati.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!