Među zagledanima u telefone oko vas sigurno postoje i neki koji igraju HQ, novu mobilnu igricu sa novčanim nagradama.
U pitanju je igrica koju su krerali tvorci platforme „Vine“. U avgustu 2017. godine je postala dostupna za IOS, a u januaru 2018. za Android i od tada je postala ogroman hit širom svijeta. Toliko je veliki viralni hit da je već 7. januara imala milion igrača.
Igricu HQ, ili kako se drugačije zove – HQ Trivia, igraju hiljade ljudi širom svijeta uživo u realnom vremenu. Ali ono što ovu igricu čini zanimljivom za one koji se bave marketingom jeste njena nagla popularnost. Kako je ova igrica uspjela za relativno kratko vrijeme da postane viralni hit, što je san gotovo svakoga ko se bavi marketingom?
Kao odgovor na ovo pitanje, slijedi pet lekcija koje možete da naučite iz uspjeha ove igre.
1. Mali podsticaji mogu da imaju veliki uticaj
Ako postoji jedna stvar koja se može naučiti iz uspjeha HQ-a, to je činjenica da će ljudi učiniti skoro bilo šta za šansu da dobiju novac – bez obzira na to koliko je mala suma novca u pitanju.
Džekpot HQ-a je obično 2.000 dolara, a dijeli se između svih koji pravilno odgovore na svih 12 pitanja. Činjenica je da nijedan igrač neće postati bogat igrajući HQ, ali šansa da osvoji novac je dovoljna da navede stotine hiljada ljudi da igraju ovu igru svakog dana.
Koliko je igrica popularna svjedoči i činjenica da na Jutjubu možete da pronađete klipove koji pokazuju reakcije igrača HQ-a kada osvoje nagrade (koje su često manje i od deset dolara). Igra je takođe napravljena za dosta široku publiku, jer se u njoj postavljaju pitanja koja spadaju u razne oblasti, od sporta do geografije, pružajući svima priliku da daju tačan odgovor.
Dok planirate sljedeću marketinšku kampanju, strateški razmislite o tome da li imate sadržaj koji je važan za vašu ciljanu publiku.
2. Usredsredite se na ono što čini vaš sadržaj dijeljivim
Motivacija ciljane publike za interakciju s vašom marketinškom kampanjom je važna, ali je još važnije da ih inspirišete da dijele vaš sadržaj.
Korisnici aplikacije HQ mogu da zarade dodatne „živote” ako se novi igrači prijavljuju koristeći njihov takozvani referalni kôd, odnosno ako su do igre došli po preporuci.
Kada budete planirali sljedeću marketinšku kampanju, pažljivo razmislite o tome šta bi je to učinilo dostojnom dijeljenja i preporuke. Postavite sebi pitanja poput sljedećih. Da li kampanja budi emocije? Da li navodi ljude da je dijele, jer se tako osjećaju kao da su jedna od prvih osoba koje prate novi trend?
Uradite sve što možete da uključite mogućnost dijeljenja. Ovo je jedan od najvažnijih elemenata viralnog marketinga.
3. Prihvatite svoje greške
Dio šarma koji nosi HQ krije se i u inspirativnoj posvećenosti domaćina Skota Rogovskog, koji se vrlo šarmantno nosi sa zabunama, greškama i stidom.
Možda zbog brzog rasta popularnosti, aplikacija redovno ima problema u direktnom prenosu uživo – pitanja se ne prikazuju pravilno, ili postoji kašnjenje u pokretanju igre. Ipak, dok postoje ovi problemi, Rogovski plijeni svojim vicevima i šalama.
Sasvim je u redu da želite da sve bude savršeno. Istina je da problemi mogu da se pojave, čak i kada mislite da ste uradili sve kako treba. Mnogo je važnije da budete spremni da se nosite sa problemima nego da tražite krivce ili da se obeshrabrujete.
4. Razmislite o vremenu
HQ ide uživo u 15:00 i 21:00 časova svakog dana po vremenu istočne obale SAD (što je 21:00 i 03:00 u Srbiji). Pošto je ova igrica bila prije svega namjenjena američkom tržištu, vrijeme je planirano veoma pažljivo za ljude u SAD.
Za igrače sa istočne obale, to je vrijeme u kome se obično pravi 15-minutna popodnevna pauza u radnom vremenu, dok je za igrače sa zapadne obale to vrijeme pauze za ručak. Večernji termin igre je pogodan jer je to vrijeme u kome se ljudi opuštaju i završavaju svoj dan.
Bez obzira na to da li postavljate tvit ili dostavljate važnu kampanju putem imejla, pažljivo i strateški razmišljajte o tome kada objavljujete svoj sadržaj. Treba napomenuti i da igra nije dostupna u svakom trenutku. Igrači moraju da ostave ono što rade i igraju kada je igra uključena, ili će propustiti priliku do sljedećeg puta.
U iščekivanju ima nečeg neodoljivog, pa razmislite i o tome kako biste ovo mogli da prenesete u svoje kampanje.
5. Ne potcijenjujte moć video-snimaka
Medijum kroz koji se isporučuje HQ – video-materijal – obavezan je i u marketingu u 2018. godini. Ako vaša marketinška strategija ne uključuje neki element video-marketinga, propustićete priliku da direktno uključite svoju publiku u kampanju na moćan način.
Stvaranje proizvoda ili kampanje koja će postati viralni rijetko je pitanje „sreće“ ili „slučaja”. To je pitanje nauke i kvaliteta rada. Ako budete čekali na slučaj ili sudbinu, vaše kampanje mogu zauvijek da ostanu neuspješne. Zato, ukoliko želite da postanete uspješan marketinški stručnjak, potrebna su vam konkretna znanja i vještine. Danas ih možete steći i putem specijalizovanih edukativnih programa, koji su dostupni i kod nas.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.