Formula 1 ekskluzivno na SK: Ovo je sve što trebate znati uoči nove sezone

Formula 1 28. feb 202408:22 0 komentara
REUTERS/Stephanie Lecocq

Formula 1 vraća se u akciju nakon više od tri mjeseca stanke prvom utrke sezone u Bahrainu, a samo tjedan dana kasnije nastavljamo u Saudijskoj Arabiji – donosimo glavne informacije o novoj sezoni i prvoj utrci na stazi u Bahrainu koja će šesti puta biti domaćin otvaranja. Cijelu sezonu pratite samo na Sport Klubu!

Prvi puta u povijesti Formule 1, sve momčadi će sezonu započeti s istim vozačkim postavama kao i prošle sezone.

Iako je bilo mirno što se tiče vozačkih transfera za ovu sezonu, Hamilton se pobrinuo da šokira F1 i širu javnost objavom da će 2025. voziti za Ferrari, a to je Sainza ostavilo bez vozačkoga mjesta i otvorilo privlačno mjesto u Mercedesu, donosi MAXF1.net.

Najduža sezona u povijesti Formule 1, koja će imati 24 utrke, započet će s VN Bahraina, što će biti četvrti puta uzastopno i šesti ukupno (uz 2006. i 2010.) da će sezona početi s ovom utrkom.

I prošla sezona trebala je imati 24 utrke, ali je zbog otkazanih utrka u Kini i Imoli imala 22, kao i 2021. i 2022.

Kina se vraća prvi puta nakon 2019., a ujedno će i prvi puta biti domaćin sprint formata vikenda, kao i Miami. Preostale četiri sprint utrke voze se na stazama koje su i prošle godine bili domaćini (Austrija, Velika Britanija, Katar i Brazil).

Prve dvije utrke u subotu

Bahrain je, kao i posljednje tri sezone, domaćin prve utrke, a Saudijska Arabija opet je druga utrka sezone nakon što je u svom prvom izdanju 2021. bila pretposljednja u kalendaru.

Utrka u Saudijskoj Arabiji trebala se voziti u nedjelju 10.3., ali budući da za muslimane sveti mjesec Ramazan počinje na taj datum (i traje do 8.4.) organizatori su u suradnji s Formulom 1 pomaknuli utrku na subotu 9.3.

Budući da je prva utrka u Bahrainu samo tjedan dana ranije, to je dovelo i do pomicanja prve utrke na subotu kako momčadi ne bi imale dan manje za pakiranje, transport i ponovno postavljanje kad stignu u Saudijsku Arabiju.

Udaljenost između staza Bahrain International Circuit i Jeddah Corniche Circuit iznosi 1438 km što znači da automobilom treba oko 15 sati, a kamionom i više od toga pa bi gubitak jednoga dana imao negativne posljedice na pripremu za drugu utrku sezone.

Promjene u sprint formatu

Kako bi se izbjeglo da vozači i momčadi budu zaključani s postavkama bolida nakon kvalifikacija u petak, od ove godine imamo nekoliko važnih promjena.

Petak je rezerviran za jedini slobodni trening i sprint kvalifikacije nakon čega nastupa parc ferme do sprint utrke u subotu prijepodne.

Nakon toga se ponovno smije raditi na bolidima uoči poslijepodnevnih kvalifikacija za nedjeljnu utrku, a nakon nje opet nastupa parc ferme odnosno više nema promjena postavki uoči utrke.

Bodovni sustav za sprint utrke ostaje isti (8-7-6-5-4-3-2-1).

Vozači, momčadi, šasije, pogonske jedinice

Vozačkih promjena nema, ali zato je došlo do promjena imena kod dvije momčadi – Alfa Romeo je postao Stake F1 Team Kick Sauber nakon što je završio Sauberov sponzorski ugovor s talijanskim proizvođačem, a AlphaTauri je postao Visa Cash App RB F1 Team u sklopu treće promjene identiteta u njihovoj povijesti od 2006.

Što se tiče imena šasije, jedina promjena u nazivlju prisutna je kod momčadi Visa Cash App RB F1 Team čija se šasija zove VCARB 01 (prošlogodišnji AlphaTauri zvao se AT04).

Velikih promjena nema ni u imenima pogonskih jedinica – svi proizvođači povećali su brojku u imenu za jedan, ali Ferrarijeva pogonska jedinica ima jedinstven sustav numeriranja pa je promjena nešto drukčija.

Od početka sezone 2022. (kada je ‘zamrznut’ razvoj) Ferrarijeva pogonska jedinica zove se 066/x, ali vrijednost x iz sezonu u sezonu mijenja se u nepravilnim skokovima – 2022. zvala se 066/7, 2023. 066/10, a 2024. 066/12.

Što se tiče broja pogonskih jedinica on ipak ostaje četiri po vozaču iako se ranije o smanjenju tri, a i broj ostalih elemenata ostaje isti (4 ICE, 4 TC, 4 MGU-H, 4 MGU-K, 2 ES, 2 CE i 8 EX).

Kakav poredak očekivati na početku sezone?

Iako Red Bull nije dominirao tablicama najbržih vremena, od prvoga dana bilo je jasno da novi RB20 izgleda fantastično, posebno u rukama Verstappena, a na to se vežu i komentari vozača i momčadi koji kažu da su zadovoljni i da su napravili očekivani korak naprijed.

To nije bio nimalo jednostavan zadatak nakon gotovo savršene sezone 2023. i dominantnoga Red Bulla RB19, ali momčad predvođena Adrianom Neweyom uspjela je pronaći nova tehnička rješenja koja bi ih trebala zadržati ispred suparnika koji su ispravili brojne nedostatke iz prošle sezone.

Ferrari je prošle godine bio u prosjeku najbrži bolid u kvalifikacijama, ali njihova bi konkurentnost dramatično opala u utrci zbog velike potrošnje guma, posebno na stazama na kojima je to jako izraženo i na stazama koje općenito nisu toliko odgovarale njihovom SF-23.

Novi SF-24 je uspio smanjiti tu razliku u performansama u jednom krugu i seriji krugova s više goriva u utrci i postao bolid koji je predvidiviji za vožnju, s manje promjenjivim balansom tijekom kruga i tijekom dionice na istom setu guma.

To bi Ferrari trebalo svrstati na poziciju najvećega Red Bullovog izazivača, a iza njih je bliska borba McLarena, Mercedesa i Aston Martina pri čemu će sve tri momčadi konkurirati na postolje na pojedinim utrkama.

Alpine je značajno promijenio svoj bolid za 2024., ali čini se da će imati priličan izazov u vidu RB-a i Saubera koji su poprilično promijenili svoje bolide i prihvatili trend koji su postavili Red Bull i McLaren s prednjim pull rod ovjesom.

Williams je također dosta promijenio svoj bolid u nastojanju da bude konkurentniji na većem broju staza, za razliku od prošlogodišnjega specijalista za brze staze poput Montreala i Monze, ali su odlučili nastaviti koristiti prošlogodišnji Mercedesov pull rod stražnji ovjes i prošlogodišnji mjenjač jer je novi mjenjač dizajniran za novi push rod ovjes koji koriste Mercedes i Aston Martin.

Začelje poretka će držati Haas koji je bio posljednji i prošle sezone i čiji je novi šef momčadi Komatsu javno rekao da očekuju započeti sezonu s najsporijim bolidom.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

JOŠ SPORTA:

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!