Pred nama je najduža sezona u historiji Formule 1. Počinje najranije u posljednjih 20 godina, već 5. marta, a završava se krajem novembra i brojat će 23 stanice, od kojih ćemo na šest imati i sprint trke. Kompletna akcija čeka vas tradicionalno na kanalima Sport Kluba.
Prošlogodišnji šampionat je donio početak nove ere, možda malo više neizvjesnosti u samom trkanju, ali se Max Verstappen prošetao do druge titule, gotovo bez ikakvog otpora, uz rekord po broju pobjeda u jednoj sezoni – 15. Vozač Red Bulla važi za glavnog favorita pred početak nove sezone, a možda je zapravo jedini koji i može da ponese taj epitet u ovom trenutku. Svi ostali će imati i te kako težak posao da pokušaju da preotmu titulu nizozemskom vozaču, pošto se čini da je šampionski tim u ozbiljnoj prednosti u odnosu na sve ostale.
Predsezonska testiranja vrlo rijetko mogu da budu pravi pokazatelj onoga što nas čeka tokom sezone, ali se čini da je Red Bull odradio ono što je zacrtao, dok ostali baš i nisu. To da je austrijski tim onaj kojeg će svi morati da pobjede da bi imali ikakvu šansu i vrapci znaju, pa se samo postavlja pitanje u kolikoj je on zapravo prednosti. Naravno, prije svega se misli na Verstappena, dok je izvjesno da će Sergio Perez biti tu, ali da će moći da mu parira onoliko koliko mu bude dozvoljeno. Srećom, nećemo dugo morati da čekamo da saznamo kakav je odnos snaga, pošto ono pravo počinje manje od sedam dana po završetku testiranja.
Ono što je potencijalno zabrinjavajuće jeste činjenica da je Red Bull, za sada teoretski, toliko ispred svih, a zapravo je po pravilima najmanje mogao da napreduje po pitanju aerodinamike. Proporcionalno što bolje rezultate imate toliko vam se smanjuje mogućnost da se razvijate po tom pitanju, a šampionski tim je također kažnjen dodatnim umanjenjem zbog prekoračenja dozvoljenog budžeta za 2021. godinu. To će zapravo mnogo više uticati na ekipu kako sezona bude odmicala, a posebno što se tiče razvoja bolida za narednu godinu.
Kada su u pitanju glavni rivali, male su šanse da će se odnos snaga mnogo promijeniti, pošto se očekuje da Ferrari i Mercedes budu blizu. Italijanski tim je uspio da se trgne posle jedne od najlošijih sezona u svojoj historiji, ali je ponovo mnogo puta sam sebi pucao u nogu. Navijači Ferrarija su prestali da broje koliko puta je pogrešna strategija koštala Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza juniora, a da čak ne uzimamo u obzir kvarove.
Ti kvarovi su italijanski tim natjerali da bude oprezniji, da bi spriječio dodatne probleme, ali što se tiče strategije tu mu nije bilo pomoći. Između dvije sezone Mattia Binotto je napustio tim, a na njegovo mjesto je doveden Frederic Vasser iz Alfa Romea i jedna od prvih odluka koje je donio bila je promjena tima koji se bavi strategijama za različite scenarije tokom trka. Ostale da vidimo da li će to uroditi plodom, pošto su svi s pravom skeptični – ipak je to Ferzari, uz dužno poštovanje svega što je taj tim postigao.
Dobra vijest je da se čini da su problemi sa pouzdanošću otklonjeni, a također je evidentan pomak po pitanju brzine – oko dvije desetinke po krugu, barem na stazi “Sakhir“. U Ferrariju su se posebno koncentrisali na ono što ih je koštalo u borbi sa Verstappenom prošle godine, a to je brzina na pravcu, ali je nemoguće trenutno znati da li su uspjeli u tome dok ne dođu trke.
Gde je Ferrari, tu je i Mercedes. Njemački tim je bio najbliži Red Bullu tokom testiranja, kako je prošla sezona odmicala napredovao je, ali to ipak nije ono što zadovoljava ambicije. Lewis Hamilton prvi put u karijeri nije uspeo nijednom da se nađe na najvišem stepeniku pobjedničkog postolja, a čak je George Russell uspio da bude bolji od njega. Russell je, inače, prvi timski kolega posle Nica Rosberga 2016. godine koji ga je pobijedio, što mnogo toga govori.
U Mercedesu su trenutno umjereni optimisti po pitanju toga šta je moguće tokom ovogodišnjeg šampionata, ali treba se sjetiti da je sličan slučaj bio i tokom dominacije. Njemački tim nikako ne treba otpisivati iz borbe za sam vrh, samo je pitanje da li će to moći od samog početka sezone ili kako vrijeme bude odmicalo. Mercedes je odlučio da se drži svoje filozofije, potpuno suprotne onoj koja je Red Bulu donijela uspeh, posebno po pitanju bočnih strana bolida, ali je nagovješteno da bi to moglo da se promijeni tokom sezone.
Trenutni zaostatak Mercedesa je oko tri desetinke u odnosu na šampionsku ekipu, ali je to u uslovima testiranja, što znači da bi u trkačkim on mogao da bude i manji i veći – sva prilika je da će biti ovo drugo. Izvjesno je da će njemački tim tokom sezone uspjeti da smanji tu razliku, ali za šta će to biti dovoljno? Hamilton želi rekordnu osmu titulu, Russell također ima velike ambicije, njih dvojica će izvjesno morati da rade timski da bi smanjili zaostatak, samo je pitanje ko će dobiti prednost kada to u nekom trenutku i učine.
Što se tiče svih ostalih vozača i timova, jedno ime se ipak izdvaja – Fernando Alonso. Pred Špancem je 23. sezona u Formuli 1 i on ne planira da stane i želi treću titulu – stigao je u Aston Martin iz Alpinea, koji očigledno nije dovoljno vjerovao u njega. Mnogi su sumnjali u njegovu odluku, ali glavni utisak posle testiranja je da je Alonso napravio dobar izbor jer je izgledao sjajno na stazi.
Izvjesno je ludost pričati o borbi za titulu, ali Španac bi mogao da napravi čudo tokom ove sezone – izvjesno će se nekad boriti za podijum, a možda nekad i za nešto više. Alonsov timski kolega biće Lance Stroll, koji nije imao predsezonu kakvu je želio, što će izvjesno uticati na njega u narednim sedmicama. Kanađanin je doživio prelom ruke, propustio je predsezonska testiranja, ali je dobio zeleno svjetlo da vozi na otvaranju sezone. Iako ga mnogi potcjenjuju zbog bogatog oca, koji je inače i vlasnik tima za koji vozi, Stroll je prethodnih sezona pokazao da zaslužuje mjesto u Formuli 1, a uz Španca bi mogao da postane još bolji.
Napredak je napravio i Alpine, koji je u svoje redove umjesto Alonsa doveo Pierrea Gaslyja, pošto je prethodno planirao da promoviše Oscara Piastrija, ali je uslijedila španska serija o kojoj smo pisali u priči o nekim novim klincima Formule 1. Gasly se u timu pridružio Estebanu Oconu, čime je napravljen svefrancuski tim, ali uz određenu dozu rezerve. Iza njih dvojice postoji određena historija iz mlađih kategorija, može se reći da su bili neprijatelji u kartingu, za šta su obojica najavili da će ostaviti po strani, ali je pitanje do kada će tako ostati.
S druge strane, timove koji su se uslovno mučili tokom testiranja predvodi McLaren, koji je napravio niz pogrešnih koraka u razvoju bolida. Izvjesno je da će britanski tim započeti sezonu u problemima, ali se očekuje da će napredovati iz trke u trku. Ono što će biti posebno zanimljivo vidjeti je rivalstvo između Landa Norrisa i Oskara Piastrija, svakako se više očekuje od Britanca, ali možda dođe do varnica posebno zbog činjenice da je mladi debitant pričekao da dobije svoju šansu iako je 2021. osvojio titulu u Formuli 2. Australijanac je priliku dobio nauštrb miljenika gotovo svih navijača Formule 1 Daniela Ricciarda, koji će imati ulogu rezerve u Red Bullu.
McLaren je između dvije sezone ostao bez Andreasa Zeidla, koji je preuzeo važnu ulogu u Sauberu i predvodit će transformaciju tima u Audi do 2026. godine, kada ta njemačka kompanija ulazi u Formulu 1. Alfa Romeo je prošlu sezonu započeo veoma dobro, ali je potom izgubio korak, a pitanje je šta se od Valtterija Bottasa i Guanyua Zhoua može očekivati. Svakako, ako im bude dan, obojica mogu do bodova.
Bodovima se nadaju i preostala tri tima, među kojima posle prošle sezone prednjači Haas. Poslije problematičnih sezona, američka ekipa je zasijala tokom prošlogodišnjeg šampionata zahvaljujući Kevinu Magnussenu, koji je u posljednji čas uskočio kao zamjena za Nikitu Mazepina. S druge strane, Mick Schumacher se mučio i uništio je preveliki broj šasija da bi ga Haas zadržao, a zamijenio ga je Nicu Hulkenberg, dok je sin sedmostrukog svjetskog šampiona utočište pronašao u Mercedesu kao test vozač. Magnussen i Hulkenberg imaju historiju sukoba, koje su ostavili iza sebe, a definitivno čine jednu od najzanimljivijih postava u šampionatu.
S druge strane, Alpha Tauri, sestrinski tim Red Bulla, prošle godine je poprilično podbacio, a čini se da je to pokušao da nadoknadi time što su Nick de Vries i Yuki Tsunoda prešli najveću kilometražu tokom testiranja. Nizozemac nije klasičan debitant, pošto je vozio na prošlogodišnjoj trci u Monzi i impresionirao, a tokom dosadašnje karijere je pokazao da je izuzetno konstantan. Ne postoji razlog da u istom ritmu ne nastavi i u Formuli 1, a Tsunoda ako bude pravio manje udesa ko zna šta može.
Na kraju, tu je Williams, koji u svojim redovima ima Alexa Albona i američkog novajliju Logana Sargenta. Iako je evidentan napredak britanskog tima, očekuje se da će i ove godine biti na začelju, a za bodove će mu potrebno mnogo sreće. Albon je prošle sezone dokazao da mu je mjesto u Formuli 1, dok će Sargent izvjesno imati problem da ostavi dobar utisak zbog bolida u kojem se nalazi, ali ko zna, možda i zablista kada se najmanje budemo nadali.
Ono što je sigurno, tokom narednih devet mjeseci svi će juriti Verstappena, a vidjet ćemo da li će neko uspjeti da ga uhvati (sustigne) i izazove. Čak i ako niko to ne učini, nadamo se da će trkanje na stazi biti uzbudljivo, kao i da će se Formula 1 prikazati u pravom svjetlu. Kompletna akcija čeka vas na kanalima Sport Kluba, pa budite uz nas, pošto će zabava biti zagarantovana.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare