
Američkom predsedniku Donaldu Trampu je sporan i Panamski kanal: traži ili smanjenje cijene za prolazak američkih brodova ili da se kanal vrati SAD-u.
Sagrađen 1914. godine preko panamskog zemljouza, Panamski kanal se našao u američkom vlasništvu na, pa recimo, interesantan način koji je i onda izazivao polemike i u samoj Americi.
Naime, kada je počela gradnja kanala krajem 19. vijeka sve ovo bila je Kolumbija čiji je parlament odbio dogovor o koncesiji sa SAD-om.
Francuski biznismen kome su isticala prava na gradnju dao je novac separatističkoj opoziciji da digne revoluciju. Amerika je Panamu odmah priznala i vojskom pomogla. Kao ambasador tek rođene države Panama biznismen je sklopio dogovor sa SAD-om o vječnoj koncesiji zone kanala Americi. Potpis je stavio prije dolaska panamske delegacije na pregovore o kanalu. Tako je Amerika usred tuđe zemlje dobila svoju teritoriju i izgradila strateški i ekonomski važan kanal.
No vrijeme se mijenjalo pa i pravila i nakon decenijskih pritisaka i pregovaranja 1977. predsjednik Jimmy Carter potpisao je dogovor prema kome se, u procesu koji je također trajao decenijama, Panamski kanal vraćen Panami u posljednjoj minuti 1999 godine. (Dogovor Torrijos-Carter).
Ovaj novi morski put skraćuje značajno trgovačke i vojne pomorske rute. Igrao je veoma važnu ulogu u oba svjetska rata. Americi se višestruko isplatio.
Godišnje kroz kanal prođe između 13 i 14 hiljada brodova sa robom svake vrste. Povezuje Atlantski I Tihi okean i višestruko skraćuje put za brodove.
Opširnije OVDJE.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!