Ko kaže da u Bosni i Hercegovini nema sloge? Poljoprivrednici iz Republike Srpske i Federacije BiH jedinstveni su u potrebi zaštite domaće proizvodnje, Milorad Dodik popušta o adaptaciji SSP-a, a Vijeće ministara BiH danas je jednoglasno usvojilo dugoočekivanu Transportnu strategiju.
Da bi bh. aplikacija za kandidatski status bila kredibilna, na sjednici Vijeća za vanjske poslove koja će se održati 18. jula, u naredna tri dana moraju se dogoditi dvije stvari.
Republika Srpska treba dati zeleno svjetlo za adaptaciju SSP-a, a nakon toga na hitnoj sjednici Predsjedništva BiH Mladen Ivanić treba produžiti svoj glas “za” zajedno sa Draganom Čovićem i Bakirom Izetbegovićem.
No, u ovom trenutku sve konce drži Milorad Dodik, koji, očito, sve više popušta.
“Podrška Njemačke je pravi način da se BiH, ali i Republici Srpskoj pomogne kako bi se lakše adaptirali i prilagodili na evropskom putu“, izjavio je Milorad Dodik, predsjednik RS.
Ovdje nije riječ samo o adaptaciji SSP-a, nego i o novcu. Moguće je da će i MMF odmrznuti milijardu maraka kredita, a i Njemačka je obećala 30 miliona eura pomoći poljoprivrednicima. A oni – složniji nego ikad.
Dok su se političari duboko podijelili oko SSP-a, poljoprivrednici u Federaciji BiH i Republici Srpskoj potpuno su jednoglasni, suprotno u javnosti plasiranom stavu da su prvi za Evropu, drugi protiv. A jedni i drugi zapravo traže da se domaća proizvodnja zaštiti.
“Mi smo ga oduševili jer smo bili jedinstveni za razliku od političara. Mi imamo evropske farme, ali ne možemo proizvesti po evropskim cijenama, jer se tamo stimuliše 50 posto, a mi ne dobijamo dvije godine”, istakao je Dževad Kovač.
“Naša priča iz RS i FBiH su iste dok se tvrdilo da nisu iste. Da Federacija prihvata”, kazao je Vladimir Usorac.
Koliku će štetu pretrpjeti ekonomija primjenom adaptiranog SSP-a velika je nepoznanica. Prema nekim procjenama – 60 miliona maraka, a analiza iz Banjaluke kaže da će BiH biti na gubitku 220 miliona maraka. Zato će pravu procjenu dati Svjetska banka.
“Čim se uradi adaptacija, mi ćemo uvesti ponovno trgovinske mjere. Pored toga što ćemo razmotriti cijeli niz mjera unapređenja konkurentnosti vaše privrede“, rekao je Lars Gunar Wigemark.
Vijeće ministara BiH danas je otklonilo još jednu prepreku: jednoglasno je usvojena Transportna strategija oko koje se vodila polemika mjesecima. Sada kada je usaglašena, BiH može povući 130 miliona eura namijenjenih finansiranju projekata u BiH.
“Mi napokon imamo dokument na osnovu kojeg možemo aplicirati za ostale projekte. Da nismo usvojili, mi u narednih godinu dana ne bismo mogli aplicirati za projekte vrijedne ni jedan euro“, izjavio je Ismir Jusko, ministar transporta i komunikacija BiH.
Već dan poslije, ministar Jusko potpisuje ugovor sa Štrabagom i izgradnji mosta Odžak – Svilaj sa graničnim prelazom, a gradnja bi trebala početi ove godine. Ubrzo nakon Svilaja, počeće gradnja i mosta na Savi, kod Gradiške.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.