145 km autoputa lijepa želja, ali da li je realna?

N1

Najava vršioca dužnosti direktora Autocesta Federacije BiH Adnana Terzića da će se do 2021. izgraditi 145 km autoputa na Koridoru Vc je lijepa želja, ali da li je realna? Za tako nešto potreban je novac.

800 miliona eura je u opticaju od kreditora, ali oni traže povećanje akciza na naftu i naftne derivate kao garant, ali i urednu dokumentaciju, što može biti i ključan problem za novac

BiH je do sada izgradila nešto više od 143 km autoputa na koridoru koji prolazi kroz našu zemlju, od mogućih 337. U Autocestama FBiH najavljuje užurbanu gradnju u naredne 4 godine. Adnan Terzić, koji je na čelu ovog preduzeća, kaže da je 80 posto projekata već dogovoreno. Novac, 860 miliona eura od EIB-A i EBRD-a i drugih fondova. Koliko će se graditi ove godine?

Znamo sigurno da ćemo sigurno završiti na sjeveru 10 km Svilaj-Odžak, s obzirom da smo obezbijedili svoje pare dok u augustu ne stignu EBRD-ove“, istakao je Adnan Terzić, v.d direktora JP Autoceste FBiH.

Taj novac će stići, samo ako se usvoji Zakon o akcizama, što je uslov EBRD-a. Državni ministar saobraćaja i komunikacija kaže da je poražavajući podatak da se godišnje gradi manje od 10 km autoputa. Poručuje, državnom ministarstvu su vezane ruke.

U mom kabinetu je bilo 8 potencijalnih investitora u proteklih 8 mjeseci. Njih četvoro su bili spremni odmah da krenu sa nastavkom gradnje Koridora Vc. Međutim, ja kao državni ministar nemam mogućnost raspisivanja međunarodnog tendera. Kolege sa nivoa entiteta imaju u rukama mogućnost da to urade“, naveo je Ismir Jusko, ministar saobraćaja i komunikacija BiH.

Kod Sarajeva se završava dionica izgrađenog dijela Koridora Vc kroz BiH. U JP Autoceste FBiH kažu da će se u naredne 4 godine nastaviti gradnja prema Mostaru. Ono što može biti sporno jeste dokumentacija i to je ono što traže da se riješi u EBRD-u i EIB-u, kako bi BiH, odnosno preduzeća Autoceste u BiH, povukli tranšu od 800 miliona eura

Profesor na saobraćajnom fakultetu Osman Lindov, mišljenja je da je zbog propusta u prikupljanju dokumentacije, dolazilo u prošlosti do zastoja u izgradnji Koridora.

Mislim da ćemo mi imati daleko više problema sa spremnošću dokumentacije koju ćemo moći implementirati, odnosno da sprovedemo sve te silne nabavke i tendere, jer svjesni smo šta nam se u proteklom periodu dešavalo, jer su nam mnogi tenderi iz inih razloga padali“, kazao je Osman Lindov, stručnjak za saobraćaj.

Jedan takav, iz 2015, propao je zbog izbora najboljeg ponuđača za izgradnju dionice Počitelj-Bijača. Naime, tim istražilaca Evropske investicijske banke utvrdio je da je došlo do propusta, jer firma Hering, koja je imala najbolju ponudu za dva Lota, nije ušla među najbolje ponude iako je od nekih ponuđača imala ponudu jeftiniju skoro 20 miliona. Nakon intervencije iz EIB-a, tender je poništen.

Onda smo se dogovorili sa zvaničnicima EIB-a da uprava i nadzorni odbor, potvrdio je našu odluku, poništimo ta dva lota i da idemo na raspisivanje tendera po skraćenoj proceduri“, rekao je Adnan Terzić, v.d direktora JP Autoceste FBiH.

 A to nam uzima još vremena. Kako kaže Terzić, sigurno do augusta, Koridor Vc počeo je da se gradi prije 13 godina, što govori da se godišnje gradilo manje od 10 km autoputa. Novih 145 najavljenih kilometara za 4 godine lijepo zvuči, ali obećanja ne grade puteve, već radnici na gradilištima kojih ovih dana nema.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.