Lokomotive iz Banovića unikat u svijetu

Vijesti 06. maj 201716:16 > 19:21
N1

Prva parna lokomotiva konstruisana je 1803. godine. Razvojom tehnike i tehnologije, one su polako umirovljene. Ono što su danas učesnici foto safarija u Banovićima mogli fotografisati i provozati se, ne može se uraditi više ni u jednoj zemlji svijeta. Dok su parnjače u svijetu samo eksponati, u Banovićima i dalje voze ugalj.

U lokomotivi je proveo 36 godina. Upravljao je svim serijama parnih i dizelskih lokomotiva. Banovićke parne lokomotive proizvedene su 40-ih godina prošlog vijeka a karakteriše ih dobra vuča, jednostavna promjena smjera, konstrukcija laka za održavanje i korištenje uglja.

Vožnja u njima je prilično fina. One su rađene 1949. godine i tada su im rađeni gibnjevi i amortizacija. Fina je i udobna vožnja“, komentarisao je mašinovođa Zuhdija Krdžalić.

Ove mašine su atrakcija koju su sami stvorili brojni ljubitelji lokomotiva. Niko u svijetu više ne posjeduje ispravne i funkcionalne parnjače kao lokomotive uzanog i normalnog kolosijeka u Banovićima.

To je unikat u svijetu. To je lokomotiva koje nema u svijetu nigdje ni kao eksponat. To je lokomotiva češke proizvodnje 19-12. Ona je ovdje ispravna i potpali se za potrebe turizma, jer imamo i dizel lokomotivu, koja se ne kvari i koja je u izuzetno dobrom stanju“, rekao nam je Dževad Hodžić iz Udruženja „Bosanski kolosijek“ Banovići.

Parne lokomotive su možda industrijski turizam kao okosnica turizma u Banovićima koja bi u narednom periodu mogla biti veoma prosperitetna i sa ekonomskoga spekrta biti veoma profitabilna jer industrijski turizam sada u svijetu doživljava bum“, istakao je Almir Đerzić iz Centra za zaštitu i promociju turizma Banovići.

Oko 70 učesnika foto safarija iz BiH, Hrvatske, Srbije i Slovenije bilo je oduševeljeno što je imalo priliku provozati se u vagonima, te usput fotografisati okolinu i željeznice.

Još da kažem da sam i emotivno vezan za ovo jer je moj otac bio kondukter na željeznici na Ćiri na potezu Lašva-Jajce. Vrlo mi je drago što sam tu“, komentarisao je Mirsad Mujanović iz Travnika.

Od malena tata me vodio gledati vlakove, pa me to zarazilo. Ovo je jedinstvena prilika da ih možemo vidjeti“, rekao nam je Boris Kržić iz Zagreba.

Banovićki Ćiro je svojevrsno tehničko nasljeđe BiH koje godišnje dođe pogledati hiljadu turista.

Ljudi su iznenađeni. Dođe prilično dosta gostiju, sa svih strana dolaze. Ovo su unikati u svijetu, ove lokomotive uzanog kolosijeka“, kazao je mašinovođa Zuhdija Krdžalić.

Jedine parne lokomotive u BiH koje su još u funkciji su ove u Banovićima koje dnevno prevezu tone i tone uglja. Lokomotive stare nekoliko decenija još uvijek prkose vremenu otvarajući mogućnost za razvoj industrijskog turizma.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mrežaTwitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.