Kako je izgledala vožnja vozom od Sarajeva do Banjaluke

Vijesti 02. aug 201711:39 > 14:37
N1

Vijest dana u Bosni i Hercegovini jučer je bio talgo voz koji je počeo saobraćati od Sarajeva do Banjaluke i kreće se čak do 100 kilometara na sat.

Na prvu loptu zadovljni i putnici i rukovodstvo željeznica oba entiteta. No, kakva je stvarna situacija u željezničkom saobraćaju Bosne i Hercegovine provjerila je naša ekipa.

Čisto i klimatizovano. Nema duvanskog dima, niti alkohola u bifeu. Dostupna i internet konekcija ali samo na dionicama gdje su mobilni operateri obezbijedili pokrivenost internet mrežom.

Stotinu km/h čak nekoliko puta se pokazalo na displayju i to je najveća brzina kojom se ovaj voz kreće, a u prosjeku se kreće negdje oko 80 km/h.

Iako se od Sarajeva do Banjaluke putuje 4 časa i 50 minuta, po cijeni 25,80 KM u drugom razredu, a za prvi je 50 posto skuplje, sve je to u 21. vijeku prijatno iznenadilo korisnike željezničkog saobraćaja u Bosni i Hercegovini.

“Ovo je sve za pohvalu. Ovaj voz je ekstra, vidite i sami. Wi-fi, klima, sve”.

“Mi smo penzioneri i imamo i popust. Od Sarajeva do Maglaja devet maraka, to je stvarno povoljno”, kazali su zadovoljni korisnici.

Riječi hvale nisu štedjeli ni generalni direktori Željeznica Federacije Bosne I Hercegovine i Željeznica Republike Srpske.

“Prilagođen je red vožnje i iz Tuzle tako da će voz koji dolazi iz Tuzle u Doboj za presjedanje, znači putnici koji putuju sa te relacije iz tuzlanskog bazena imati priliku da stignu na voz Banjaluka-Sarajevo”, potvrdio je Dragan Savanović, v.d. direktora Željeznica RS. 

“Ukoliko se poredimo sa cestovnim saobraćajem, autobuskim, s obzirom da se i o jednom i o drugom radi o masovnim preovozima putnika, ne upoređujemo znači automobile nižih kategorija. Vrijeme putovanja željeznicama će biti sigurno brže nego što se to postiže autobuskim i pored značajnih ulaganja vlada u izgradnju auto-puteva”, pojasnio je Enis Džafić, direktor Željeznica FBiH.

Cilj je povezati što više gradova u BiH.

Nakon uspostave saobraćaja Sarajevo-Čapljina i Sarajevo-Banjaluka sa redom vožnje prilagođenim putnicima iz Tuzle pred sebe su stavili zadatak oživljavanja Unske pruge.

Predviđaju da će se elektrifikacija od Novog Grada do Bihaća provesti u narednih sedam do osam mjeseci. No, od Bihaća, tj. od mjesta gdje pruga počinje pripadati Republici Hrvatskoj nema naznaka da će voz uskoro krenuti.

“Ali sa hrvatske strane je pruga zatvorena od Martin Broda prema Kninu i Lukama. Mi iz Željeznica smo više puta kontaktirali luke Šibenik, Zadar, Split, određene privredne subjekte koji pokazuju jako veliki interes za otvaranje ove pruge. Međutim, zašto se više to pitanje ne postavlja u rješavanju bilateralnih odnosa između dvije države. Meni nije jasno jer siguran sam da bi preko milion tona robe išlo Unskom prugom iz ovih luka prema Hrvatskoj i Mađarskoj preko naše BiH”, naveo je Džafić.

Iako su ocijenili da entiteske vlade ne izdvajaju dovoljno sredstava za željeznički saobraćaj i obnovu pruga pravljenih još u doba SFRJ gdje se brzina ne može razviiti iznad 100 km/h, pohvalili su se i da nijedna željeznička uprava u regionu nema superiorniji vozni park.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.