Sarajlija Nezir Jusufspahić iščekuje 6. april. Dan kada će se, nakon više od 20 godina ponovo provozati sarajevskom žičarom. Sjeća se vožnji žičarom od prije rata.
“To je bio pravi doživljaj! Kad nemaš šta da radiš, haj'mo na Trebević! Čini mi se da su tada svi mogli da idu, ne mogu da se sjetim stare cijene, ali to je bilo nešto simbolično. Pa što ne bi bilo i sada?”
Gradonačelnik Abdulah Skaka poručuje – žičara će biti dostupna svima.
“Podržavam takvu ideju i vjerujem da će uprava preduzeća dobro voditi računa o cjenovniku sarajevske žičare. Ovo je poklon građanima Sarajeva i BiH. Simbol kakav jeste, žičara mora biti dostupna svim građanima BiH.”
Povratna karta za domaće stanovništvo od šest, a za turiste od 20 maraka. To je radni prijedlog Nadzornog odbora preduzeća “Sarajevo” koji će odrediti konačnu cijenu. Povlastice za djecu mlađu od sedam godina i penzionere zasad nisu planirane.
“Vrlo je teško sada, mi nemamo realne podatke. Mi sad imamo samo neke pretpostavke o kojem će se broju putnika raditi. Naša je pretpostavka da vrlo brzo, nakon tri ili šest mjeseci, čim budemo imali dovoljno elemenata idemo sa nekim novim cjenovnicima koji će uobziriti i neke druge kategorije, đake, studente, penzionere, mjesečne ili porodične karte. To bi bilo neodgovorno i neozbiljno u ovom trenutku”, naveo je Esad Tanović, direktor JP Sarajevo.
Diferencirana cjenovna stopa, kaže Tanović, nije sporna jer se obnova žičare finansirala sredstvima iz budžeta i donacijama. Ovaj model, dodaje, koriste u brojnim metropolama. No, ima i drugačijih mišljenja.
“Ovdje znači govorimo o čistoj diskriminaciji koja je zabranjena po zakonu o zaštiti potrošača. Osim toga, u pravilima EU kojoj težimo i za koju smo predali aplikaciju za članstvo, jasno stoji da niko ne smije biti diskriminiran po osnovu državljanstva ili mjesta prebivališta”, ocijenio je Adis Nadarević, kolumnista.
Većini vijećnika ovo je prihvatljiv prijedlog. U žičaru je uloženo 20 miliona maraka, od toga 13 iz budžeta.
“Moramo biti odgovorni i prema budžetu građana Grada Sarajeva, a na neki način kroz koncesiju možemo, kao što je to slučaj u Dubrovniku ili drugim evropskih prestonicama dati mogućnost preduzeću kroz ovaj koncesionarski odnos da ima te diferencirane stope”, poručio je Igor Gavrić, predsjedavajući Gradskog vijeća Sarajeva.
“Ja mislim da je to opravdano i da će nam pokazati vrijeme da li se ta cijena u narednom periodu može još sniziti ili povećati i da li ta razlika između dvije cijene može biti veća ili manja”, kazao je Vahidin Katica, vijećnik u Gradskom Vijeću.
Pitali smo Sarajlije šta misle o predloženim cijenama.
– “Ako bi bila ta neka cijena, ja bar tako mislim, da bi ona trebala da se kreće u nivou gradskog prevoza.”
– “To nije ok. Mislim da bi cijene trebale biti na istom nivou, bilo da su turisti ili građani.”
Konačna odluka o cijeni karata za žičaru očekuje se naredne sedmice.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.