Adnan Terzić: Očito da je trasa autoputa kroz FBiH još uvijek upitna

Vijesti 11. okt 201918:12 > 19:37
N1

Nijedan autoput u Bosni i Hercegovini nije međusobno povezana. Stotine miliona evra odobreno je za izgradnju, ali izgradnje, naročito u Federaciji BiH nema ili ide sporo. Građani se pitaju i zašto su onda povećane akcize, ako nema novih gradilišta? O svemu tome razgovaramo sa Adnanom Terzićem, direktorom Autocesta FBiH.

Terzić je komentarisao početak gradnje mosta na Savi, granici između Bosne i Hercegovine i Hrvatske kazavši da se takvih mostova na desetine trenutno gradi u FBiH:

“Ovaj projekat je bio međudržavni dogovor između Hrvatske i BiH, obje moraju imati interes, očito da Republika Hrvatska unazad neko vrijeme nije imala baš neki veliki interes. Imali su neke svoje strateške projekte. Bitno je da smo dočekali. Znate li koliko mostova ovakvih mi trenutno gradimo na Koridoru. Most Počitelj je tri puta viši u odnosu na ovaj most. Nemamo završeno zato što smo tek počeli da gradimo i stekli uslove da gradimo.”

Kada je u pitanju dugogodišnja gradnja mosta na Svilaju kazao je kako to gradi Ministarstvo prometa i komunikacija BiH:

“Tu imamo sporazum koji je potpisan 2011. od državnog i federalnog Ministarstva prometa i komunikacija i Autoceste FBiH. Jedino su Autoceste napravile put od 10 kilometara i onda nas prozivaju da smo napravili autoput od nigdje do nigdje.”

Na pitanje ko ne radi posao direktor Autocesta odgovara da se radi maksimalno i intezivno:

“Radi se 36 km koridora sa vrlo zahtjevnim objektima, na desetine mostova koji su puno zahtjevniji. Od početka 2017. godine pa do danas urađeno je 350.000.000 maraka na autoputu.”

“Mi sada imamo ugovorenih kreditnih obaveza i ugovorenih ugovora za izvođenje radova u visini od 380.000.000 evra. Svaki mjesec se povlače ta sredstva”, dodao je Terzić.

Koridor Vc biće završen šest godina nakon što počne gradnja ključnog tunela Prenj:

“Prelomni objekat je tunel Prenj. Onog momenta kada dodijelimo ugovor za tunel Prenj od tog momenta treba šest godina, a sve ostalo se može završiti. Trebamo imati i podršku vlade za to, od finansijskih institucija podršku već imamo. Mi se nadamo da ćemo proceduru završiti sljedeće godine.”

Govorio je i o izgradnji brze ceste Lašva-Jajce:

“Mi za brze ceste apsolutno nemamo zaokruženu finansijsku konstrukciju, ni ideju kako bi se to moglo finansirati. Mi smo imali ideju, onih 0,3 feninga po litri goriva, ali vlada je otišla u drugom pravcu.”

Govoreći o autoputu Sarajevo-Beograd Terzić je kazao da njih niko nije zvao kada se potpisivao Memorandum.

“Taj projekat je klasičan projekat koji treba da radi državno Ministarstvo prometa i komunikacija jer prolazi kroz dva entiteta. Autoceste su uradile idejni projekat od Žepča do Tuzle, zatim od Tuzle do Brčkog, od Brčkog do Orašja. Očito da je trasa kroz Federaciju još uvijek upitna”, rekao je to direktor Autocesta FBiH.

Na kraju, istakao je da od akciza na gorivo na računu Autoceste FBiH ima 180.000.000 KM prihoda godišnje, te da se s tim novcem otplaćuje glavnina kredita.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad