Nakon što su politički dužnosnici napustili Međunarodni sajam gospodarstva u Mostaru, izlagači su se okrenuli predstavljanju svojih proizvoda i sklapanju novih poslovnih dogovora. Nakon dvije godine stanke, ovogodišnji sajam okupio je privrednike, njih oko 750, iz oko 20 zemalja svijeta.
Presijecanjem vrpce, kušanjem mađarskog vina, a potom i obilaskom izložbenog prostora, visoke političke zvanice na čelu sa mađarskim ministrom vanjskih poslova i trgovine sajam su proglasili otvorenim. Na prostoru od 30 hiljada kvadratnih metara, svoje proizvode i usluge promovišu izlagači iz BiH, Mađarske, Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Kine i brojnih drugih zemalja. Među najzastupljenijima su izlagači zemlje partnera.
“Prvi put smo ovdje, imamo kompanije u BiH od prošle godine, i nadamo se da ćemo steći partnerstva za ubuduće, te da ćemo pronaći nove korisnike i posrednike”, kazao je Csaba Antal, izlagaš iz Mađarske.
Cilj je, kažu mađarski izlagači, na pravi način prezentirati privredu, gastronomiju, kulturu i tradiciju ove zemlje.
Mađari se predstavljaju sa nacionalnim i poslovnim štandom. Na poslovnom štandu svoje inovative usluge i tehnologije prezentira blizu 30 kompanija, a na nacionalnom štandu posjetitelji će u narednih pet sajamskih dana imati priliku kušati specijalitete mađarske kuhinje.
Uz dobro predstavljanje tokom boravka u Mostaru sklapanju poslovnih dogovora nadaju se i izlagači iz ostalih zemalja. Zastupljene su skoro sve grane privrede, među kojima prednjače poljoprivreda, gastronomija, turizam, IT sektor i elektroindustrija.
“Zasad su utisci dobri i verujemo da ćemo uspostaviti dobre kontakte za obavljanje dobrog posla. Danas je tek prvi dan i stvari kreću polako da se dešavaju”, kazao je Dušan Iničijević, izlagač iz Srbije.
“Vidim da je manifestacija izuzetno velika. Iznenađen sam. Mislio sam da će biti manje izlagača. Posjećenost je jako dobra”, kazao je Krešimir Vejić, izlagač iz Hrvatske.
Zadovoljstvo ne kriju ni posjetitelji.
“Divno je, poslije dvije godine fantastično. I hrana i sve mi se sviđa”, kazala je Gorica.
Organizatori se nadaju broju od 50.000 posjeta jednako kao i prethodnih godina.
“Partnerstvo sa izlagačima iz Mađarske, stalno nazočnima na sajmu držimo značajnim prinosom, cjelokupnom povezivanju, ne samo dviju prijateljskih zemalja nego i zemlja regije i širih prostora”, kazala je Dalfina Bošnjak, direktorica mostarskog sajma.
“Svojom tradicijom, veličinom i prepoznatljivošću postao je brend, koji iz godine u godinu okuplja ono najbolje što naše lokalne, regionalne i evropske i svetske tvrtke žele i mogu pokazati”, kazao je Mario Kordić, gradonačelnik Mostara.
Povratak sajma simbolizira između ostalog i povratak bh. ekonomije na grane na kojim je bila prije pandemije, poručio je federalni premijer.
“Ovaj sajam govori da postoji optimizam. Naši su privrednici izrazito žilavi. 90 posto privrede BiH čine domaći investitori i nikada dosad nismo imali veliki izvoz kao danas”, kazao je Fadil Novalić, premijer FBiH.
Pored izložbenog dijela, sajam nudi i brojne konferencije, forume, zabavne događaje, a neizostavan dio je i tradicionalna podsajamska manifestacija turizma u okviru koje će biti nagrađeni najuspješniji vinari.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare