Poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine Saša Magazinović uputio je u parlamentarnu proceduru inicijativu s ciljem ukidanja diskriminacije po kojoj stariji vozači plaćaju više od tri puta veću cijenu takse za produženje vozačke dozvole, dok vozači sa smanjenom zdravstvenom sposobnošću plaćaju i do pet puta više u odnosu na druge vozače u istom vremenskom periodu
Naime, uplata takse za obnovu vozačke dozvole iznosi 60 KM za sve vozače, bez obzira na rok važenja dozvole. Prema zakonu, vozačka dozvola izdaje se na period od 10 godina. Međutim, starijim vozačima rok važenja dozvole smanjuje se na tri godine, dok vozači sa zdravstvenim poteškoćama moraju u nekim slučajevima obnavljati vozačku dozvolu svake dvije godine i pri svakoj obnovi platiti taksu.
To znači da zdravi vozači mlađe i srednje životne dobi plaćaju 60 KM za period od 10 godina, dok penzioneri za isti period plaćaju ukupno 200 KM, a vozači sa smanjenom zdravstvenom sposobnošću i do 300 KM.
Magazinovićev prijedlog temelji se na ideji da se iznos takse računa prema dužini roka važenja vozačke dozvole.
“Prema ovom prijedlogu, bez promjene trenutne cijene takse, godišnja cijena bila bi 6 KM. To bi značilo da bi penzioneri za obnovu vozačke dozvole plaćali 18 KM umjesto sadašnjih 60 KM, dok bi vozači sa smanjenom zdravstvenom sposobnošću koji dozvolu obnavljaju svake dvije godine plaćali 12 KM umjesto 60 KM. U konačnici, svi vozači u Bosni i Hercegovini bi u periodu od 10 godina plaćali istu cijenu, što trenutno nije slučaj”, pojasnio je.
Prema zvaničnim podacima, u Bosni i Hercegovini živi 826.707 ljudi starosti 65 i više godina, od kojih 170.687 posjeduje važeću vozačku dozvolu.
“Svi oni, uz desetine hiljada osoba koje zbog zdravstvenih razloga vozačku dozvolu dobijaju na period kraći od 10 godina, diskriminisani su time što obnavljanje vozačke dozvole plaćaju višestruko više”, naveo je Magazinović.
Ovim povodom, Magazinović je naglasio da evropski standardi u oblasti sprečavanja diskriminacije nalažu da starije osobe i osobe sa zdravstvenim problemima imaju pravo na prilagodbe koje uzimaju u obzir njihove specifične potrebe, ali i ograničene finansijske mogućnosti.
“U slučaju Pravilnika o vozačkoj dozvoli to se nije uzelo u obzir, pa ne samo da penzioneri i osobe sa smanjenim zdravstvenim sposobnostima nisu u povlaštenom položaju, već su praktično kažnjeni obavezom plaćanja viših taksi za isti vremenski period”, rekao je Magazinović pa dodao:
“Ako težimo društvu jednakih mogućnosti, kao što svi tvrde, neće biti problema da za više od 200.000 vozača omogućimo plaćanje iste cijene obnove vozačke dozvole kao i za ostale građane, posebno uzimajući u obzir da većinu od ukupnog broja diskriminisanih čine penzioneri čiji su prihodi znatno manji od onih koji u ovoj situaciji plaćaju nižu cijenu”, zaključio je Magazinović.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!