Konfuzan, a skup javni prevoz buni brojne Banjalučane: “Niko ne zna kad koji autobus ide”

Vijesti 05. feb 202413:51 0 komentara
N1

Kašnjenje, skupe karte, neredovne vožnje, samo su neki od problema sa kojima se suočava javni prevoz u Banjaluci.

Pojedini građani Banjaluke nezadovoljni su i autobusima koji su stari i po nekoliko godina, kako tvrde, prljavi i bez klime.

“Niko ne zna kad koji autobus ide, javni prevoz je nikakav, vozači nervozni, autobusi prljavi”, kaže jedna Banjalučanka.

“Ne idu redovno, nikad ne znaš kad će koji naići, vozači nekad pred nosom zatvore vrata ali sve zavisi kako koji”, dodaje druga.

No, postoje i oni koji su ipak zadovoljni.

“Ja sam zadovoljan, ali moram reci da ja uglavnom malo koristim javni prevoz, tako da i kada kasne, nije mi problem da sacekam”, kaže za N1 jedan Banjalučanin.

No, satnice polazaka, kao i u kom pravcu koji autobus ide i danas su nepoznanica brojnim građanima, priznaje Banjalučanka pogotovo onima, kao što je ona, koji prevoz ne koriste svakodnevno.

Prilog u tome ide da informativne table sa redom vožnje na pojedinim autobuskim stajalištima ne postoje. Isti se može pronaći samo u pojedinim autobusima zalijepljen na staklo, ili na banderama ili drvetu pored stajališta.

Uvođenjem jednosmjernog saobraćaja izmijenila se i trasa saobraćanja gradskog prevoza, kao i stajališta, pa su pojedini putnici i danas zbunjeni gdje čekaju autobus, dok su na samom početku pojedini čekali u kontra smjeru.

Broj polazaka se nakon 2020. godine kada je zbog pojave korona virusa ukinut javni prevoz se nikada nije vratio na staro, pa većina autobusa sada vozi svakih pola sata ili na 20 minuta, dok je prije pojave korona virusa većina linija saobraćala na svakih 15 minuta.

Karta za gradski prevoz i danas košta 2,30 KM, i jedna je od najskupljih u regiji, ali prevoznici se i dalje žale da im Grad duguje milionske iznose.

Pojedini mediji su nedavno objavili da je prosječna starost banjalučkih autobusa 16 godina.

Dejan Mijić, iz Autoprevoza GS, priznaje da kašnjenja ima, ali da su uzrokovana gužvama, kao i da nije siguran da će najavljivana studija javnog prevoza popraviti stanje.

Gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković, najavio je javnu studiju koja se radila više od dvije godine, a koja je završena u decembru prošle godine i spremna je za skupštinsku proceduru. No, poznavajući rad odbornika, pitanje je kada ce doći na dnevni red. Ono što je do sada poznato je da bi cijena pojedinačne karte trebala biti niźa od sadašnje.

Gradonačelnik je najavio i u septembru 2022. godine moderna autobuska stajališta na kojim će biti punjač za telefon, internet i elektronski ekran sa informacijama o redu vožnje. No, to se još uvijek nije desilo.

Građani Banjaluke i dalje svjedoče starom, konfuznom, neredovnom i skupom javnom prevozu.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!