Ova krletka, ili prostim jezikom rečeno kavez, postavljen je na mjestu puknuća mosta vrijednog 28 miliona evra, i to bez PDV-a. Puknuće će biti sanirano, uvjeravaju iz Autocesta FBIH koje grade most Počitelj.
“Vezano za most, možemo reći da su se prilikom izvođenja radova desile neke nepredviđene okolnosti, te da se radi na sanaciji. Bitno je da nije ugrožena stabilnost mosta, te da isto neće imati trajne posljedice”, kazali su iz Autocesta FBiH.
Van pameti, stav je mještana sa kojima smo u ovom Hercegovačkom selu danas razgovarali. Sa zebnjom su gledali ka mostu, jer vjeruju da će ih mostom turisti zaobilaziti. Ipak zbog ovog problema im nije ni malo drago.
“Mislim da je to neprihvatljivo, poslije toliko vremena, van svake pameti, da se to moglo desiti”, rekla je za N1 Sabina Merdan, mještanka koju smo zatekli u Počitelju.
“Činjenica da je most napukao prilikom otvaranja govori kako se pristupa radovima u BiH, sama činjenica da je u startnoj fazi je dokazala da se ne pristupa na pravi način. Poznato nam je, da se na nekim stvarima ne pridaje dovoljno pažnje”, istaknuo je mještanin Ensad Čevra.
A najgrandioziji most na Koridoru VC, visok preko 100m i dug skoro kilometar spojen je prije mjesec dana. Tada su imali velike planove za naredni period.
“U fazi smo sada izrade kablova kontinuiteta, završetka radova prenaprezanja, izrade završenih radova, montiranja odvodnje. Pripremanje za izradu betonskih sigurnosnih ograda, izrade diletacija. Poslije toga će slijediti priprema za izradu hidroizolacija asvalta i ostalo”, objasnio je Ismet Hajduk, glavni inženjer za mostove.
Prve su, nezvanične procjene, da je upravo usljed prenaprezanja došlo do puknuća. Zvanične informacije šta se dogodilo nisu poznate, a donedavni ministar prometa i komunikacija FBiH, a sadašnjii v.d. direktora Autocesta FBiH Denis Lasić očekuje izvještaj. Lasić je prošle godine najavljivao završetak radova do ljeta.
Denis Lasić, minsitar prometa i komunikacija 14.09.2022. godine je naglasio: “Dole su kineski izvođači, i na neki način nisu se dobro snašli na ovim prostorima, ali evo imaju dobru podršku i Autocesta i ministarstva da će stići ono što su na neki način bili usporeni, tako da bi u nekom ritmu trebalo biti završeno.”
Upravo ti nesnađeni kineski izvođači, objavio je danas Fokus, diskvalifikovani su od strana Autocesta FBiH.
“Tu su angažovane kao glavni izvođači dvije kineske firme to su Power China i Sinohydro, treća je Azerbejdžanska je ostala na projektu, kao i u ostalom druge dvije, evo o čemu se radi. Istraživanjem sam dobio dokumentaciju iz Autocesta, angažovali neovlašteno Hering da im radi rasponske konstrukcije mosta. Dakle oni nisu uopšte radili te konstrukcije msota, već Hering. Autoceste su ih diskvalifikovale jer to nisu smjeli raditi”, izjavio je Amil Dučić, novinar Fokusa.
Dučić pojašnjava da su firme diskvalifikovane za buduće apliciranje na tendere, ali ne i za nastavka gradnje na mostu: “Ovo je sigurno jedna velika indicija, istraživanje koje se naslanja na vijest o puknuću budući da vidimo da je dolazilo do prvara samog investitora.Te mutne radnje su možda dovele do loših radova, tih par karika treba ustanoviti i doći ćemo do jasnog zaključka”.
Iz IPSA instituta, koji je vršio nadzor radova na Počitelju, danas odgovor nismo dobili odgovore. One sa kojima smo stupili u kontakt, rekli su nam da nemaju pravo davati izjave bez odobrenja Autocesta FBIH koje su nosilac projekta, te su nas uputili na Autoceste.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!