Izuzetno je visoka smrtnost na bosankohercegovačkim cestama. U Sarajevu građani svaku noć svjedoče trkama potencijalnih ubica na cesti, vozači ne poznaju saobraćajna pravila, većina se ne zna kretati na kružnim tokovima ili parkira gdje god stigne. Bez obzira na donacije i izdvajanja, Bosna i Hercegovina se ne može pohvaliti dobrim, a samim tim ni sigurnim cestama, ali nažalost pri vrhu je zemalja u svijetu kada je riječ o korupciji i u policijskim, ali i pravosudnim redovima. O dugogodišnjem gorućem problemu saobraćajne nekulture koja odnosi živote na bh. cestama, i mogućim rješenjima, u "Novom danu" govorili su Semir Šut, dobri poznavatelj i prakse i propisa i stručnjak za sigurnost i prof. Muhamed Budimlić sa Fakulteta za kriminalistiku, kriminologiju i sigurnosne studije UNSA i bivši ministar MUP-a Kantona Sarajevo.
Profesor Muhamed Budimlić, Haris Halilović i Amina Šurković su 2019. godine objavili naučni rad koji tematizira teška krivična djela protiv sigurnosti javnog saobraćaja s posebnim osvrtom na Kanton Sarajevo. Govoreći o radu, profesor Budimlić je kazao kako političke elite često nemaju sluha te da najveći broj naučnih radova ostane na policama i skuplja prašinu.
“Ovaj rad je nastao kao rezultat dodatnog rada na jednom magistarskom radu. Mi se na fakultetu trudimo da studentima zadajemo teme koje su aktuelne, koje su društveno potrebne i da uz naučnu metodologiju naprave doprinos onom što zajednica treba. Nažalost najveći broj naših naučnih radova ostane na policama i skuplja prašinu. Incidenti su kada imamo komunikaciju s ljudima iz politike. Sistenmskog pristupa nema, ali ne mogu reći da nema kontakata. Ja sam imao razgovore, recimo, u zadnje vrijeme sa zastupnikom Skupštine Kantona Sarajevo Samirom Avdićem, sa Sašom Magazinovićem, Igorom Stojanovićem, Elvedinom Okerićem, ali su to incidenti, ja ću reći. Dakle, još uvijek nemamo razumijevanja za nauku, ne samo u oblasti borbe protiv kriminaliteta, nego i u velikom broju drugih oblasti i rješavanju društvenih problema”, kazao je prof. Budilmić.
Radna grupa na čelu sa stručnjakom za sigurnost, Semirom Šutom, i uz učešće profesora doktora Nedžada Korajlića, komandira jedinice za bezbjednost u saobraćaju, je još prošle godine radila na izradi smjernica za sigurnost saobraćaja u Kantonu Sarajevu, a koristeći upravo pozitivnu praksu iz Zenočko-dobojskog kantona i iz entiteta Republika Srpska.
“Pored tih pozitivnih praksi, mi smo radeći na izradi tih smjernica, analizirali i slabosti koje su prisutne u radu policijskih organa u BiH, identifikovali ih i pravac rješavanja zapravo usmjerili u tri nekakva puta. Jedan je u djelovanju policije – dakle, utvrdili smo slabosti, smjernicama precizno utvrdili šta to policija treba da radi u KS, koje mjere da preduzme, podijelili te mjere na kratkoročne, srednjoročne i dugoročne. S druge strane, također smo kao drugi pravac i drugi problem je Zakon o osnovama bezbjednosti saobraćaja koji od svog donošenja nije pretrpio značajnu, jednu ozbiljnu analitičku analizu i promjenu. Naravno, tu je problem niskih novčanih kazni za najteže prekršaje. Treća aktivnost koju smo smjernicama predvidjeli je aktivnost federalnih izvršnih organa, prije svega Ministarstva pravde FBiH na izmjeni federalnog zakona o prekršajima i donošenja odgovarajućih podzakonskih akata kako bi riješili ono preventivno rješenje slobode zbog neplaćanja kazni”, kazao je Šut.
Dodao je da je u toku prošle sedmice održan sastanak sa predstavnicima pravosudne zajednice u KS na kojem su otklonjenje određene nedoumice i zastoje koji su bili prisutni u privremenom oduzimanju vozila a na kojem je otvoren put za trajno oduzimanje vozila.
“Na tom sastanku sam istakao da je prebacivanje odgovornosti pogrešan put, pogotovo to nije poželjno nakon ovakvih tragičnih događaja. Svaki profesionalac treba da traži rješenje, pa makar malo doprinio, a ne da prebacujemo odgovornost”, dodao je Šut.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!