Iako rekonstrukcija i izgradnja puteva ima za cilj ubrzati saobraćaj, u Bosni i Hercegovini zbog brojnih problema i dinamike rada sve to zapravo postaje faktor koji usporava saobraćaj. Rezultat su stalni zastoji i probijeni rokovi gradnje.
Širom glavnog grada uklonjena stara cesta, pa se sada čeka na postavljanje asfalta. U centru kod Doma sindikata zatvorena saobraćajna traka. U naredne tri godine skoro tri hiljade metara na potezu od Skenderije do Vječne vatre trebalo bi biti sanirano. Ekstremno visoke temperature ne idu u prilog, jer otežavaju rad. Gužve su zbog toga primjetne. Građani podržavaju svaki vid modernizacije saobraćajnica, ali smatraju da se generalno gradi sporo i u lošim periodima godine.
”Gužve su, trebali su čekati jesen. Ljudi rade na velikim vrućinama, sam sam građevinski radnik i znam šta je to…”; ”Prije nekoliko godina rađena je ova cesta i bile su velike gužve. U svakom slučaju i sada je u lošem trenutku”.
Kantonalni ministar objašnjava da ova cesta nije rekonstruisana 20 godina i da će se učiniti sve da gužve budu minimalne. No, teško da će tako biti obzirom na samu lokaciju i frekvenciju vozila.
Adnan Šteta, ministar saobraćaja KS:
”Pruga nam ide saobraćajnicom u lošem stanju i sve je u lošem stanju. 30 hiljada vozila ide dnevnom, plus tramvajski prevoz, ogroman broj pješaka. U nekim fazama ćemo i zaustaviti radove da imamo nesmetan doček naših gostiju koji će doći”.
U drugom dijelu grada, tačnije u ulici Majdanska uveliko traju radovi. Dio puta kod Općine Novi Grad je saniran i sada se radi na spoju sa ulicom Safeta Hadžića. Ovdje u naselju Švrakino Selo vozači trenutno voze makadamom. Prema planu po novoj cesti trebali bi se voziti od 16. augusta. Na drugoj lokaciji rok nije ispoštovan. Tačnije raksrnica na 13. transverzali nije izgrađena i trenutno nema nikakvog pomaka. Širom Bosne i Hercegovine, kao po pravilu, radovi su ključni razlog zastoja u saobraćaju. Gužva je i u ulici Višnjik.
Silma Muminović, BIHAMK:
”Aktuelni radovi su na pravcu Kladanj-Vlasenica, Dobro polje-Miljevina, Bijeljina-Rača, Srednje-Semizova. Još nekoliko dana aktuelni su radovi Jajce-Crna rijeka gdje se vozila preusmjeravaju. Do 18. jula su aktivni radovi Krupac-Igman gdje će biti obustavljen saobraćaj od 7 do 18 sati”.
Radovi se, primjećuju građani, najčešće tempiraju u izbornoj godini. U isto vrijeme rokovi se probijaju, a na dionicama gdje se radi primjetan je nedovoljan broj radnika.
Adnan Alikadić, saobraćajni stručnjak:
”U tom dijelu kada se takvi slučajevi pojave onda je tu presudna uloga investitora odnosno naručioca radova koji ima sve adute u svojim rukama, ima ugovor… i ukoliko se iz tih razloga kasni sa dinamikom izvođenja onda imaju mogućnost i naplate penala ili da raskinu ugovor”.
Na to se u bh. praksi rijetko dešava. Postavlja se pitanje: da li je posrijedi pogodovanje izvođačima ili su razlog komplikovane procedure koje ionako usporavaju i izbor prvog izvođača?
”Tada dolazimo u drugi problem i budu nezavršeni radovi, raskopane saobraćajnice i ponovni postupak javne nabavke i to onda odlazi u nedogled i investitori ne posežu za takvim rigoroznim pristupom jer se onda ulazi u drugi problem… ostajete bez izvođača, a svjesni ste koliko su procesi javnih nabavki komplikovani i dugotrajni”, dodaje Alikadić.
Zbog takvih komplikacija, manjka radnika i suštinski neprofesionalnog odnosa kada radovi krenu u nekoj ulici većina građana bude zabrinuta jer ne znaju koliko će sve to trajati jer često traje neopravdano dugo.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare